Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co może być przyczyną tego że gdy chce zapalić Mtz-a to rorzusznik tryka???Po odkręceniu rozrusznika okazuje się że rozrusznik normalnie kręci.Więc co może być przyczyną tego trykania???Czy może mieć za ciężko aby zakręcić???

Opublikowano (edytowane)

Niestety trudno jest sie do niego dostać bo mam tura i teraz nie wiem jak go wyjąć.Pewnie bede musiał cały stelaż tura zdejmować

Nie wiem jak to się stało ale po całonocnym ładowaniu,próbowaniu odpalenia od samego rana oraz licznemu rozkręcaniu i skręcaniu w końcu odpalił:rolleyes: .Nie wiem co się stało.Jestem już całkiem głupi co mogłi\o być tego przyczyną.Może Mtz miał focha...:lol:

Edytowane przez czaro
Opublikowano

A jakie dokładnie "trykanie" słychać bo jeśli ty odpalasz a on nie kręci tylko tyka oznacza ze masz akumulatory słabe, musisz też sprawdzić przewody na aku porządnie je wyczyść ponieważ tam możne dobrze nie przewodzić.

Opublikowano

"trykanie" spowodowane jest złym stykiem w elektowłączniku... zapewne dostała się woda i coś nie łączy... lub ktoś sporo jeździł na rozruszniku :lol: i teraz styki i uzwojenie się przypaliło....

Opublikowano

zalezy jaki masz model jak masz blokade skrzyni to tam mogl byc problem lub nad rozrusznikiem jest taki przekaznik ze stykami moglo tam nie laczyc ja tak mialem co sie naglowilem wszystko poczyscilem a on nic wkoncu sie wkurzylem i stuknolem w ta puszke i zaczal odpalac i pali do dzisiaj widocznie te typy tak maja :lol: :lol:

Opublikowano

Możliwe że automat nie przełączał do końca i też tak może się robić albo trafiała zębatka od rozrusznika na zęby od koła zamachowego i nie mogło przepchnąć

Opublikowano (edytowane)

ja z tego wszystkiego kupiłem wczoraj taką przerzutkę która jest przy akumulatorach i ona przełącza prąd z 12 V na 24 V żeby rozrusznik mógł lepiej zakręcić.załozyłem to i byłem w szoku bo nic to nie dało.myślałem sobie że 160 zł poszło się je..ć.no ale tata mówi że podłączy go jeszcze raz pod prostownik i niech stoi do wieczora i się wtedy zobaczy.ale za pół godziny poszedłem ja sprawdzić czy zapali.no i jak zakręcił to o mało rozrusznik z ramy nie wyskoczyłlaugh.gif no i narazie jakoś chodzi.może ta nowa przerzutka pomogła...wink.gif

 

 

 

 

Przerzutki to możesz mieć w rowerze. To urządzenie nazywa się przełącznik napięcia rozruchu. Jeszcze raz takie coś i będą %%.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano (edytowane)

Przyczyną trykania jest zbyt mały prąd dochodzący do rozrusznika. Powodeem może być: słaby aku, zaśniedziałe klemy lub styki, zepsuty bądź zabrudzony przekaźnik rozrusznika, nadpalony włącznik masy, uszkodzony przewód prądowy od aku, uszkodzona stacyjka.

Najczęściej przyczyna tkwi w zabrudzonych stykach, uszkodzonym przekaźniku albo nadpalonym włączniku masy.

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

 

Kolego w rozruszniku nie ma żadnego sprzęgła przeciążeniowego. Jeszcze raz napiszesz takie bzdury i polecą %%.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

Nie wiem czy jest to wina tego przełącznika czy czegoś innego ale wymieniłem przekaźnik rozrusznika i działał chwilę i teraz wogóle nie kręci a jak kręcił bo było słychać takie pstrykanie i nie wiem gdzie bo pewnie to przez to się te przekaźniki przepalają. Jak ktoś wie co jest sprawcą tekiego działania to niech mi powie. Z góry wielkie dzięki.

 

A mógłby mi ktoś podać lokalizację tego przełącznika 12/24v w mtz z 98r.?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po pierwsze to należy doprowadzić do porządku wszystkie połączania, naładować akumulatory. Następnie miernik w rękę i posprawdzaj napięcia na poszczególnych elementach instalacji. W ten sposób wykryjesz niesprawny element, bo będzie występował na nim spadek, lub brak napięcia.

Opublikowano

Chyba że masz rozrusznik szybkoobrotowy typu MAGNETON, wtedy może być uszkodzone sprzęgiełko przeciążeniowe.

Naprawa nie jest kosztowna ale czasem pracochłonna

Możesz napisać w jakim typie rozrusznika jest to sprzęgiełko przeciążeniowe i jak ono działa?

Opublikowano

jeśli mowa była o "sprzęgiełku przeciążeniowym" to może chodziło o bendiks, w końcu są tam takie sprężynki które potrafią się ślizgać. u mnie właśnie jest problem z bendiksem, któryś z kolei wymieniony i z czasem dzieje się to samo. poszedłem dalej i kupiłem nowy rozrusznik ten szybkoobrotowy i po miesiącu to samo. stwierdzenie że trafiłem na wadliwy bendiks w tylu przypadkach nie jest chyba prawdziwe. zęby na wieńcu też są w dobrym stanie, nie ma na nich nic niepokojącego i już nie mam pomysłu co zrobić z tym tematem :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v