Skocz do zawartości
vcc

Uwaga na alternatory

Polecane posty

vcc    10

Chyba mogę to tu dać

 

Klient zakupił alternator w sklepie i mi przypadło go zamontować w C-330

bdb7a5e1e839080bm.jpg

 

Oczywiście kabelek od kontrolki, przewód z zestawu na rozrusznik i wsio ładnie piknie :D

Wczoraj widziałem się z klientem i mówił że wracając z lasu poczuł zapach jakby palonych worków a w domu przechodząc obok alternatora poczuł ciepło, był tak gorący iż prawie nie dało się dotknąć.

Alternator trafi do reklamacji a z sklepu albo go kolega wyśle albo trafi do mnie na stół wtedy pokażę resztę z placu działania. Ponoć to już nie 1 taki alternator poszedł z dymem :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

Robiłem w jesieni podobny, też do C-330, takie same objawy uszkodzenia.

W środku uszkodzone jedynie diody wzbudzenia ale wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Uzwojenie stojana jakby lakierowane oparami lakieru, elementy plastikowe oddzielające płytkę diod dodatnich wykonane z miękkiego polietylenu, śruby M4 przechodzące przez te plastiki zbyt długie, obcinane szczypcami, rysujące wirnik, wyprowadzenia stojana mocowane między dwie nakrętki.

Wizualnie wykonanie gorsze jak w Chinach. Do mnie trafił jakiś czas po naprawie gwarancyjnej. Nie wiem jak się sprawuje na dzień dzisiejszy, klient jak na razie nic nie zgłasza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LOST    7

Mój kolega w C-360 zakupił nową prądnice, oczywiście wiadomo że ''made in china'' przepracowała ok 0,8 MTH i się zatarła, doprowadzając do rozładowania akumulatorów, reklamacja nie przyjęta, a kolega ma nauczkę że lepiej nie kupować coś z chin.

 

 

 

 

Panowie, tylko bez podawania producenta, czy nazwy sklepu. Nie chcemy żeby szef miał przez to problemy. Zbędne posty nie na temat usunąłem.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kostekk1990    0

To co maja powiedzieć nabywcy nowych John deere-ów heh też made in china

 

 

 

Post nie na temat. Następnym razem będą %%. Cytowanie poprzedniego posta też jest zabronione. Poprawiłem.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

@vcc a możesz podać co to za alternator? Co tam pisze na jego tabliczce znamionowej? Przynajmniej będziemy wiedzieli czego nie kupować ;).

 

 

 

W tym temacie chodzi o to jakiego sprzętu nie kupować, a nie o to jaki kto ma alternator. Wszystkie zbędne posty usunąłem. Jeżeli jeszcze raz ktoś napisze nie na temat od razu dostnie 24 godziny na przemyślenie swoich decyzji i oczywiście przysługujące 10%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Firmy nie podam bo nie wypada na publicznym forum, co do samego alternatora, klikając w zdjęcie pojawi się w dużym rozmiarze i wtedy od razu widać, wbudowany ma reg napięcia jakąś podróbkę RNc12 oraz szczotki jak w polonezie nowszego typu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×