Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
oc z ciągnika...bo przeciez jak zdejmiesz adapter z 1 osiowego rozrzutnika i zapniesz klape z tyłu też masz jedno osiową przyczepkę..a rozrzutnika nie trzeba rejestrować

Ma być dobrze widoczna przynajmniej trójkąt ostrzegawczy -ale dobrze żeby były swiatła

 

W świetle prawa jednoosiówka nie jest pojazdem 2 osiowym którego trzeba rejestrować -uprawnienia na Kategorie T jak ktos ma B

inna rzecz jesli jest to przyczepka samochodowa

Ha ha ha, rozrzutnik jak maszyna rolnicza nie musi być rejestrowany, ale jeśli będziesz na nim wiózł węgiel nawet z adapterem to w razie kontroli miałbyś problem, tak samo jak założysz tylną burtę i bedziesz wiózł obornik OK ale już worki z paszą masz problem, według przepisów nawet beczkowozy powinny być rejestrowane, oczywiście policjant też człowiek ( na ogół) i się nie czepi w żniwa ale światła to nie przydały by się ale muszą być obowiązkowo i trójkącik też ;)

Sorki jeśli odświerzyłem starocia, ale interesuje mnie ten temacik, może ktoś pochwaili się jakimś nowym SAM-em :P

Opublikowano

chwalić sie nie mam czym bo SAM samochodowy zarejestrowany, ciągnikowy nie ale myślę nad jakąś wywrotką jednoosiową zrobioną własnoręcznie i pewnie będę chciął ją zarejstrować bo policjant to człowiek ale nie zawsze ;)

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem posiadam przyczepe sprowadzona z niemiec mam do niej brief ale niestety nie posiadam umowy kupna sprzedazy ;/ I jest jeszcze jeden problem nr nadwozia z nr w briefie zgadza sie niestety niemiecka tablica rejestracyjna nie;/ byly dwie takie same i jedna my kupilismy a druga jakis gosciu a nr nadwozia jest na burtach i niestety zamienili burty ;/ Czy mozna ja jakos zarejestrowac?

Opublikowano

Ja rejestrowałem 2 przyczepy jako SAM. jedna ładowność 6 t, druga ład: 11200 kg.

 

Idziesz do urzęduspi sujesz oswiadczenie, ze sam wykonales przyczepe z twoich materialow wybierasz kwit do nabicia numerów (jest tam już nadany numer ramy), jedziesz do Okręgowej Stacji Kontr. Poj., diagnosta sprawdza wszystko: światła, hamulce, koła (czy wytrzymają mase jaką chcesz ) jak jest ok to nabija numery i daje kwity z badania tech. z tym idziesz rejestrować przyczepe.

można w ten sposob zarejestrowac 1 przyczepe w roku ale o tych samych parametrach, jesli druga bedzie inna to mozesz tak rejestrowac codziennie nową ,ważne zeby nie były identyczne, bo to już masowa produkcja i trzeba na to jakiś certyfikat.

Opublikowano

Sporo osób robi tak że przyczepę bez papierów rejestruje jako SAM'a. Popatrzcie na ogłoszenia na allegro i otomoto (przyczepa bez dowodu z możliwością rejestracji na SAM'a). Każdy myśli że wystarczy wywalić część ramy z nr seryjnym i sprawa załatwiona. Poźniej do WK po PC i do SKP po nabicie numerów i badanie techniczne.

Problem jest jak kupi się przyczepę 100 km od domu a później zaciągnie na najbliższą Stacje Kontroli Pojazdów a oni powiedzą że to nie jest SAM a fabryczna sztuka :D i zatrzymają Dowód Rejestracyjny który odeślą do Wydziału Komunikacji z info że to nie jest SAM.

A jak wyjdzie że na ramie są dwa numery seryjne (oryginalny i ten nabity w SKP) to właściciel który zarejstrował ją jako SAM ma problem bo "poświadczył nieprawdę" że zrobił ją sam.

Teraz może nie każdy o tym myśli ale jeśli będzie chciał sie ubiegać o jakąś pracę to czasem jest potrzebny papierek z KRK o niekaraloności. Nie wiadomo co niesie jutro i gdzie będzie się pracować a lepiej nie mieć w papierach namieszane.

Opublikowano

Właśnie jestem na etapie rejestracji przyczepy o DMC 5100kg typu SAM.

- po wykonaniu całej przyczepy,wezwałem rzeczoznawcę,ten pomierzył ją całą i zapytał o pochodzenie zaczepu,osi,obrotnicy, musiałem ją zważyć i mieć kwitek z wagi,po paru dniach dostałem Ocenę Techniczną +fotki.Koszt oceny 350zł.

-następnie do wydziału komunikacji przedstawiłem Ocenę Techniczną, podpisałem kwit że części kupiłem i sam zmontowałem w całość i wypełniłem wniosek o nabicie numerów i tabliczki na konkretnej tylko Okręgowej Stacji koszt 46zł. z tymi kwitami pojechałem na pierwszy przegląd.

-w stacji wypełniają stos dokumentów i podałem jakiej marki są osie i hamulce,w zamian za 435zł dostałem kwit do rejestracji numer na ramie i nabitą tabliczkę .

-w poniedziałek jadę rejestrować .

Opublikowano

Dwuosiowa o DMC 5100kg - sama waży najmiej 1000kg czyli możesz na nią wpakowac około 4ton (bo DMC 5100).

350+46+435=831PLN za papierki i do tego jeszcze cosik koło 100 PLN za DR, blachy i OC.

 

W takim przypadku chyba przyspieszę zakup 3,5tonówki z papierami bo właściciel chce za nią tylko 1100-1200 PLN a tylko burty i opona do wymiany - mat. na burty mam i oponę też znajdę i za koszt niewiele większy niż rejestracja SAMa będę miał przyczepę fabryczną co do której nigdy mi nikt nie wyskoczy że coś jest nie tak a spokojnie woziła po 5 ton ładunku swego czasu a od 20 lat stoi.

 

Z ciekawości spytam - jak robiłeś swoją przyczepę to miałeś jakiś schemat, rysunek?

Rozglądam się za jakąś wywrotką jednoosiową i wychodzi że opłaci mi się ją sam zrobić samemu (np dziś stoi u mnie tlen, migomat a mam własną jednofazówkę, flexy, wiertarki i trochę innego sprzętu). Oś leży w krzakach od D-46/D47, jedynie materiał na ramę, spód i burty byłby potrzebny. Powiedzmy że w zeszłoroczne żniwa zauważyłem że jednoosiowa wywrotka o ładowności dwóch zbiorników z bizonka supra będzie najlepszym rozwiązaniem (w papierach może mieć i ład. do 3,5tony).

Opublikowano

Dzisiaj wydałem 112,50zł na rejestrację i 32zł na OC rzazem legalizacja przyczepy to koszt w moim przypadku to tylko 975,5zł.

 

Przyczepa została zrobiona z ramy od paszowozu z osi od D44 i cyklopa.słabym elementem jest oryginalny zaczep(dyszel)od D35 dlatego przy masie 1700kg (a jest to wywrotka na dwa tłoki) to ładowność wyszła z obliczeń 3400kg,a rzeczywista ładowność to spokojnie 6T bo bycze jaja mam zapodane.

Opublikowano

Ja kupiłem przyczepę o ładowności 3,5 t która była już rejestrowana ale facet zgubił papiery podczas przeprawadzki czy był by możliwość jej zarejestrowania lub odzyskania starych papierów??

Opublikowano

ten koleś mógł iść i zgłosić że zgubił to mu może zrobili by nowy a w twoim przypadku to nie wiem idź i popytaj się może coś ci doradzą jak masz umowę to wyrobią na ciebie dokładnie to nie wiem

Opublikowano

było!!!!

 

jedź na SKP gdzie mają takie fajne książki - idzie o bazę danych w jakich wersjach dana przyczepa występowała.

np autosan/sanok d47 była w wersji A i B. Ta pierwsza to samochodówka a druga to rolnicza. Niby różnią się kołami ale miałem D47 z tego samego roku, identyczne i jedna była ciężarowa rolnicza a druga cięzarowa (wyższe opłaty ale można było ją ciągać samochodem) a koła miały identyczne (825/20).

 

Jeżeli dana przyczepa występuje w wersji rolniczej to oni powiedzą Ci jak temat ugryźć ;)

 

Ja dałem sobie na luz ze zmianą z ciężarowej na ciężarową rolniczą bo badanie techniczne robię jako rolniczej, jedynie OC jest troszkę wyższe.

Opublikowano

Z tego co wiem to każdą przyczepę która w dowodzie rejestracyjnym ma "ciężarowa" można zarejestrować jako "ciężarowa rolnicza"

Zyskujemy to, że bdanie techniczne robimy co 2 lata, płacimy niższe OC, nie płacimy podatku drogowego ale nie możemy jej ciągać z prękością powyżej 25 lub 30 km/h.

Żeby nie płacić podtku drogowego wystrczy złożyć oświdczenie, że użytkujemy przyczepę jako rolniczą i nie musimy zmienić w dowodzie na rolniczą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v