Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy ma do kupienia przyczepę d50 gość ma od tej przyczepy FV zakupu przyczepa była zarejestrowana nigdy jej nie wyrejestrowali ale zgubił dowód rejestracyjny oraz tablicę. Jak zarejestrować taką przyczepę??. FV zakupu jest i nie byłą wyrejestrowana więc pewnie gdzieś widnieje że taka przyczepa istnieje. Proszę o pomoc Pozdrawiam

Opublikowano

Powinien  zwrócić  się o  wydanie  duplikatu  , do organu  który  wydał  oryginał 

 

 

 

1. kwestia dogadania się ze sprzedającym kto o to wystąpi ;) bo nabicie określa się w decyzji więc już można u kupującego chyba,

2. opinia rzeczoznawcy bardzo pomaga jak sprzedającemu się nie chce

3. przecież jest tabliczka ;)

 

Ogólnie temat prześwietlałem jakiś czas temu - przy dobrych wiatrach się da. Natomiast jedna chwila nieuwagi i niepotrzebnie otwarta gęba i jest problem.

Poza tym nawet na tym forum pisano że najłatwiej zalegalizować przyczepę przez komornika a tam w operatach jest że nr ramy nieczytelny ale model i rok produkcji jest i wtedy ta sama droga.

 

Problemy są jednak dwa:

1. dalej jest to niezgodne z prawem bo papiery są od innego pojazdu,

2. w razie wypadku jak ktoś ma OC w firmie krzak to firma może próbować się wymigać od wypłaty OC (a jak ktoś wylądował w szpitalu to robi się naprawdę gorąco). Poczytajcie jak te wynalazkowe firmy mają tanie OC ale jak dochodzi do wypłaty to nawet sprawdzają czy auto nie pochodziło z przestępstwa (zaniżenie wartości przy sprowadzeniu=uniknięcie opłat celnych=wg firm przestępstwo).

Coś  mi  tu  nie  gra  , sprzedający  dokumenty  nie  wystąpi o  nic  bo  nie  ma  przyczepy , a diagnosta  na  podstawie  oględzin  sporządza  taki  wniosek, czy jak  to  tam  sie  nazywa. Inna sprawa że  chętnych  na  kwity nie  brakuje  i  nikt  się  z  tym  tematem nie  pieści  jak  ty .

Kupić kwity  zarejestrować  , załatwić  tabliczkę  zastępczą [dogadać się  z  diagnostą  na  stacji okręgowej ] i  jest  legal  , nikt  nie  dojdzie  co jest grane 

Opublikowano

Koledzy ma do kupienia przyczepę d50 gość ma od tej przyczepy FV zakupu przyczepa była zarejestrowana nigdy jej nie wyrejestrowali ale zgubił dowód rejestracyjny oraz tablicę. Jak zarejestrować taką przyczepę??. FV zakupu jest i nie byłą wyrejestrowana więc pewnie gdzieś widnieje że taka przyczepa istnieje. Proszę o pomoc Pozdrawiam

gość idzie z fakturą i dowodem osobistym do Wydziału Komunikacji i tam wszystko załatwi.

Najlepiej aby wybrał tablicę i Pozwolenie Czasowe, zrobił badanie i ewentualnie zmianę na rolniczą a potem tobie sprzedał.

 

 

 

.....i  nikt  się  z  tym  tematem nie  pieści  jak  ty .

Kupić kwity  zarejestrować  , załatwić  tabliczkę  zastępczą [dogadać się  z  diagnostą  na  stacji okręgowej ] i  jest  legal  , nikt  nie  dojdzie  co jest grane 

 

1. opisałem jak to zrobić aby nikt się później nie czepił.

2. dojdzie i to bardzo szybko o ile jest kumaty a mam dwóch takich ziomków co grzebią w tematyce przebijania numerów wstawek z nr VIN itp.

3. dla przykładu - znalazłem świetną przyczepkę - była za 6 tysia, była za 5 a teraz jest za 4,5 ale brak nr ramy wg gościa, tabliczka nabita ale rok produkcji 79 a przyczepa po 89roku. Kwity nie od tej przyczepy i nie bardzo może to sprzedać w uczciwych pieniążkach tym bardziej że używanych przyczep jest na rynku sporo. Po co więc się pchać w jakąś lewiznę?

4. diagności gdzie robię przeglądy nie idą na lewiznę i nie podbiją jak coś nie gra.

Opublikowano

widziałeś jak policja rekwiruje pojazd za grzebanie przy numerze ramy lub numerze VIN? Ja widziałem.


Widziałeś jak diagnosta mówi że nie zrobi badania albo zabierze DR bo jest wałek? Ja widziałem jak nie chcieli zrobić badania przyczepy KOEGLa bo nie znalezli nr na ramie a była tylko tabliczka (i to oryginalna bo porównałem z 2 bazami do których mam dostęp). Inny diagnosta (tzw poczta) nawet przyczepy nie oglądał.


U mnie w mieście powiatowym są 2 OSKP - albo nie mają tabliczek albo nie chcą nabijać, i co im zrobisz?


 


PS: Ja bardzo dobrze wiem, że komplet numeratorów to max 100 zł, komplet papierów do przyczepy to 1000-2000zł, do tego poczytać gdzie jest nr nabity i nabijesz sobie sam młotkiem. Tylko potem nieciekawie się robi jak przychodzi pan "prorok" i trzeba się tłumaczyć a ma się 20-25 lat i życie przed Tobą a tutaj już konflikt z prawem (czego nikomu nie życzę).


Opublikowano

Ok  żyj po  swojemu , ja  wiem  jak  ludzie  robia  i  wiem że się  da ,  

Wytłumacz mi jak  udowodni ktoś że  to nie  ta przyczepa?Jeśli typ  się  zgadza , jest  nabity  numer , jest  tabliczka ?  w  czym  ty  widzisz problem?

Opublikowano (edytowane)

W tym że jest nabity nie tym rozmiarem numeratora, nie w tym miejscu itp i jest podejrzenie ingerencji w pole numerowe  ;)

A na pojazd zatrzymany to można sobie i 3-4 miesiące poczekać aż służby go oddadzą i nawet przepraszam nie powiedzą. Zresztą nie czytałeś całej wypowiedzi mojej (poczytaj o ubezpieczycielach którzy zaczynają odmawiać wypłaty jeżeli pojazd pochodzi z przestępstwa a przebicie nr ramy czym wg Ciebie jest?).

A zderzenia osobówek z przyczepami rolniczymi się zdarzają i wtedy płacz rolnika bo ani OBT ani dokumentów przy sobie o ile są od ciągnika i przyczep jakieś dokumenty.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Tak  się  składa że  miałem nie  dawno kolizję  ,  uszkodzony  ciągnik  i przyczepa [nie  z  mojej  winy] ,  odszkodowanie  z  OC  sprawcy w  firmie  krzak  właśnie  i  rzeczoznawca  nie  miał  pojęcia  gdzie  szukać  numerów[  moja  jest  w  100% legalna],  pokazałem  mu, ale  i  bez  tego  by  przeszło,  sam  zrobił  tylko  zdjęcia  tablicy  rejestracyjnej  i  uszkodzonego  zaczepu .

Rzeczoznawców  którzy  specjalizują  sie  tylko  w  rolniczych  sprzętach,  praktycznie  nie  ma, oni  nie  potrafią poprawnie  nazwać poszczególnych  części  ,  więc  nie  pleć  bzdur  

Opublikowano (edytowane)

co nie zmienia faktu że jest to nielegalne ;) Jest to zwykłe przebicie numerów do posiadanych dokumentów i z tym się zgodzisz ;)

 

A że mniej osób się na tym zna niż na autach to inna sprawa.

PS: jakby wypadek był z Twojej winy a ubezpieczyciel jakimś link4 + uszkodzenie ciała to nie wiem czy byłoby tak kolorowo.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano (edytowane)

Wcale  nie  było kolorowo  ,  firma  Generali  migała  sie od  zapłaty  odszkodowania  jak tylko mogła ,  dopiero jak  złożyłem  pozew  do sądu  i został  wyznaczony  termin  rozprawy, nagle  chcieli  się dogadać.

Prawdopodobieństwo że  diagnosta  lub  rzeczoznawca  wie jak  duże  mają  być  symbole  w  numerze  ramy,  jest  mniejsze  niż to że  samochód  cię potrąci,  lub  w  windzie jak  jedziesz  lina  pęknie  ;) , a  chyba  nie  boisz  się  chodzić  po  ulicach  [  chodnikach]  lub jeździć windą? 

Więc nie  strasz  ludzi , da się ;)  tylko  trzeba  to  zrobić mądrze  i  podstawowe  dane  muszą  się  zgadzać  [  typ , mniej  więcej  rocznik] 

Edytowane przez mariuszd93
Opublikowano

Rzeczoznawcy to normalni  ludzie , nie  kosmici ;)   Z kilkoma  rozmawiałem ,np. przy  zmianie  przyczepy  z  cieżarowej  na  rolniczą  i  z kilkoma przy opisie  uszkodzeń przyczepy i ciągnika [ oględziny  były  robione  w  sumie  3  razy ], potem  jeszcze  telefonicznie o  nazewnictwie  części i przekonałem  się  że  zazwyczaj   nie   mają  pojęcia  o  rolniczych  maszynach ........

Nie  twierdzę że  jest  legalne ,  twierdzę  tylko że wszystko  jest  dla  ludzi , i że  da  się  zrobić .  

Nie chcę  cię  zdeprawować :D   żyj  dalej  w  swoim  legalnym  świecie  , w  którym  podstawa  to odpowiednia  wielkość  numeratora  ;) ja  swoje  wiem 

Opublikowano (edytowane)

to jest oczywiste, że przebijanie jest nie legalne.

a mariuszd93 ma rację , bo przebijają wszyscy numery, którzy mają jakiś problem(z nalezieniem numeru na ramie lub jakiś inny ...)

 

Dlatego Wasza dyskusja jest nie potrzebna, bo tylko "zaśmiecacie temat"

Bo ktoś kto szuka odpowiedzi na jakieś pytanie w tym temacie to będzie czytał kilkanaście Waszych wypowiedzi tak naprawdę niepotrzebnych.

 

 

Nie chcę  cię  zdeprawować :D   żyj  dalej  w  swoim  legalnym  świecie  , w  którym  podstawa  to odpowiednia  wielkość  numeratora  ;) ja  swoje  wiem 

zgadzam się z mariuszd93 w Polsce wałek na wałku się kręci. 

 

Edytowane przez SHREKnew
Opublikowano

to jest oczywiste, że przebijanie jest nie legalne.

.....

Dlatego Wasza dyskusja jest nie potrzebna, bo tylko "zaśmiecacie temat"

 

 

Skoro jest nielegalne (co przyznajecie) to nie powinno być o tym mowy na forum bo może to Jackowi narobić problemów i faktycznie dyskusja jest zupełnie bezcelowa ;)

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich mój problem wygląda tak:

 

Kupiłem od znajomego przyczepę (d47)

znajomy kupił ją od (gościa x) ok. roku 2009 i nie spisali miedzy sobą umowy ma tylko dowód do niej

przyczepa sporo stała u znajomego z racji koniecznego remontu i jak ją doprowadził do ładu nabyłem ją ja 

a ten (gościu x) poprzedni właściciel nie przerejestrował jej i miał tylko umowę z właścicielem który jest na dowodzie rejestracyjnym

z jednym i drugim panem mam kontakt telefoniczny czyli nie tak źle hehe

Natomiast Pan z dowodu rejestracyjnego telefonicznie zapewniał mnie, że choć to było dawno to przyczepę na pewno wyrejestrował w swoim urzędzie komunikacyjnym

od pana który jest właścicielem na dowodzie mam dostać skana ostatniej umowy z (gościem x)

 

ze znajomym nie spisaliśmy między sobą żadnej umowy bo po co

 

Moje pytanie brzmi czy wystarczy, że napisze umowę umowę między mną a panem x z jakąś datą wsteczną i będzie ok.?  

i z taką umową i ważnym przeglądem mogę udać się zarejestrować tą przyczepę?

 

Jak rozwiązać sprawę z ubezpieczeniem OC?

 

Żeby było śmiesznie to w dowodzie ktoś się pomylił i zamiast wpisać "D47B" jest wpisane "D478"

A pole rodzaj pojazdu jest jako "przyczepa ciężarowa"  ale dowód jest dowód heheh

Wiadomo najkorzystniej było by ja zrobić jako rolnicza

 

Tablicy Rejestracyjnej od niej posiadam

 

Dzięki z góry za pomoc w rozwiązaniu tego nie lada problemu heheh

 

Pozdrawiam

Edytowane przez yanosho
Opublikowano

Niechcący zapewne za-spamowałem lub pewnie powinienem zrobić dokładną procedurę

konto zakładałem już tak dawno, że już zapomniałem kiedy i czy z zasad przy założeniu konta się wywiązałem

 

przepraszam i wybaczcie lub pokierujcie co zrobić aby było wszystko ok.

Opublikowano

nie spamujesz, po prostu byłem ciekaw.

Masz mieć ciągłość umów, przynajmniej tych zgłoszonych i np ostemplowanych w US.

Nie ma czegoś takiego jak wyrejestrowanie - sprzedający zgłosił zbycie pojazdu.

Wyprostowanie nazwy/modelu przyczepy to nie problem - popytaj diagnostów (ostatecznie rzeczoznawca).

Jeżeli przyczepa nie ma OC to musisz wykupić z chwilą spisania umowy na Ciebie - brak OC to kara z UFG

Autosan/Sanok D47B jest ciężarową rolniczą z przeglądem na 2 lata.

Tablica to najmniejszy problem.

Rozumiem że nr ramy jest na przyczepie.

Jest wiele sposobów na ugryzienie tematu (porządek z umowami, potem TZ z modelem D47B, potem OBT i wreszcie rejestracja tylko nie wiem jak podejdzie Twój WK do rejestracji bez tablic).

 

Musiałbyś więcej napisać. Ogólnie podpytaj na norcomie jeżeli tutaj nikt nie doradzi.

Opublikowano

Tylko jak to ugryżć z tym OC jeśli poprzednia umowa była zawarta ok. 2010 roku i jeśli ja spisze teraz świeżą umowę

To czy Za ten okrez bez OC będą ścigac poprzedniego właściciela?

Z tego co wiem nie można wypisać polisy OC wstecz?

Nr ramy pewnie tak a w którym miejscu dokładnie go szukać?

Przepraszam Cie bardzo możesz rozwinąć te skróty TZ, OBT/

 

Dzięki

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v