bartini1

NOWY CLAAS AXION 900

Polecane posty

brzozak2    241

dobrze wiec wyjasnijmy sobie o czym dokladnie rozmawiamy.

to rozwiazanie zastosowane w claasie 900 nazywane jest rama pomocnicza i sluzy tylko i wylacznie jako element nosny (przenosi sily i obciazenia statyczne i dynamiczne) w konstrukcji blokowej tego ciagnika do osadzenia silnika. po prostu zamiast wykonywac blok czy mise olejowa i uwzgledniac w niej obciazenia dano kawal zelaza.

 

to jednak rozwiazanie nie ma nic wspolnego z rama podluznicowa stosowana w ciagnikach rolniczych (np. takich jak niektore jd) i popularnie zwanych jako RAMA, ktora to stanowi jako calosc element nosny pojazdu i przenosi wszystkie obciazenia, zwalniajac z tego tytulu glowne podzespolu napedowe takie jak: silnik, skrzynia, sprzeglo, czy przekladnia glowna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

Tak jak pisał wyżej JJ w mocach powyżej 300 KM prowadzi Fendt a później John Deere... Spowodowane jest to nie tylko tym, że Fendt ma bezstopniówkę ale jest to większy prestiż przed sąsiadami a w dodatku są to duże gospodarstwa które stać na takie maszyny... Co do Claas'a pewnie namiesza ale myślę, że bedzie ich zdecydowane kilka sztuk... Claas robi sobie najpierw rynek zbytu dla ciągników o mocach mniejszych, w końcu ciągniki robią od niedawna... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

chyba wprowadzajac serie 900 chce zaatakowac takze duze gospodarstwa co nie?

 

nie powiedzialbym, ze powyzej 300 KM to fendt lideruje, sprawdz sobie sprzedaz ciagnikow na swiecie to zobaczysz jak bardzo sie mylisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

>300KM w RP od 4 lat Fendt i JD idą łeb w łeb w sprzedaży ;) ale na świecie rządzi duet Magnum i 8000 oraz 9000 i Steiger :P

Brzozak2 jak ostatnio kompletowałem ciągnik to Claas Axion był wybitnie zbliżony cenowo do Fendta 800 :blink: ale ceny Waterloo to nikt nie przebije :lol:

ciągnik kompletowałem tak z ciekawości, znajomy kupować dla siebie a że my w jednej grupie to i ja stwierdziłem że mogę przygotować maszynę pod siebie w końcu mnie to nic nie kosztuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35

@brzozak2 zapewne masz racje tylko mi chodziło o rynek polski, a czy mam rację nie wiem, nie prowadzę takich statystyk po prostu usłyszałem to od pewnego dilera i nie był do diler Fendt'a ani John Deere'a... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

"Tak jak pisał wyżej JJ w mocach powyżej 300 KM prowadzi Fendt a później John Deere... Spowodowane jest to nie tylko tym, że Fendt ma bezstopniówkę ale jest to większy prestiż przed sąsiadami a w dodatku są to duże gospodarstwa które stać na takie maszyny... "-z tego co zauważyłem to rolnicy na areałach takich gdzie potrzebny jest ciągnik o mocy 300 KM to raczej pitolą ów prestiż-ciągnik ma tam robić robotę a nie się "prezentować".

PS.JD też ma bezstopniówkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danield28    35
PS.JD też ma bezstopniówkę.

 

Do której ludzie nie są za bardzo chyba przekonani bo się podobno psuła w tych dużych modelach... Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Podobno to raczej nie .Miałeś z pewnością na myśli skrzynię w serii 6000 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

JJ moj claas byl w tej samej cenie co fendt 820, ale ten mial tylko 190 KM i byl popierdolka, a do 924 to claas byl tanszy o 30 k Euro, dzisiaj nie wiem jak sie ksztaltuja ceny, weszly nowe modele.

 

@danield28 prosze przestan sluchac dilerow i ich populizmow, juz niejeden nie chce ze mna konwersowac, zeby wstydu przy innych nie miec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Jak mechanik ładował mi JD mówił , że te autopowry są awaryjne.

Podobno jakiś gościo za naprawe skrzyni zapłacił ponad 60 000.

Fendt to dla wszystkich był zawsze drogi tylko jakby do JD dodać te wszystkie "pie*oły" co ma fendt w standardzie to z ceną dościgną by fendta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Po pierwsze prześcignął by :D .

Po drugie-bezstopniówka z serii 6000 ma się do tej z 8000 jak pięść do nosa.

 

Po trzecie to wyposażenie Fendta związane jest z polityką Korbanków-na Zachodzie możesz kupić mniej "wypasionego" Fendta.

 

Po czwarte podobno :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

po pierwsze mechanik to mechanik ładuje to wie

po drugie o co chodzi z tą pięścią xD

po trzecie tak tylko , że jd może mieć taką samą albo jeszcze droższą cenętongue.gif

 

po czwarte to podobno powiedział mi paweł woś z agricoli który pracował w gravicie ale z powodu tego , że brat szefa zarabiał więcej niż on do odszedł.

Edytowano przez andrzej2257

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kmicic88    0

jest tanszy i pozwolcie, ze uzyje poplizmu "chujowszy" :) , szkoda, ze nie zdecydowali sie na CATa, ale pewno nie celowali w ten punkt z targetowaniem klienta.

 

maly xerion na bank wsiaknie, po co komu taka technologia z tak mala moca.

 

A potrafisz powiedzieć dlaczego jest <cenzura>? Czy tak tylko piszesz aby pisać.

Wulgaryzmy!

Z tego co wiem to w Polsce są dwie sztuki, które pracują na gospodarstwach... Co do silnika FTP to myślę, że zadecydował tutaj również system SCR bo jakby nie patrząc Iveco ma w tym wieloletnie doświadczenie... Pozdrawiam

 

Masz rację kolego, ale pracuje tylko jedna sztuka w gospodarstwach RolDanu na północy polski.

Na testy Claas wyprodukował 7 sztuk na całą europę.

 

Po pierwsze prześcignął by :D .

Po drugie-bezstopniówka z serii 6000 ma się do tej z 8000 jak pięść do nosa.

 

Po trzecie to wyposażenie Fendta związane jest z polityką Korbanków-na Zachodzie możesz kupić mniej "wypasionego" Fendta.

 

Po czwarte podobno :D .

 

Wersje wyposażenia fendta były zawsze dwie - zwykły i profi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

A potrafisz powiedzieć dlaczego jest <cenzura>?

patrzac na to z perspektywy czasu, ktory minal, mysle, ze chodzilo o adblue, ktorego DPSy nie oferuja i bez ktorego rowniez obawialbym sie pakowac taki silnik.

 

a co do tego, ze iveco w niektorych ciagnikach (np. nh) jest gorszy niech zdecyduje fakt, ze chociazby nie uzywaja tulei cylindrycznych :blink: :blink: .

nie wiem jak wyglada ten cursor w claasie, ale mam nadzieje, ze nie jest zrobiony zupelnie po taniosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roltex    0

Witam koledzy cieszę że interesuje Was temat AXIONA 900. Jako dealer sam jestem ciekaw jak ten model ciągnika zostanie przyjęty przez klientów. Ilość włożonej pracy w ten ciągnik przez CLAAS-a może jedynie świadczyć jak ważny to jest produkt dla nas w tej klasie. Zgodzę się że obecnie dwie marki przodują w tych mocach ale jak to trafnie określił kolega tort składa się z części każdy coś dla siebie ma.

Projekt i zbudowanie ciągnika tej klasy wymaga ogromnych nakładów finansowych. Na Agritechnice będzie zaprezentowana zapewne cała paleta maszyn wraz ze specyfikacjami i wyposażeniem, na dzień dzisiejszy nic jeszcze nie wiemy cen też nie znamy. Wkrótce pewnie będzie wszystko wiadomo.

Obserwuję od dłuższego czasu Waszą dyskusję odnośnie silnika i wiadomo tylu użytkowników forum tyle opinii. Moim skromnym zdaniem wybór takiego a nie innego silnika (marki) było poprzedzone wnikliwą analizą i wybór był przemyślany. Konstrukcja ciągnika jest bradzo ciekawa.

Pewnie brzozak ma rację że technika SCR jest bardziej sprawdzona a konkretnie w TIR-ach a tutaj IVECO ma już sporo do powiedzenia więc spokojny jestem akurat o silnik i jego jakość. Zresztą wypadałoby zapytać inżynierów którzy silniki projektują a na forum są w większości osoby które się orientują w temacie ale specjalistami w tej dziedzinie nie są jak ja. Zresztą obecnie widać że jednostka to jedno a sterowanie i charakterystyka silnika inna i to dobitnie widać na silnikach DPS stosowanych w dwóch markach jak różnice mogą być duże.

Czas pokaże jak ciągniki zaczną pracować w polu. Podsumowując czas pokaże a Wam życzę konstruktywnego wyrażania opinii.

Pozdrawiam


www.roltexkrasnystaw.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2257    142

Po piąte-czytamy ze zrozumieniem :D

 

Hahasmile.gif

na wszystko odpowieszcool.gif.

 

Kiedy ta agritechnika?

 

Roltex to nic nie wiesz kiedy przyjadą pierwsze modele do polski? Znasz datę jakichś testów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

15-19 listopad w Hannover, a na testy np. DLG to trzeba poczekać aż trafi do seryjnej produkcji i Claas zechce łaskawie jakiś model z linii produkcyjnej im użyczyć, ostatnio nie bardzo się jednak do tych testów kwapili :(

Edytowano przez adikpl1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roltex    0

Ciągniki są już testowane to naturalna kolej rzeczy.

Kolego adikpl nie rozumiem Twojej lekkiej złośliwości odnośnie że Claas łaskawie zechce użyczyć ciągnik do testu itd?? Są pewne zasady ale to już sprawa DLG i Claas-a Niemcy a nie nasza. Nikt nie będzie ciągnika trzymał po pierzyną jest dla ludzi. Testy zapewne się pojawią w odpowiednim momencie teraz są jeszcze ostatnie końcowe zmiany.

Obecnie na etapie zmian i ewentualnych korekt test jest bezsensu i nic nie wniesie.

Zapewne wiosną 2012 r rozpocznie się prezentacja ciągnika a wtedy praktyczne pokazy jeżeli takowe będą to poinfomujemy na naszej stronie.

Sam jestem ciekaw pierwszych wrażeń z jazdy. Tylko trzeba zdać sobie sprawę że rynek na taki ciągnik jest np. na Lubelszyczyźnie ograniczony ze względu na wielkość gospodarstw więc skupiam się na mocach miniejszych bardziej dostępnych dla szerszego grona klientów.

Pozdrawiam


www.roltexkrasnystaw.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
claas4    99

Siemka. Nie chciałem mi się szuka czy jest taki temat wiec go utworzyłem. Jak myślicie jaki traktor biedzie traktorem roku 2012 ja myślę że claas axion 900???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

nieee raczej nie <_<

 

JD wprowadziły nowe serie, fendty tez watpie zeby cllas wygrał. są one troche niedopracowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

nieee raczej nie <_<

 

JD wprowadziły nowe serie, fendty tez watpie zeby cllas wygrał. są one troche niedopracowane

 

Mógłbyś wyjaśnić ostatnie zdanie bo aż jestem ciekaw?

 

pozdrawiam

Edytowano przez Libero

Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MFargo
      Witam, posiadam Claasa axiona 810 cebis 2008r i chciałbym zwiększyć prędkość bo ma włączoną ekonomiczna jazdę na biegu D  (ma zablokowane obroty)
      Chcę ten zabieg zrobić bo chodzi w transporcie i nie wiem czy tylko komputerowo czy jak 
       
    • Przez Seba243
      Witam czy ktoś posiada jakiś schemat poodłączenia Ls? . W rozdzielaczu mam tą kasetę do ktorej przykręcone są przewody zasilania , powrotu i sygnału . Ale ciągnik wogole nie reaguje na sygnał i nie daje cisnienia na złącza . Maszyna jest sprawna bo była sprawdzona na innych traktorach . Zauważyłem że we wszystkich innych axionach w okolicy posiadających sprawny Ls przy zasilaniu rozdzielacza jest trojnik i gdzieś idzie jeszcze przewod a u mnie jest tylko kolanko



    • Przez wiesio90
      Witam wyskoczył mi komunikat taki. W instrukcji nie mogę odnaleźć co to może być ? 

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj