Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sama okładzina nie problem zaśmierdzi czasem  ale chodzi bez uszczerbku. Gorzej sprawują się gumowe tłumiki drgań. Są miękkie i albo one się rozlecą, albo blachy oporowe po obu stronach tłumika przetrą się na pół.  Ja trzymam swoją starą tarczę w której są te gumy tak twarde że prawdopodobnie w ogóle nie spełniają swojej roli  za to wszystkie blaszki i blachy nie mają śladów najmniejszego zużycia.

Opublikowano (edytowane)

Mam tą tarę założoną i sam jestem ciekaw ile wytrzyma. Na necie widziałem już film na którym powypadały z niej sprężyny. Na filmie już prawie freza nie ma długo musiało służyć tak czy inaczej.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Panowie wrócę się do tej tulejki ze zdjęcia,  ta górna się obraca w korpusie skrzyni, jest to do zaakceptowania czy robić coś z tym jeśli tak to co, lał się z tamtąd olej no niby brak tej podkładki i śrubki ale może lało się między korpusem a ta tulejką

20180112_123243.jpg

Opublikowano
Ta tulejka może się obracać, dopiero jak to skręcisz to nie będzie się ruszać. Jak masz dobre dojście to wyciąg tą tulejkę bo na niej jest oring. Ja kupiłem nawet rozmiar grubszy niż był i wszedł bez problemu. Dodatkowo dałem oring taki żeby wszedł ciasno w środek tulejki pod tą podkładkę na wypadek gdyby olej miał ochotę przecisnąć się między tulejką a wałkiem. Ostatnio widziałem na jakimś ruskim filmiku że też tak ktoś zrobił, zaszkodzić nie powinno.
Opublikowano

Właśnie ja też ten film oglądałem w sumie to dużo tych ruskich filmów oglądam można się nieco z nich dowiedzieć ,

Mówisz wyjąć tulejke ale którą i w którą stronę się wyjmuje a propo nic mi nie spadnie  myślę o tym trybie co pompę ciągnie 

Mam go jeszcze na pół rozjechanego w stronę sprzęgła da się wydłubać tą tulejke aby te oryngi wymienić

Opublikowano

Panowie ja ten ciągnik poznaje dzięki waszym radom i temu co sam rozbiore to potem już wiem , a tak to  lepiej spytać niż narobić się za darmo albo coś popsuć, 

Bąka będę miał na luzie , jak założę podstawę pod puszkowy 

Odezwij się na pw jeśli cię interesuje 

Opublikowano

Witam to znowu ja , 

Z racji że mój rusek stoi w nieogrzewanym , to jeszcze nie jest poskładany ostatnio przymierzalem docisk do koła zamachowego i tak średnio pasuje na te 6 śrub, ten stary docisk jak  ktoś zakładał to młotkiem te śruby sobie podginal ? Ale tak robiąc nie było osiowo i ten frez w obudowie docisku złapał luz a w dodatku się wyważenie poszło się ......  na spacer.

Ja myślę dotoczyć wałek aby pasował w otwór wale  korbowym  oraz w tarcze sprzęgowa i w ten otwór w docisku,ustawić  a potem do kręcić ewentualnie dogiąć  te śruby , u was też tak jest że ten docisk tak średnio pasuje 

Opublikowano
Ja zmieniałem tylko tarczę dociskową, a nie caly docisk więc u mnie problemu z tym nie było. Jest tam w ogóle w wale otwór? Dopiero co to robiłem i wydaje mi się, że u mnie nie ma tam otworu. Właśnie się zdziwiłem bo we władku wałek sprzęgłowy jest ułożyskowany w wale a w MTZ nie.
Opublikowano

Nie wiem, czy to cokolwiek pomoże, ale u mnie przy prostych śrubach łączących zamach z dociskiem, to tylko w jednym ustawieniu pasuje jedno do drugiego, nie da się jakkolwiek inaczej tego skręcić.

Opublikowano

Docisk w ruskim pasuje tylko w jeden sposób. Obracając go inaczej nie pasują śruby. Robiłem trzy sprzęgła w ruskich i nie było specjalnie problemu założeniem docisku. Ale zjechać go to już mistrzostwo świata. Wypadało by frezy naostrzyć na wałku i w tarczy bo mają taki kształt który perfidnie utrudnia nałożenie.

Opublikowano

Zdejmowałem i zakładałem kilka razy i nigdy nie zwracałem uwagi jak było. Za każdym razem trafiłem w odpowiednie miejsce? W sumie możliwe.

Ja przy zjeżdżaniu nie miałem zbiornika hydrauliki więc sobie obracałem napędem WOM i skrzynią to nawet fajnie zaskoczyło, ale kilka lat temu nie miałem dojścia do tego i nie przypominam sobie żeby jakoś szczególnie długo to trwało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v