Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Waga
chillout89    1

Witam, czy ktoś posiada wagę samochodowa na swój własny użytek. Czy warto jest zainwestować w np. wagę osiową i czy jest wystarczająco dokładna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DUCH1986    3

Znajomy kupił taką. powierzchnia 2,5m x 5m. Kosztowała go w tamtym roku ok. 8 tys. (łącznie z betonem pod wagą) Często ważymy na niej i ostatnio zaczęła mocno przekłamywać, ale problem okazało się zabrudzenie z kół. weszło pod platforme. Także trzeba pilnować czystości i będzie ok.

Edytowano przez DUCH1986

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Mamy w gospodarstwie wagę samochodową, max. 50 ton, wymiary 3 metry na 16 (chyba? :rolleyes: ).

Każdy tir się zważy. Kupiliśmy z hurtowni stali bo ją likwidowali i montowali na suwnicach nowe, czyli po cenie złomu poszła. Jest to standardowa waga działająca na zasadzie dźwigni, czyli pod rampą mamy pełno żelastwa które przenosi obciążenia. Wg. mnie jest to najlepszy typ wagi bo prosty i nie ma co się psuć a jak się zepsuje to po prostu to widać.

W zeszłym roku nas podkusiło i przerobiliśmy na hybrydę, czyli na samym końcu zamiast szalki z obciążnikami mamy czujnik który robi cały pomiar i wali wynik na wyświetlacz. Niby to samo ale zostawiliśmy na wszelki wypadek ten "szalkowy złom" gdzieś w kanciapie jak by się komputerek nie spisywał.

 

Sąsiad kupił w zeszłym roku wagę, też max. 50 i podobny wymiar, na czujkach elektronicznych, montowaną z komponentów : żelbetowe podstawy i stalowa rampa. Między tym wszystkim czujki. Dał jakieś 60 tyś. netto.

Fajne jest to w tej wadze, że nawet w 2 dni można ją postawić i zalegalizować.

Na dodatek nie trzeba żadnych pozwoleń bo konstrukcja po prostu stoi na ziemi (nie jest trwale z gruntem związana).

 

Jest to koszt niemały, bo jak policzy się bieżącą konserwację, odważniki do legalizacji, wagaży i urzędnika to się z tego jakieś 8 tysięcy robi. Legalizacja jest raz na 25 miesięcy z wyjątkiem pierwszej, ta jest chyba na 3 lata ale nie dam za to głowy.

 

Wagi osiowe to tylko widziałem jak ITD tiry łapało przy drodze to się nie wypowiem ale wagę ,klasyczną lub jakąkolwiek inną warto mieć w pobliżu.

Samemu często nie warto się pakować w koszty bo to tak naprawdę nie zarabia ale pozwala oszczędzać.

Nikt nas nie walnie na masie jak sprzedajemy i kupujemy.

 

Jest tylko jeden warunek: LEGALIZACJA :)

 

Legalizacja to podstawa bo bez niej wynik z wagi jest nic nie warty.

Dodam też, że mieliśmy dostęp do odważników z legalizacją i raz na jakiś czas sprawdzaliśmy wagę.

Wygląda to w praktyce jak "rzeka która ciągle płynie". Wskazania wagi czasem się zmieniają. Ale nie jest tak źle, bo najważniejsze żeby waga była perfekcyjnie wypoziomowana. Jak będzie to tak naprawdę zostaje sama kalibracja, wyzerowanie.

Edytowano przez bamse

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej2110    531

Wagi osiowe można kupić. Dostępne są w Rolserwisei w Płocku http://www.rolserwis.pl/podstrona.php?a=48&b=46#dol


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531
http://www.rolserwis.pl/kontakt.php jak się dowiesz to nam napisz :)

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

właśnie się zastanawiam nad dokładnością, którą zagwarantowało by ważenie pojedynczych kół - otóż chciałbym ważyć zestaw za pomocą pojedynczej wagi platformowej o nośności 5 ton (koszt ok. 2tys. zł, czyli teoretycznie do 10t na oś), czy pojedynczy przejazd pojazdu przez taką wagę (zważenie jednej strony pojazdu) pozwala dokładne określenie masy całkowitej? (przy założeniu, że waga będzie równo z podłożem, a to będzie idealnie wypoziomowane)czy też konieczny będzie drugi przejazd i ważenie drugiej strony? czy może taki system w ogóle się nie sprawdzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

kup 2 platformy bo wystarczy lekki odchył towaru i masz nie jasną wagę a tak oś zważysz i będzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bamse    2

Ciekawy pomysł z taką "samoróbką", ale ważne jest żeby waga była odporna na warunki atmosferyczne i całą okolicę (błoto, woda, lód).

Jak wypoziomujesz (cały plac gdzie będzie stał ważony zestaw musi być wypoziomowany, czyli dla TIR'a to ok. 30mx3m), dopilnujesz detali i będzie hulać. Na pewno nie będzie to koszt 5 tyś zł. :(

Jednak nie do końca widzę możliwość na legalizację takiego urządzenia.

No i koszt betonu będzie spory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

rzecz jasna waga ma być używana okazjonalnie (przynajmniej w celu ważenia pojazdów) zasadniczo wyłącznie w sezonie letnim, problem może być przy drugiej osi ciągnika z łódką; nie mam w okolicy dużej wagi pracującej po 16 i w weekendy, stąd nie zawsze mogę zważyć załadowany pojazd nie wspominając już o własnym transporcie, legalizacja nie jest mi potrzebna - a kawałek placu wykroiłbym z manewrowego albo nawet z drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gandyy    0

Czy ktoś z forumowiczów lub jego znajomych ma zainstalowaną wagę osiową??? (50-60 tonowe)

Intereuje mnie to ponieważ chcę taką właśnie zamontować u siebie w gospodarstwie a jak wiadomo koszt takiej wagi jest 3 krotni niższy niż takiej typowej platformy 16-18 metrowej i jak jest z funkcjonalnością (czy są jakieś przekłamania) nawet w opcjach dodatkowych oferowane są wagi z dynamicznym pomiarem który umożliwia pomiar pojazdu bez konieczności zatrzymywania się każdą osią z osobna (przy jakiejś tam minimalnej prędkości nie wiem dokładnie jakiej) i jak to się spisuje w praktyce.

myśłałem nad wypoziomowaniem terenu betnowymi płytami drogowymi (1,5x3m każda płyta) po kilka przed i za wagą (poniweaż mam takie do wykorzystania).

Wszystkie opinie mile widziane z góry dzięki.

Edytowano przez gandyy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harry12    0
Napisano (edytowany)

Waga taka na samochody cieżarowe to koszt chyba ok 100 tys. netto takie "przydomowe sa dużo tańsze

Edytowano przez Harry12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Foster    2

Obecnie posiadam wagę samochodową a raczej bardziej ciągnikową ( mieści się ciagnik z przyczepą). mechaniczny pomiar.

 

W tym roku stawiam wpełni profesjonalną wagę elektroniczną 18 m x 3 m do ważenia tirów ze zbożem oraz trzody podczas sprzedaży.

 

Koszt nie jest taki tani ale to zależy co kto potrzebuje. Koszty zależą także od podłoża na którym ma stać waga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marler    0

Witam,

 

Podjechał dzisiaj przedstawiciel firmy Zinner z Poznania. Wagi sprzedają przede wszystkim do żwirowni, zakłady komunalne itd. Od pewnego czasu sprzedają również rolnikom. Jeśli ktoś chce obejrzeć to koło Szamotuł w Piotrkówku montowali ostatnio taką wagę. Dokładność jak się dobrze jedzie do 0,1% czyli nieźle, ale mniej niż waga stała. Cena 19 000 zł netto z montażem, ale bez laptopa i bez wyświetlacza zewnętrznego wyjdzie 16 500 netto. Jak dla mnie taka mi w zupełności wystarczy a zważę i busa i ciągnik z naczepą i tira. W przyszłym tygodniu podjadę zobaczyć wagę w Piotrkówku to wrzucę zdjęcia jak to wygląda. Jak będzie ok to chyba zamówię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marler    0

Jest to osiówka więc max do 15 ton, ale na oś więc jak auto ma 4 osie to wiadomo, że 60 tonowy samochód się zważy. Waga może się też przydać do zwykłego ważenia (dokładność ma do 5kg) więc jakąś paletę można postawić i ważyć. Zobaczę na żywo w przyszłym tygodniu jak to działa to więcej napiszę. Z tego co przedstawiciel mówił mają te wagi w jakiejś kopalni kruszywa i do 600 samochodów na dobę waga waży i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    154

Tez myslałem o takiej wadze tylko, że do handlu się nie nadaje. Urząd miar i wagz tego co wiem nie zezwala jej w handlu. Ja u siebie mam wagę łęczycką 50 ton przerobioną na elektroniczną. Ma 6 czujników, każdy czujnik kosztuje 8 tyś (nowy) a chinska podróba tysiąc. Kupiłem ją z likwidowanej cukrowni za fajne pieniądze w porownaniu z tymi co są w ogłoszeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marler    0
Napisano (edytowany)

8 tys???? Czujniki takie już dosyć dosyć do wagi samochodowej (każdy o nacisku 30 ton) kosztują ok 1200 zł i to wcale nie chińskie tylko np hiszpański sensocar dosyć dobra firma - wiem bo znajomy stawiał sam taką wagę i brał te czujniki. A wagi osiowe no w sumie to takiej pełnej przejazdówki się nie zalegalizuje, albo jeśli już to są drogie, ale podobno w wersji statycznej, czyli samochód zatrzymuje się każdą osią na wadze można ją normalnie zalegalizować i nie powinien się nikt czepiać z tym, że to by trzeba sprawdzić pewnie w jakimś urzędzie jak na to patrzą.

 

Tu są filmy jak działa waga: http://www.youtube.com/watch?v=D61SNkdBTY4&feature=youtu.be

 

Edytowano przez Marler

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

U mnie będzie montowana za niedługo waga samochodowa, koszt to chyba cos ok 60 tys (?) Wylewke i podłoże robiliśmy w własnym zakresie, przedstawiciel podał nam cały plan.Zawsze to lepiej ważyc auta u siebie i miec wszystko pod kontrolą, pewnie nie raz zdarzyło się że kierowcy zawyżali tare : P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fawag    0

Rozejrzyj się za wagą mobilną, której zaletą jest możliwość montażu bez fundamentów, bezpośrednio na utwardzonej powierzchni. Wagi mobile PM pozwalają na ważenie pojazdów o maksymalnej masie 30 ton. Przesyłam poniżej linka, który będzie pomocny przy wybraniu odpowieniedo typu wagi. Szerokość pomostu niezależnie od typu wynosi 2,5 m zmienia się jedynie nośność i długość pomostów.

http://www.fawag.pl

Edytowano przez Fawag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wincento09    0

Witam was , jakiś rok temu kupił ojciec wagę samochodową 18 na 3 bodajże 50 ton lub 60. Wage osiową również mielismy ale nie spełniała naszych oczekiwań

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SOKAN    12

Jaki jest koszt za legalizację wagi, którą przeprowadza się co 25 mcy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fawag    0

wszystko zależy od rodzaju wagi, jej nośności itp. Koszt legalizacji wtórnej dla wagi sklepowej to około 40 zł. Przepisy odnośnie legalizacji wag są dosc restrykcyjne, otóż właściciel wagi, która jest stosowana w handlu, medycynie, przemyśle i wszędzie tam, gdzie ważenie odbywa się przy kliencie, bezwzględnie musi dokonać jej legalizacji. Legalizacji wagi mozna dokonać w urzędzie miar, lub w zakładzie naprawczym, tu ceny na pewno będą niższe.

Zapraszam do zapoznania się z szeroką ofertą wag http://fawag.pl/index.php?goto=oferta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekj1994
      Witam. Chciałbym wiosną dostawić do obory drugą. Tzn postawić jedną scianę i przedłużyć dach. Mam nadzieję że jasno piszę. Długość obory to 20. Myślę że pomieszczę tam 18 stanowisk. Jaką szerokość radzicie zrobić tak zeby wszedł ciągnik i Jaki byłby koszt takiej obory.
    • Przez Damian86
      Witam. Mam pytanie jakie sa osiagniecia finansowe przy obsadzie 20 krow mlecznych i 20 opasow. Jakie sa zyski? Czy jest mozliwosc osiagniecia zysku w wysokosci7 tys miesiecznie?
    • Przez petroszz
      Witam
      Jestem w trakcie budowy obory na opasy na głębokiej ściółce ale mimo to chcę zrobić zbiornik i po jednej kratce  na dwa kojce odprowadzającej gnojówkę. Po co mi zbiornik przy głębokiej ściółce?  Takie zabezpieczenie w razie katastrofy wodnej w budynku i do odprowadzenia wody po myciu kojców.    I tu pojawia się moje pytanie, gdzie umiejscowić zbiornik? Pod stołem paszowym? Pod podjazdami? Nie mam za bardzo miejsca w koło obory żeby wyłączyć miejsce pod zbiornik bo albo będą tam okólniki albo podjazd albo przejazd do innych budynków.  
       
    • Przez RafZielak
      Witam.
       
      UWAGA ... bardzo długie wywody więc nie czytajcie jeśli nie lubicie. :-P
       
      W gospodarstwie w którym pomagam czy też próbuje pomagać dotychczas kiszonka z kukurydzy była składowana najtańszym, ale i mało wygodnym (w szczególności w momencie tworzenia i ubijania pryzm) sposobem czyli w pryzmach wyłożonych od spodu i przykrytych z wierzchu folią kiszonkarską. Technologia jest znana i tu wielkiej rewolucji nikt nie wymyśli, ale ... zamiast bawić się w podrzucanie obrywających się podczas ubijania ścian, zamiast uważania na to by nie wyjść poza dolną folię, zamiast ryzykowania spadnięcia ciągnikiem z pryzmy powstała idea by pobudować "pseudo-siloss", a w zasadzie ze względów oszczędnościowych tylko ich boczne ściany. I tu pojawiają się pytania do osób które mają silosy, planują budować, znają temat i są w stanie coś doradzić. :-) Wiem, że powinno to być fachowo zaprojektowane, fachowo zrobione, zgodnie z normami, zasadami itp. itd. ale wszyscy dobrze wiemy jak to jest w rolnictwie. :-)
       
      Co najlepiej sprawdza się do budowy ścian oporowych?
       
      Opiszę może swoje przemyślenia i pomysł jaki mam i będę wdzięczny za wszelką konstruktywną krytykę.
      Potrzebujemy dwóch długich na około 30 metrów ścian wewnętrznych silosu w sumie 3 komorowego. Zewnętrzne boki póki co będą tworzone tak jak dotychczas. Chcielibyśmy by owe ściany wewnętrzne miały około 1,5 metra wysokości nad ziemią. Co sądzicie o zbudowaniu tych ścian z pustaków szalunkowych rozmiaru 50x20x25 zalanych betonem klasy B30 (C25/30) i zbrojonych w poziomie co 25 cm i w pionie co 1 m drutem fi16 związanymi na łączeniach by utworzyły swego rodzaju siatkę wewnątrz ściany? Ile w ziemię powinna być wkopana taka ściana by trzymała pion mimo naporu kiszonki na wysokości 1,5 metra? Czy 1 metr pod ziemią wystarczy do 1,5 metra nad ziemią? Co prawda kukurydza ładowana byłaby w czasie ugniatania równo po obu stronach i w momencie załadunku nie obawiam się o ścianę, ale później, w miarę wybierania poszczególnych pryzm jednak na te ściany działałyby jakieś siły.
       
      Pozdrawiam
      Rafał
    • Przez 1994szymon
      Siema!!! Mam dwa silosy bina(30t każdy). Mam zamiar w niedługim czasie dokupić jeszcze jeden (od 45 do 60t). BIN to porządna firma z tradycjami i jestem do niej przekonany jednak ostatnio obejrzałem stronę silosów Michał. Są tam silosy z lejem. To by było dobre rozwiązanie, jednak nie podaje ona ceny(chyba że się dobrze nie przyjrzałem ). Chciałbym się dowiedzieć jak są wykonane, z jakich materiałów (chodzi mi konkretnie o opinie właścicieli bo na stronie mogą sobie pisać co chcą ).
       
      P.S
      Jeżeli chodzi o lej to mi nie robi większej różnicy czy wewn. czy zewn.
×