Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sprawdz tuleje wałka napędzającego orbitrol ,tuleja musi być ustawiona tak na fasolce regulacyjnej żeby orbitrol działał po pokręceni rekom za wałek .Większa pompa nic nie da pisałem poprzednio jak dobrać pompę z orbitrolem i jakie skutki będą złego doboru poszukaj postu nie będę powtarzał .Jak nie wiesz w jakim stanie jest pompa wstaw trójnik na tłoczeniu załóż manometr i wszystko będzie jasne .Metodom prób i błędów to tylko dodatkowe koszty .Mój traktor po montaż orbitrola na kolumnie też zle się kręcił ,wyregulowałem wałek i jest dobrze ,na wolnych obrotach łapie za krzyżak przy kolumnie i skręcam kołami ,na drodze zero luzu ,

Opublikowano

Ja u siebie montowałem orbitrol tak jak jest to pokazane w katalogu czyli z 2 dodatkowymi zaworami zwrotnymi co przynajmniej teoretycznie daje możliwość skręcania na zgaszonym silniku choć w praktyce jest ciężko. Ale jestem zatrwożony widząc posty niektórych użytkowników, montaż orbitrola bez tych zaworów a co gorsza spawanie podstawy do osi jest skrajnie nie odpowiedzialne.

Opublikowano

a co gorsza spawanie podstawy do osi jest skrajnie nie odpowiedzialne.

 

Kolego na przykładzie kombajnu Bizon tam jest cały tylny wózek spawany i jest to nieodpowiedzialne, wszystko jest zależne od jakości wykonania.

 

Samochody sprowadzane z anglii też mają przespawywaną podstawę kolumny kierowniczej (nie wszystkie bo niektóre są uniwersalne) - to jest dopiero nieodpowiedzialność.

Opublikowano (edytowane)

Ja kupowałem zestaw jakieś półtora roku temu, kosztował 2200 ale był bardzo rozbudowany tak że po montażu wygląda jak oryginał, dostałem stronę z katalogu gdzie było wszystko rozrysowane. Wybrałem go dlatego że posiadał właśnie te zawory i rurki metalowe dlatego po montażu wygląda to schludnie.

 

Znalazłem opis aukcji

 

 

- ORBITROL PRODUKCJI SZWEDZKIEJ

- SIŁOWNIK HYDRAULICZNY

- DRĄŻEK KIEROWNICZY POPRZECZNY

- WSPORNIKI KÓŁ PRZEDNICH (REDUKTORÓW)

- ZAWORY OLEJOWE

- WAŁ ŚLIMAKOWY ORBITROLA

- PŁYTA DYSTANSOWA ORBITROLA

- SZTUCERY (ŁĄCZNIKI) PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

- SWORZNIE KOMPLETNE (SIŁOWNIK-WSPORNIK)

- KOMPLET PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH

- KSERO KOPIA SCHEMATU MONTARZU (ZDJĘCIE NR 2 I 3)

- WSPORNIK NA 6 OTWORÓW

- KOŁKI DO WSPORNIKÓW

- TULEJKI STOŻKOWE 6 SZTUK

- PODKŁADKI MIEDZIANE

- ŚRUBA SIŁOWNIKA

post-21057-0-85193900-1298586815_thumb.jpg

Edytowane przez misiek18lo
Opublikowano

mtz ma przód odlany z żeliwa białego,które spawa się podobnie jak zwykła stal ,należy bobrać tylko odpowiednio spoiwo ,jak ktoś sie nie zna na spawaniu i metalach nie powinie zabierać głosu i wprowadzać zamętu ,żeliwo białe i szare to dwie różne odmiany stali pod względem składu, wytrzymałości i podatności na obróbkę .Proszę zajrzeć do materjałoznawstwa i zasad spawani a potem dyskutować o odpowiedzialności,

Opublikowano

Kolejny wszechwiedzący metalurg i spawacz, a wystarczy zerknąć do Wikipedii żeby zauważyć że wypisujesz brednie. A dla ścisłości diagnosta nie ma prawa podbić przeglądu z czymś takim, nawet zakłady nie podejmują się spawania takich rzeczy pospawane żeliwo potrafi pęknąć samoistnie nawet po kilku latach w połączeniu z ogromnymi siłami ścinającymi działającymi na tę spoinę nie wróży to niczego dobrego.

 

Żeliwo białe – żeliwo, w którym węgiel występuje w postaci kruchego cementytu. Nazwa jego pochodzi od faktu, iż jego przełom ma jasnoszary kolor. Uznawane za żeliwo niższej jakości, jest mniej ciągliwe, gorzej obrabialne, charakteryzuje się nie najlepszą lejnością i posiada większy skurcz odlewniczy (do 2,0%) niż żeliwo szare. Jest to żeliwo kruche i nieobrabialne, nie nadaje się na części konstrukcyjne. Jest materiałem wyjściowym do otrzymywania żeliwa ciągliwego.

Opublikowano

Witam mam problem ze wspomaganiem nie chodzi jak powinno a jak zaloze tura to juz wogole nie dziala, nie idzie ukrecic

wiec tak na pompie jest 80bar zmierzylem cisnienie

zalozylem nowy orbitrol 160 http://allegro.pl/orbitrol-160-rb-160-ursus-385-912-mtz-wspomaganie-i6573800016.html

nowy silownik http://i.imged.pl/silownik-hydrauliczny-wspomagania-dwustronny-mtz-778154.jpg

powiecie co zrobilem nie tak?

Opublikowano

To nie jest orbitrol tylko wyrób orbitopodobny, dla świętego spokoju niech go gość od hydrauliki sprawdzi. Miałem taki sam, ale leży na półce. Na polskim po regeneracji kręcę palcem.

Opublikowano
Dnia 16.01.2011 o 23:10, hemi napisał:

Ja miałem sprawną kolumne, ale wszyscy chwalili orbitrol i zmieniłem i w sumie to szału nie ma, ale ze względu na luzy układ jest o wiele mniej obsługowy. Jak bym jeszcze raz przerabiał to zrobił bym to na siłowniku C63 który współpracuje z pompą NSZ-16 i orbitrolem 160.

Witam mam problem z blokado do tego regulatora z lewej strony co jest kółko to przewód odpielem co leci na tył ciagnika jakby ciśnienia nie było przekręcam kółeczkem to trochę jak by lepiej ale lekko palcem nacisnę nie leci 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v