Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dołączę sie do tematu miano prasawicie chodzi mi o spalanie mf 690 4 na4 w roznych robotach typu orka siew prasa

co to znaczy ??

Edytowane przez nasil90
Błędy
Opublikowano

no bo doszły mnie słuchy ze się czasami zawieszają

Mam do czynienia z 3 ciągnikami z DYNA4 i żadna się nie zawiesza, ale to sa tylko 3 :) Czasami kalibracji wymaga skrzynia lub rewers, 3 minuty pracy, ale trzeba znać kombinacje, moja 2 lata jeszcze tego nie wymaga,

Opublikowano (edytowane)

Czy to prawda że DYNA4 musi zimą przy większych mrozach rozgrzewać się półgodziny zanim można ruszyć?. MF jest jedną z marek którą biorę pod uwagę przy zakupie

 

PS. u nas są spore mrozy :lol:

Edytowane przez darek1972
Opublikowano

Przy mrozie -10 z zimnym wiatrem, zawiesza sie na kilka minut tj.gdy zapalisz ciagnik i skrzynia ma zapamietany bieg np.2C,to przez kilka minut mozesz zmienic biegi tylko o pelna grupe,czyli np.z 2C na 3C.

Opublikowano

To trochę lipa-u mnie owe -10 to bardzo często jest a @darek ma chyba jeszcze ciekawiej.

PS.Mnie to i tak nie dotyczy bo MF-a nie mam :D a ciągniki stoją w garażu pod domem.

Opublikowano (edytowane)

Tak, zgadza się. Przy dużych mrozach po odpaleniu, ciągnik musi trochę popracować, aby można było używać półbiegów. Z drugiej strony, kto po odpaleniu ciągnika w mroźne dni, od razu daję gaz do dechy i jedzie? Ciągnik musi trochę popracować, oleje muszą się choć trochę rozgrzać.

 

Po jakichś 10-15 minutach wystarczy wyłączyć ciągnik i uruchomić od nowa. Wszystko działa, ale na początku czuć, że bieg wchodzi lekko z opóźnieniem.

Edytowane przez MarcinPykuS
Opublikowano

czyli w jakiej temp stoją? chyba raczej na + mają, inaczej sytuacja wygląda jak ciągnik stoi np pod wiatą kilka dni przy -10 czy tam -20

No oczywiście że mam na "+" ale parę lat temu pamiętam jak było -29 a JD stał wtedy jeszcze w nieogrzewanym garażu-znajomy zadzwonił że stoi w zaspie więc odpaliłem i pojechałem (od razu )-biegi i zakresy przełączały się bez problemów (zakresy trochę ciężej ale to zrozumiałe).

Opublikowano

mam DYNA przy starszym modelu 3125 ale użytkuje teraz juz 7 sezon i narazie nie było problemu a na mrozy - sposób - trzeba zatkać (kawałkiem kartona) chłodnice oleju wtedy będzie sie rozgrzewał szybciej sprawdziłem

Opublikowano

Jak już kiedyś pisałem jeździć można od razu nawet przy minus 30, biegi główne zmienia się niezależnie od temperatury :)

Który diler konkurencyjnej marki na temat skrzyni DYNA$ rozsiewa? CASE, SDF, czy może jakiś następny do grona dołączył?

Opublikowano

Koledzy jeśli temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej -25 to zapalają się dwie kontrolki i odłącza skrzynie nawet z głównymi biegami, ciągnik jest unieruchomiony, to jest zabezpieczenie przed uszkodzeniami ;) to jest dobre rozwiązanie bo nie każdemu się wytłumaczy że zimny olej nie ma odpowiedniego smarowania... Raz pojedziesz nic się nie stanie ale kilka razy i w końcu coś siądzie, to nie jest że od pierwszego ruszenia zimnym coś walnie. Nawet teraz w starych maszynach czekam aż trochę się rozgrzeje cały a mój kolega to siada i może być -25 i aby zapalił to od razu gaz do dechy.

Opublikowano

ja mam dyne i z tymi biegami prawda ze od -10 juz sie skrzynia blokuje az sie nie rozgrzeje ale można odpalać i od razu jechać tylko półbiegów nie ma :) do awarii to nie słyszałem żeby coś się działo jak juz to kalibracja starczy albo wymiana czujnika w skrzyni biegów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v