Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie


Jarolek19    0

w pgr-że jak zakładali nowy silnik do supra to silnik chodził non stop na wolnych obrotach prze dwa dni tak opowiadał mi tato

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

atomik    145

no to fakt dwadni i tylko rope lac a pozniej w pracy nie dawac mu po garach tylko stopniowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


szczewko    31

docieranie tylko na wolnych obrotach nie ma większego sensu.na początku na wolnych obrotach ale np.po 6 godzinach można obroty podnieść do 1200-1300.przy wyższych obrotach jest większe ciśnienie oleju,mniejsze drgania silnika wiec warunki lepsze.jestem mechanikiem samochodowym i kilka silników docierałem wiec wiem to z doświadczenia.fakt bizona nie docierałem ale silnik dieslowski to silnik i wielkiej różnicy nie ma pomiędzy nimi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


helus89    7

moj sasiad ma bizona od 88 roku w orginale przez 10 latek kosił cała okolice. a docierania on nie widział miał 5mth jak poszedł w jetrzmien na pełnym przyspieszeniu i wiem jednonie ma bizona we wsi nad niego teraz robi mało bo rocznie koło 200mth bo kosi tez kuku :P a wujek jak docierazł to bizonek chodził cały dzien a na drugi poszedł w jetrzmien pełne opuznienie i tak sie bujał ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Tak jak już zostało napisane wcześniej docieranie tylko na wolnych obrotach nie jest dobrym pomysłem, obroty trzeba stopniowo zwiększać aż do maksymalnych. Jedynie nie powinno się przeciążać silnika czyli nie powinien odrazu iść w pole na pełną wydajność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz15    2

Ja nie mam bizona tylko Fortschrita i jak robiliśmy remont silnika (tłoki, tuleje, panewki ale nie ruszaliśmy wału) to też nic nie był docierany i 4 lata po remoncie i nic się nie dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbina    9

Po zmontowaniu silnika, ze 2 godziny na biegu jałowym musi pochodzić a potem Ful-Pull i w pole, trza tylko pilnować żeby nie miał za ciężko, tak jak kolega wyżej napisał jęczmień lub jakieś słabsze żyto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukasz15    2

No wiadomao, że nie odrazu mu dawać popalić tylko jakieś słabe zboże i wolniej jeżdzić bo jak nie to odrazu można robić od nowa a po co 2 razy kase ładować i się męczyć jak można raz a dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

A ile kosztuje zestaw naprawczy tzn. tuleje, tłoki, pierścienie i panewki do rekorda?

 

I ile może być warty silnik w dobrym stanie z turbo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarolek19    0

silnik możesz wsadzić z turbem od autobusu marki Autosan H12 czy jakoś tak

tam jest ten sam silnik co w Suprze tylko z turbem wystarczy pojechać do jakiegoś PKS-u i popytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZetorPower    0
silnik możesz wsadzić z turbem od autobusu marki Autosan H12 czy jakoś tak

tam jest ten sam silnik co w Suprze tylko z turbem wystarczy pojechać do jakiegoś PKS-u i popytać

no no silnik ten sam ale i tak zeby wsadzic go do kombajnu to musisz założyc prawie cały osprzęt z ogrinalnego silnika z rekorda bo np misa olejowa nie pasuje bo ma inne tłoczenie a jak misa to i smoka do oleju trzeba przestawic i pompe wspomagania założyc itd....... a te z autosana H12 to niektore miały już turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

No tak ale już mam rekorda i ojciec kupił drugi silnik, chciałem tylko sprawdzić czy dobrą cene dał :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Arek    113

Nie z rekorda tylko ze stara (prawdopodobnie wcześniej był w autosanie), na wolnych obrotach trzyma 5 barów, na turbinie nie ma luzów, po wierzchu jest troche wycieków ale są do opanowania :( kosztował 2 tysie :( żeby założyć do bizona trzeba zmienić miske, obudowe sprzęgła, wyjąc sprężarke i podobno zmienic pompe wtryskową bo są inne..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZetorPower    0

no no przystawke sprzegła też a pompa taka sama tylko do stara pewnie inaczej był ustawiony zapłon. ja siedziałem przy tym na wiosne wyciagalismy silnik z rekorda i wkładalismy ze stara, a jak cisnienie trzyma 5 bar to gitara ten co przełożylismy ze stara to ma 6 bar na rozgrzanym oleju . a mysle ze 2 tysiące to dobra cena, szczeze to nawet niewiem po ile takie silniki chodza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Arek    113

Na allegro SW400 są po 4 tysie ale wątpię żeby ktoś kupował za taką cene... Co do pompy to podobno inny jest regulator wolnych obrotów czy obciążenia czy czegoś takiego, nie wiem dokładnie ale w kombajnie mam pompe po remoncie i nowe wtryskiwacze więc to się przełoży :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZetorPower    0

my założylismy najpierw pompe ta co była przy silniku czyli ze stara ale tak jak mowie zapłon był ustawiony tak zeby miał siłe jeszcze ciagnac przyczepe a jak założylismy do rekorda to dymił i na 4biegu niemiał siły jechac po sciernisku i niemoglismy ustawic zapłonu we własciwy punkt to założylismy pompe ta co była orginalnie i elegansio, a jedyna roznica to przy tej małej popmpce do przepompowywania w starze była na 2 sroby a tu jest na 3 a tak to wszystko pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomek7G    1

Co do docierania - W SKR Z056 wypalił beczkę ropy, i szedł w pole

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzepo    30

Mowicie że macie w swoich bizonach silniki ze stara. Moje pytanie dotyczy tego czy jest to silnik sw400, czy s359? Silnik sw400 byl rzadziej spotykany w starach, dlatego zakladam że chodzi o silnik s359, który ma ok 150KM i do rekora moc by pasowala. Ciekawi mnie czy ten silnik s359 da rade zaadoptowac do zwyklego supra? Dobrze by bylo gdyby ktoś napisal, kto ma taki silnik w swoim sprzecie i jakie przeróbki robił bo pisali wczesniej coś o innej misie i obudowie sprzegła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Lukaszjarm    4

a ja w swoim bizonie mam oryginalny silnik andoria leyland

z tego co widzialem to troszeczke sie rozni od polskiego sw400 detalami i osprzetem

pracuje juz 20 lat i tylko pierscienie mial wymieniane na 60 ha spala ok 10 l oleju z sieczkarnia kosze caly czas

ale teraz claas bedzie kosil glownie a bizon dorywczo :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

grzepo    30

Juz chyba wiem. s359 mimo ze maja 150KM to wygląda że są mniej trwałe (wiecej aluminium) od sw400 dlatego się nie nadają do warunków pracy bizona. Jednak spytam dalej czy może ktoś ma silnik s359 w swoim bizonie i jak to chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

melon10641    161

Docieranie na wolnych obrotach to nie jest dobre rozwiązanie. U nas gość tak kiedyś 56 docierał 2 dni na wolnych obrotach a potem w pole i za rok remont. U nas 2 lata temu docieraliśmy rekorda najpierw kilka godzin na wolnych obrotach, potem wyższe, znowu niższe. Chwilowe zwiększanie powoli na maxa i tak na zmianę. Potem jak przeszło do koszenia to 1 bez przyspieszacza a pod koniec żniw już 2jką. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzik82lysy
      ILe może kosztować remont kapitalny do DF 4 cyl np. AGROTRON 4.85 .Wiadomo jak się kupi taką maszynę to nie jest nówka.Różnie to bywa.Takowa maszyna może wymagać remontu.W jakich granicach on może się mieścić???
      AA i jeszcze czy te ciągniki są wadliwe??
    • Przez Konrad2277
      Witam
      Czy ktoś może mi pomóc z wyborem silnika??
      postanowilem zakupić NH 1530 tylko nie wiem z jakim silnikiem
      Czy deutz będzie się mocno grzał??
      Jakie spalanie??
      Prosze o niezamykanie tematu bo mało kto na stare tematy wchodzi a dobór jest dla mnie bardzo ważny
      Prosze o szybkie odpowiedzi
      Z góry dzięki
    • Przez mathewc385
      Panowie mam problem z moim Fahrem otoz gdy wykosze okolo 0,7 ha silnik lapie temperature i musze sie zatrzymac . Wymienilem filtry,wyczyscilem chlodniczke oleju i dalej sie grzeje . Prosze o porady .
    • Przez rafal2511
      WITAM.
      Od niedawna posiadam deutza fahra dx 4.51. mam problem gdyz sie strasznie grzeje pracach polowych . jak na ciagnik 85 km to powinien sobie dawac rade bez problemu z siewnikiem amazone d7 3 metry a ty szok strasznie sie grzeje dochodzi prawie do konca. podobnie z agregatem uprawowym 3 metrowym. nie daje sobie zbytnio rady. znajony na podobnej mocy ciągnik i bez problemu sobie daje rady z zestwem uprawowo-siewnym 3 metry a moj ma problemy z samym agregatem . pdobnie z siewka do nawozy jedno osiową gdzie nasypie tone nawozy i juz jest priblem a stara sześdziesiątka sobie daje rade bez problemu. co może być z nim?

      PROSZE O PORADY
    • Przez kokosik12
      Witam serdecznie. Mam Władimirca z 87r. jest to bardzo dobry i wdzięczny traktor lecz ma jedną (małą) wadę. :mellow: . Dlatego więc chciałbym spytać co myślicie o podwyższeniu mocy poprzez wymianę silnika na piękny cztero cylindrowy z mercedesa w123 ''beczka''. myślę że poj. 2.4-3.0 powinna wystarczyć. Ma on ok. , z tego co pamiętam od 60 do 125 KM przy ok. 4000 obr/min. Wiem ze skrzynia biegów może tej mocy nie wytrzymać lecz gdyby zrobić ogranicznik wciśnięcia pedału gazu to może udało by się uzyskać jakieś (przy silniku 125 konnym) 50-60 KM przy obrotach rzędu 1900-2000 obr/min. i to by były maksymalne obroty. oczywiście pomyślałem także o wałku sprzęgłowym , który należało by wzmocnić(pogrubić). poza tym oczywiście jakaś nowa rama pod silnik.
      Dzięki temu mój nie zastąpiony władzio miał by bardzo przyjemny dźwięk no i trochę więcej koni.to tylko jedna z przemian. w mojej koncepcji praktycznie sam korpus skrzyni bięgów i zawartość pozostaje seryjne. Może się uda.
×