Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!

Zwracam się do Was z pytaniem jaka może być przyczyna przedostawania się oleju z silnika do układu chłodzenia :( ?? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że spuszczana woda z układu chłodzenia jest tłusta, a jeśli jest nie spuszczana przez dłuższy czas to na dole chłodnicy gromadzi się ciemny przepracowany olej.

Czy ktoś maił już taki przypadek??? jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.

Pozdawiam.

Opublikowano (edytowane)

w ursusie ktoremu remontowalismy silnik- przyczyna byla pompa wody ktora byla zbyt intensywnie smarowana- gdy silnik sie rozgrzewal smar dostawal sie do wody i wygladal na olej;)

jak tuleja jest peknieta to raczej w oleju w silniku tez jest woda, moze byc glowica...

Edytowane przez UrsusByczaSila
Opublikowano

temat przedostawania się wody do oleju też już przerabiałem, i była to właśnie pęknięta tuleja cylindrowa. Pompa wodna odpada, ponieważ bardzo rzadko ją smaruję, zresztą niedawno wymieniłem na nową, a ta nie ma kalmidki do smarowania.

Uszczelki pod głowica także wymieniałem i nie dało to efektu.

Pozostaje jeszcze sprawdzenie głowicy tak jak napisał "UrsusByczaSila" :(

 

Jeśli jeszcze ktoś ma jakieś propozycję to proszę w skazówki

Opublikowano (edytowane)

U mnie powodem przedostawania się wody do oleju była uszczelka pod głowicą. W chłodnicy też pojawiła się tłusta substancja. Tylko w tym przypadku akurat olej robił się szary. Nie zaszkodzi jednak przyjrzeć się tulejom.

Edytowane przez alek162
Opublikowano

u mnie też tak było w ciapku,nawet w tłumniku była aż odpalić nie chciał,wymienienie uszczelki pod głowicą pomogła a miałem głowice już wymieniać,sprawdzenie szczelności nie zaszkodzi nawet,kupuj uszczelke i git

Opublikowano

Widziałem też przypadek przedostawania się oleju do chłodnicy poprzez pęknięcie tulei, lecz były także przedmuchy spalin do chłodnicy. Tuleja była pęknięta u góry, tam gdzie zawsze gromadzi się nagar - po oczyszczeniu nagaru zobaczyłem pęknięcie. Powodzenia w naprawie :)

Opublikowano

To raczej głowica -gdyby była tulej lub uszczelka to miałbyś wode w oleju!

Ale powiem szczeze ,ze jeszcze nie spotkałem przypadku ,żeby w chłodnicy było olej ,a niebyło wody w Silniku :blink:

Opublikowano

ale głowica nie taka tania,przed zakupem najlepiej sprawdzić szczelność . u mnie mechanik pozatykałte otwory ziemniakami, A wchłodnicy tez był olej u mnie,przed założeniem wszystko wyczyściłem ładnie na błysk.

Opublikowano

mam taki sam problem i już wymieniliśmy uszczelki ale to nic nie dało dalej to samo i jeszcze jest to dziwne ze to tylko czasami nam pocisnie ten olej czasami jest czyściutka chłodnica :(

Opublikowano

przyznam się, że rozmawiałem już z kilkoma specami, którzy zajmują się tymi ciągnikami i żaden nie mógł jednoznacznie powiedzieć jaka może być przyczyna. Pęknięcie lub inne uszkodzenie głowicy jest tutaj najbardziej prawdopodobne :mellow:

Opublikowano

Hmm dziwna sprawa nie wątpię. U mnie zazwyczaj to była wina uszczelki pod głowica. Jak nie to to sprawdź głowice, splanuj, zregeneruj i wtedy powinno być dobrze. A planowałeś głowicę przed zmiana uszczelki?

Opublikowano

To konieczne trzeba. U mnie III i IV głowica tak słabo trzymało że co rok lub 2 uszczelkę trzeba było wymienić. Teraz po planowaniu trzyma dobrze tyle że teraz się ukazało że zużycie oleju nie jest przyczyna uszczelki ale też już wyeksploatowanego silnika i w moim przypadku potrzebny jest remont.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v