Skocz do zawartości
martinezo

Olej w chłodnicy Ursus C-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
martinezo    16

Witam forumowiczów!

Zwracam się do Was z pytaniem jaka może być przyczyna przedostawania się oleju z silnika do układu chłodzenia :( ?? Od jakiegoś czasu zauważyłem, że spuszczana woda z układu chłodzenia jest tłusta, a jeśli jest nie spuszczana przez dłuższy czas to na dole chłodnicy gromadzi się ciemny przepracowany olej.

Czy ktoś maił już taki przypadek??? jeśli tak to proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny.

Pozdawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Witam!

3 lata temu miałem podobny przypadek w swojej C-360 i akurat u mnie przyczyną była uszczelka pod głowicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

w ursusie ktoremu remontowalismy silnik- przyczyna byla pompa wody ktora byla zbyt intensywnie smarowana- gdy silnik sie rozgrzewal smar dostawal sie do wody i wygladal na olej;)

jak tuleja jest peknieta to raczej w oleju w silniku tez jest woda, moze byc glowica...

Edytowano przez UrsusByczaSila

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

temat przedostawania się wody do oleju też już przerabiałem, i była to właśnie pęknięta tuleja cylindrowa. Pompa wodna odpada, ponieważ bardzo rzadko ją smaruję, zresztą niedawno wymieniłem na nową, a ta nie ma kalmidki do smarowania.

Uszczelki pod głowica także wymieniałem i nie dało to efektu.

Pozostaje jeszcze sprawdzenie głowicy tak jak napisał "UrsusByczaSila" :(

 

Jeśli jeszcze ktoś ma jakieś propozycję to proszę w skazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
alek162    1

U mnie powodem przedostawania się wody do oleju była uszczelka pod głowicą. W chłodnicy też pojawiła się tłusta substancja. Tylko w tym przypadku akurat olej robił się szary. Nie zaszkodzi jednak przyjrzeć się tulejom.

Edytowano przez alek162

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

u mnie też tak było w ciapku,nawet w tłumniku była aż odpalić nie chciał,wymienienie uszczelki pod głowicą pomogła a miałem głowice już wymieniać,sprawdzenie szczelności nie zaszkodzi nawet,kupuj uszczelke i git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrz    0

Widziałem też przypadek przedostawania się oleju do chłodnicy poprzez pęknięcie tulei, lecz były także przedmuchy spalin do chłodnicy. Tuleja była pęknięta u góry, tam gdzie zawsze gromadzi się nagar - po oczyszczeniu nagaru zobaczyłem pęknięcie. Powodzenia w naprawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

To raczej głowica -gdyby była tulej lub uszczelka to miałbyś wode w oleju!

Ale powiem szczeze ,ze jeszcze nie spotkałem przypadku ,żeby w chłodnicy było olej ,a niebyło wody w Silniku :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

w najbliższym czasie zabiorę się za ten temat, jeśli coś konkretnego znajdę to wtedy napiszę.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ;)

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

ale głowica nie taka tania,przed zakupem najlepiej sprawdzić szczelność . u mnie mechanik pozatykałte otwory ziemniakami, A wchłodnicy tez był olej u mnie,przed założeniem wszystko wyczyściłem ładnie na błysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    431

a w oleju wody nie masz?

 

pozwoliłem sobie poprawic tytuł tematu, żeby był łatwiejszy do znalezienia przez innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    1

mam taki sam problem i już wymieniliśmy uszczelki ale to nic nie dało dalej to samo i jeszcze jest to dziwne ze to tylko czasami nam pocisnie ten olej czasami jest czyściutka chłodnica :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

przyznam się, że rozmawiałem już z kilkoma specami, którzy zajmują się tymi ciągnikami i żaden nie mógł jednoznacznie powiedzieć jaka może być przyczyna. Pęknięcie lub inne uszkodzenie głowicy jest tutaj najbardziej prawdopodobne :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

Hmm dziwna sprawa nie wątpię. U mnie zazwyczaj to była wina uszczelki pod głowica. Jak nie to to sprawdź głowice, splanuj, zregeneruj i wtedy powinno być dobrze. A planowałeś głowicę przed zmiana uszczelki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    290

To konieczne trzeba. U mnie III i IV głowica tak słabo trzymało że co rok lub 2 uszczelkę trzeba było wymienić. Teraz po planowaniu trzyma dobrze tyle że teraz się ukazało że zużycie oleju nie jest przyczyna uszczelki ale też już wyeksploatowanego silnika i w moim przypadku potrzebny jest remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martinezo    16

jeśli któraś będzie pęknięta to trzeba będzie kupić nową lub po regeneracji, ale jeśli będzie ok. to tylko dam je do planowania- po co robić sobie niepotrzebne koszty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

dokładnie dobeej głowicy nie kupisz tanio-planowanie moze czasami dać lepszy efekt niż tania nowa głowica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

Miałem na myśli głowicę C-360 Ursus Chełmno za 259zł

razem w zestawie jest uszczelka,a nie jakieś Chińskie złomy!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×