Skocz do zawartości
Mardzi55

Padniecie jałówki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mardzi55    0

Witam. Dzisiejszej nocy padła mi jałówka ok 2lat. Chciałbym się dowiedzieć jak myślicie co mogło być tego przyczyna? Wczoraj normalnie jadła piła wodę nie chorowała było z nią wszystko ok a tu z rana niespodzianka niestety. Kiedyś miałem tez taki przypadek z bykiem ok 600kg. Są trzymane na uwiezi na stanowiskach. Dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomsky    0

Przyczyn może być bardzo wiele począwszy od kłopotów z układem krążenia( serducho) poprzez wzdęcie a na problemach z uwięziami kończąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Napiszę jaki miałem podobny przypadek i dwóch wet z innych miejscowości zbaraniało wymyślali różne choroby z podręcznika padło mi w krótkim odstępie czasu dwie piękne krowy młode{jedna tuż przed wycieleniem} i za parę dni jałówka 1,5 roku jałówka padła na moich oczach więc się domyśliłem, przyczyna grzałka w bojlerze miała trochę przebicia{człowieka nie kopało} a bydło ubiło w tej chwili jak się domyśliłem wyrwałem wtyczkę z sieci, później żeby się upewnić rozciąłem jałówkę i serce było zakrwawione i pęknięte niechybnie uratowałem kolejne sztuki wyrzucając bojler, prąd szedł do poideł i dalej do słupów gdzie były krowy na łańcuchach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tak jak napisał marian7k to jest najczęstsza przyczyna ja miałem podobnie z klaczą i to źrebną i w tedy skończyła się moja przygoda z końmi i jakimikolwiek podgrzewaczami elektrycznymi wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mardzi55    0

U mnie nie ma żadnych podgrzewaczy tak wiec to odpada. Tez stawiam na wzdęcie bo była okrągła ja znalazłem. Moze muszę zmienić karmienie. Rano i wieczorem daje kiszonkę z kukurydzy i śrutę zbożowa i potem sianokiszonkę. Kiszonka dobrej jakości raczej nie powinna zaszkodzić jeżeli jest coś w niej nie tak to zawsze odrzucam ale różnie to może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Powinieneś zmienić kolejność zadawania pasz. Z tego co napisałeś, zadajesz najpierw pasze typowo energetyczne, nie dające struktury, łatwo fermentujące, mocno zakwaszające i rozleniwiające żwacz, i co jest w tym układzie najbardziej niekorzystne, bardzo smaczne dla krów. Zwierzaki napychają się tym nie zostawiając sobie praktycznie miejsca na sianokiszonkę, która stymuluje pracę żwacza. Podaj najpierw sianokiszonkę posypaną śrutą, a po zjedzeniu jej dodaj kiszonki z qq.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian7k    5

Mardzi55 Nie musisz mieć w oborze podgrzewacza ten co jest w domu to samo zrobi, sprawdź wszystkie możliwe dojścia napięcia do metalowych konstrukcji w oborze [oświetlenie gniazdka itp...]. Bardzo możliwe że inna przyczyna ale i tej nie wykluczaj bo rzadko tak nagle zdrowe zwierze pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zetor7745
      Zakladam temat o problemach z krowami (choroby itd)
       
      Napisze tu od siebie na 4 przypadki ostatnie przezylo mi 2 cielaki ( w tym jedna krowa miala blizniaki) 2 krowy poronily w 8 miesiacy, jedna sie szczesliwie ocielila ale teraz cos sie z nia dzieje nie je ( napewno ketoza) a wczoraj ocielila sie jedna miala blizniaki jedno przezylo a drugie nie (napilo sie plynow w srodku) a dzisiaj zachodze o 6 do obory zaczac odpasac patrze a ona zdechla szok po prostu dostala przed snem wapna i byl weterynarz a rano kip ;/ musiala dostac porazeniapoporodowego jak z tym walczyc co jest zle pasza?? skladniki??
    • Przez KARGO
      Chyba każdy kto hoduje bydło mleczne i jest pod oceną powinien zainteresować ten temat. Ostatnio w prasie rolniczej pojawiła się seria artykułów o chorej sytuacji w strukturach PFHBIPM.
      http://www.tygodnik-rolniczy.pl/articles/polskie-mleko/potrzebne-zmiany-personalne-w-zarzadzie-pfhbipm/

      http://www.tygodnik-rolniczy.pl/articles/polskie-mleko/odwolac-banacha-z-zarzadu/

      Co myślicie o tej sytuacji i jakie macie pomysły aby to uzdrowić???


      LISTA ASÓW Z PFHBIPM KASUJACYCH KILKANAŚCIE TYSIECY ZŁOTYCH MIESIECZNIE ZA ZASIADAMIE..

      MAMY TU RÓWNIEŻ ASA Z NASZEGO POWIATU WYSOKIE MAZOWIECKIE PREZESA KOLA KRZYSZTOFA POGORZELSKIEGO KTORY NA KAZDYM SPOTKANIU PRZYPOMINA IŻ NIE OTRZYMUJE ŻADNEGO WYNAGRODZENIA.

      POLSKA FEDERACJA SP Z O O
      REGON: 141596839
      NIP: 7010149440
      KRS: 0000313969

      Członkowie reprezentacji:
      Nazwisko i imię Funkcja lub stanowisko

      Dymarski Ireneusz Członek Rady Nadzorczej

      Beneš, Edgar Członek Rady Nadzorczej

      Wyrębski Franciszek Stanisław Członek Rady Nadzorczej

      Pogorzelski Krzysztof Zdzisław Członek Rady Nadzorczej

      Burzyński Dariusz Członek Rady Nadzorczej

      Banach, Krzysztof Józef Członek Rady Nadzorczej

      Mierzejewski Sylwester Członek Rady Nadzorczej

      Kautz Stanisław Włodzimierz Prezes Zarządu

      Polska Federacja sp. z . została powołana przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka w 2008 roku i jest jej właścicielem w 100%. Przede wszystkim trudne do racjonalnego uzasadnienia są wysokie koszty zarządu ogólnego, opiewające na sumę 1 759 281,55 zł. Po pierwsze, w przychodzie netto za rok 2015 o łącznej sumie 4 685 126,18 zł mamy jedynie 83 089,90 zysku (czyli około 1,8%) i 0 zł dywidendy. W tej sumie kosztów zarządu ogólnego jest utrzymanie biura i wynagrodzenie dla 8 pracowników i 8 osób zarządu Polskiej Federacji sp. z . Dodam, że z tej sumy 1 450 000 zł idzie na wynagrodzenia dla zarządu i pracowników. Niepokojący jest fakt, że ogólne koszty zarządu spółki w ciągu 4 lat wzrosły o około 250% z 566 685,23 zł w 2011 roku, do prawie 1 800 000 zł w roku 2015.
    • Przez xxpawlusxx
      wWitam wszystkich tu zgromadzonych. mam taki problem a muanowicie krowa ktora jest w zaawansowanej ciąży odwapnila się i tj ma niedowlad tylnych konczyn. stalo sie tak ze rano podczas dojenia innych krow w pewnym momencie ta upadla z wielkim hukiem i juz od tygodnia nie wstaje. weterynarz podawal jakies kroplowki i jakis lek który byl podany z ryzykiem ze krowa padnie. próbuje wstawac ale tak w polowie nie da rady wyprostowac nog do konca. co mozna jeszczee zrobic? jak podnieść? z góry dzieki
      zapomniałem dodac ze wet stwierdził ze sie odwapnila malo ma witamin ale szkoda ze ona żadnych dodatkow nie je z mąką
    • Przez klos
      witam.
      mam jalowke 18 mies. i nie wiem czy ja zacielac. Problem tkwi w tym, ze stoi ona w kojcu z jałoszkami 11-miesięcznymi, które powoli zaczynaja ja przerastac!! Jalowka juz od kilku miesiecy nie rosnie, jest w miare tlusta. Nie wiem czy ja zacielac teraz, czy czekac az sie zupelnie roztyje, a moze tez ja sprzedac?
    • Przez pitras
      Mam do was pytanie ostatnio zakupiłe jałówki z importu i niewiem czy dobrze zrobiłem , czy lepsze były by krajowe?
×