Skocz do zawartości
michal1111

MTZ 82 blokowanie sie koła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Koła
michal1111    1

Witam

posiadam MTZ 82 i mam problem gdy hamuje na koło prawe zacina sie gdy jade do przodu zatnie ale zaraz puszcza a gdy cofam i zahamuje zatnie sie i trzeba szarpac zeby pusciło tarcze są dobre wymieniałem co moze być za przyczyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Witam

posiadam MTZ 82 i mam problem gdy hamuje na koło prawe zacina sie gdy jade do przodu zatnie ale zaraz puszcza a gdy cofam i zahamuje zatnie sie i trzeba szarpac zeby pusciło tarcze są dobre wymieniałem co moze być za przyczyna

 

U mnie dzieje się to samo tylko po umyciu przypuszczam że tarcze hamulcowe do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

michal1111    1

tylko tarcze wymieniałem sprezynek nie ruszałem jak niedociagne na regulacji to nie bedzie działać

 

a u ciebie na którym kole na obydwu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    1

jutro bede jeszcze przy nim robił to rozkrece i zobacze to bedą widoczne ze są luzne czy nie a mam robote przy nim bo mi sie śruby wykreciłe i odleciał cały wał od napedu kół przednich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

tylko tarcze wymieniałem sprezynek nie ruszałem jak niedociagne na regulacji to nie bedzie działać

 

a u ciebie na którym kole na obydwu

Tylko na lewym kole mi tak blokuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    1

nie mam pojecia mi tez blokuje jutro rozbiore i zobacze te sprężynki

a i mam pytanko czy ma ktoś na zbyciu tylną szybę z ramą do mtz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    1

Witam

Dziś rozebrałem hamulce tarcze są w bardzo dobrym stanie tylko czemu się zacina to koło gdy się zahamuje a co z tymi sprężynkami nie są luźne co mam robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Uważam że winę za blokowanie hamulcy ponoszą kiepskie tarcze dostępne na rynku. Przerabiałem ten temat i wymieniłem z 5 kompletów tarcz klejonych i nitowanych od różnych sprzedawców , efekt zawsze ten sam blokowanie. Oczywiście po drodze była wymiana sprężynek a nawet kompletnych rozpieraków. Problem znikł po zastosowaniu tarcz plecionych dostępnych na Allegro. Od pół roku spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Pościągaj te sprężynki, mają być nie rozciągnięte zwoje ściśle przylegać. Obejrzyj te "wglębienia" na kulki czy nie są wypracowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Wyszyśc obudowe całą na błysk na tych krawędzach lubi się zaciać, i psiknij smarem miedzanym to zobaczysz hmaulce podkręcisz będą jak brzytwy a koło juz nie będzie sie blokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kemotke    1

Ja też tak miałem i zmieniałem tarcze sprężynki, w końcu wyczyściłem i hample brzytwa i się nie tną. Ja nie smarowałem zbytnio bo obawiam się że pył ze startych tarcz się przyklei i będzie znów to samo...

Edytowano przez kemotke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zmija2a    1

U mnie jest podobny problem przy hamowaniu. Narazie nauczyłem się z tym "żyć". Stawiam na układ hamulcowy (zakleszczanie się tarcz), jakąś pierdułkę. Póki co z rok tak już jeżdże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1111    1

witam proszę o pomoc bo nie chce znowu rozkręcać hamulca która strona mam włożyć tarcze hamulca to jest obojętne czy nie bo wymieniłem już sprężynki i chciałbym to złożyć proszę o odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kazek26    0

Witam ja też miałem ten problem!Jak szybciej się pojedzie bęben tak się nagrzewa i pali tarcze nie daje nic popuszczanie.Problem polega na tym że za mały luz jest w bębnie i nie ma gdzie się zmieścić Dla tych co będą kiedyś robić bądz wymieniać tarcze .PO włożeniu wszyskiego co składa się na hamulec musi być poniżej krawędzi bębna inaczej problem będzie powracał.Na rynku są tarcze za grube i to jest kłopot musi byc taki luz by rozpierak po skręceniu dał się lekko przesówać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×