Skocz do zawartości

Problem z jazdą ładowarki teleskopowej JCB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie odnośnie jazdy w ładowarce teleskopowej JCB. A więc mam na oku zakup ładowarki, jest ona lekko uszkodzona, właściciel nie ma pojęcia co się z nią stało, z resztą trudno się z nim dogadać i cokolwiek dowiedzieć. Jedyne co wiem to fakt, że ładowarka kiedy jest zimna idzie ładnie, ale po rozgrzaniu przestaje normalnie jechać i nie ma siły. Może miał ktoś doczynienia z takim przypadkiem ? Sam podejrzewam, że może być to związane z sprzęgłem elektrohydraulicznym, niestety nigdy nie miałem z takim doczynienia i ciężko mi określić samemu co może być nieszczelnę, bądź uszkodzone. Być może źle kieruję swoją uwagę i to całkiem co innego ;) Słyszałem że może to być czasem banalny problem typu olej złego rodzaju, bądź brak jego stanu :P

Podsumowując w najbliższym czasie mam zamiar jechać ją oglądnąć, i dla tego proszę o waszą pomoc na co mam zwracać uwagę, i jak określić jej stan awarii ?

P.S. Zapomniałem dodać najważniejszego faktu jest to ładowarka na skrzyni mechanicznej z rewersem i sprzęgłem elektrohydraulicznym ;)

Opublikowano

To tak jak z podnośnikiem, jeżeli masz słabą pompę podnosi słabo bo po rozgrzaniu olej się rozrzedza, może pomoc wymiana oleju a może hydromotor będziesz musiał wymienić

Opublikowano

Zasada działania skrzyni mechanicznej a napędu hydrostatycznego to niebo a ziemia, w napędzie hydraulicznym faktycznie występuje takie zjawisko, sam posiadam miniładowarkę na hydrostacie i musiałem renotować pompę. Lecz ta ładowarka ma skrzynie mechaniczną która posiada sprzęgło elektrohydrauliczne i na tym etapie hydraulika w napędzie tej ładowarki się kończy :P Ale dzienki za dobre chęci, choć porównanie do podnośnika w ciągniku marne, ale to nic ;)

Opublikowano

W skrzyni są sprzęgła tarczowe działające pod ciśnieniem oleju, więc może pompa właśnie jest kiepska i nie trzyma ciśnienia w wyniku czego sprzęgła się slizgają i nie ma jazdy. bez pomiaru ciśnien nie ustali się przyczyny. Może to być też zły olej ale wątpie.

Opublikowano

Witam

Podepne się pod temat

Ładowarka JCB 525b - 4hl - nie działa rewers. Włączyłem do przodu, ruszyło kilka cm i tak jakbym wyłączył. Teraz nie działa. bez odzewu w żadną ze stron tak jakby był wciąż na luzie.

Z początku myślalem, że prąd nie dochodzi do włącznika przód tył ale tam jest wszystko ok.

Wcześniej miałem czasami problem z rozłączeniem biegu. Wyłączyłem bieg ona przez jeszcze kilka sekund jechała...

Ktoś sie w tym oriętuje bądź zna ktoś jakiegoś fachowca? Powiat Płock

Pozdrawiam

Opublikowano

Ginie prąd. Konkretnie to brak masy dobrej. Po drodze gdzieś ginie. Na mierniku jest ok ale jak dam obciążenie (żarówkę podłączam to spada) Jutro będę szukał po kablach...

Czy wiesz jaki powinienem wlać olej do szkszyni? Jest tam taki różowy. Stan poniżej minimum...

Jeszcze jedna kwestia... Wydaje mi się, że ślizga się sprzęgło. Na 3 bardzo wolno się zbiera. Pod obciążeniem potrafi prawie stanąć w miejscu a silnika nie zadławi.. Masz na to sposób?

 

PS dzięki za podpowiedź

Pozdrawiam

Opublikowano

Wlej oryginał JCB. Tam niema sprzęgła tylko zmiennik momentu, coś jak sprzęgło ale nośnikiem przenoszenia napędu jest olej ze skrzyni. Jak jest niewłaściwy to różne cuda się dzieją. Nie wiem jak w Twojej, ale są filtry. jeden na dnie siatkowy i normalny, też przy okazji wymień wraz z olejem.

 

A olej w skrzyni się sprawdza na różne sposoby, na zapalonym silniku, albo musi pochodzić 4min, zgasić silnik i wtedy się sprawdza w np w 531-70 którą mam.

Opublikowano

witam Ja mam następujący problem kupiłem ładowarkę Sanderson i chyba z jazdą jest coś nie tak, bo  pod górkę  zwalnia i jak zaprę się np. o drzewo to kołami niby się zaprze ale jednak nie obróci kołami w miejscu  Czy cos jest nie tak? aha gdzie sprawdza się poziom oleju w skrzyni? 

Opublikowano

@majs

olej musi być do skrzyń automatycznych  ATF II lub orginał JCB.

W maszynach ze zmiennikiem im będzie wrzucony wyższy bieg tym będzie wolniej się rozpędzać i słabiej podjeżdżać pod górki. Ale na jedynce jak da się gazu to bez problemu powinna mielić kołami, jeśli nei ma siły to pewnie zmiennik już jest na wykończeniu.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odp.

Mam kolejny problem:

Jadąc do przodu czy do tyłu słychać taki brzęk w skrzyni. Coś się poluzowało czy to właśnie zmiennik daje znać o sobie?

Opublikowano

Witam, odnowie trochę temat. Posiadam ładowarkę teleskopową John Deere 4400 i mam ten sam problem, a mianowicie nie chcę jechać. Ani do przodu ani do tylu. Olej wymieniłem na zalecany w książce. Co moge powiedziec że jak podniose przód opierajac widły o ziemie to tak jakby dostała oleju i ciśnienia i wtedy zaczyna jechać. Pompa oleju znajduje się z tylu przykrecona do silnika, z niej wychodzi walek do przekladni sanderson. Od silnika do przekladni idzie weżyk przezroczysty taki jakby byl do odpowietrzenia ukladu, jak go odrecilem i zassalem go to wtedy ladowarka zaczela jechać. Co moge sprawdzic albo zrobic. Dziękuję za odpowiedzi.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odp.

Mam kolejny problem:

Jadąc do przodu czy do tyłu słychać taki brzęk w skrzyni. Coś się poluzowało czy to właśnie zmiennik daje znać o sobie?

 

witam wszystkich mam ten sam problem z moja jcb525b 4hl prosze o pomoc

Dzięki wszystkim za odp.

Mam kolejny problem:

Jadąc do przodu czy do tyłu słychać taki brzęk w skrzyni. Coś się poluzowało czy to właśnie zmiennik daje znać o sobie?

 

witam wszystkich mam ten sam problem z moja jcb525b 4hl prosze o pomoc

Opublikowano

Odwiezam temat 

JCB 525b. 

 

Olej oryginalny, stan jest. 

 

Jedzie do przodu za każdym razem. 

 

Do tylu łapie z różną częstotliwością. Teoretycznie jakby nie dawala impulsu. Jak brzeczek od cofania działa to cofa, A jak nie robię cofa. A czasem jest tak że jak się da więcej gazu i poczeka 5 sekund to ruszy,  ale nie jest to jakaś prawidłowość. 

 

Zastanawiam się czy dźwignia od rewersu działa poprawnie. Da się to jakoś sprawdzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kolos87
      Cześć, potrzebuję porady na temat okładzin szczęk hamulcowych do fadromy Ł200. A mianowicie czy wie ktoś z Forumowiczów czy podchodzą z jakiegoś innego pojazdu w ludzkich pieniądzach? Nie ukrywam, że maszyna sumarycznie pracuje może 1-2 miesiące w ciągu roku. Dlatego szkoda mi jakoś bardzo inwestować w ten sprzęt, niemniej jednak hamulce się przydają.
       
      A może zalegają komuś takie okładziny i chciałby się wymienić na kilka papierków z wizerunkiem odpowiedniego władcy?
       
      Pozdrawiam!
    • Przez Kierownik
      Witam. Szukam użytkowników tej skrzyni. Jak to się sprawdza co z czym się je?
    • Przez JakubPL
      Dzień dobry,
      mam problem z hamulcami w ładowarce JCB 526s, rok produkcji 1997r. Z tego co udało mi się ustalić to działają one na tym samym oleju co układ hydrauliczny od wysięgu, ramienia itd. Problem polega na tym, że pedał hamulca jest dość miękki i ładowarka nie zawsze hamuje po wciśnięciu. Czasem jest tak, szczególnie na rozgrzanej, że hamulce działają jak brzytwa. Natomiast przy zimnej ładowarce, dopiero po około 3 sekundach po wciśnięciu pedału hamulca. Dolewałem oleju do zbiornika bo było mało. Jednak po uzupełnieniu problem nie zniknął. Podejrzewam, że mogły się zapowietrzyć, czy ktoś miał podobny problem ? Wiecie może jak je próbować odpowietrzyć ? Dziękuje za odpowiedź. 
    • Przez kamil43228
      Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem mini ładowarki schaffer 332. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki olej zalewa się do jej hydrauliki ? Pierwszy raz mam styczność z hydrostatem i nie wiem jaki będzie w porządku.
    • Przez maciek6630
      Witam, mam pewne zapytanie, jak w ładowarce manitou mlt 628t i pochodnych typu 626 czy 630( bo z czego orientuje sie tam tak samo to działa) jest przenoszony napęd z silnika na skrzynie? Tam jest zwykłe mokre sprzęgło jak w ciągnikach z rewersem elektrohydraulicznym czy jest jakieś hydrokinetyczne? Oraz na jakiej zasadzie działa rozłączenie skrzyni w przycisku na dźwigniach?
      Dziekuje za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v