Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jutro albo w środe czeka mnie nocna orka to postram sie zrobić jak swiecą u mnie lampy led z tyłu 6 diodowe barwy zimnej. Alternator wogle nie odczówa kedy świecą a moc coś 18 W  zakupione w zaprzyjaznionym sklepie rolniczym.

  Podejzewam jak była by barwa ciepła ledow to było by mniej menczonce dla oczów. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najbardziej menczonca dla oczów jest Twoja pisownia.

Opublikowano (edytowane)

własnie czym bielsze swiatlo to mniej męczące dla wzroku. Zobaczysz jaki komfort jest na ledach , pod warunkiem ze beda to dobre lampy.

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

Najbardziej menczonca dla oczów jest Twoja pisownia.

 

Faktycznie masz racje.

A tak z innej beczki co może być ze jak włącze przednie lampy led 9 diodowe halogenowe to w radiu słysze alternator a jak swiecą te tylne 6 diodowe to radio odbiera poprawnie.

 

Dodam że te tylne na przewodzie ma wlutowaną kostkę tak jak na tej aukcji

http://allegro.pl/lampa-5-led-halogen-roboczy-15w-12-32v-dioda-i4597260373.html

 

a przednie tej kostki nie mają.  

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie alternator, tylko sieje przetwornica i przenosi się przez zasilanie na radio.

Opublikowano (edytowane)

A o jakiej przetwornicy piszesz? O tej co jest w tej lampie diodowej? I jak to można podłonczyć żeby nie przenosiło na radio

Edytowane przez JacoVR6
Opublikowano

Na kablu jest tylko dławik ferromagnetyczny, wyłapujący impulsy wyższej częstotliwości na zasadzie prądów wirowych. Widać w tym przypadku działa. Taki dławik można kupić w każdym sklepie elektronicznym czy na allegro i zamontować samemu. Piszczenie radia po podłączeniu ledów świadczy o słabej jakości przetwornicy w reflektorze, sieje po instalacji. Przyczyną moze być też wadliwie wykonane podłączenie radia czy anteny.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Że jak? Od kiedy dławik "wyłapuje" impulsy? I co z nimi dalej robi? I gdzie tam masz prądy wirowe, skoro ferryt jest spiekiem z proszku o odizolowanych ziarnach?

@JacoVR6: zamontuj na zasilaniu radia dużą indukcyjność i pozbędziesz się problemu zakłóceń.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie podawaj linków z wikipedii, bo tam są jeszcze większe bzdury od tych, które napisałeś. Myślisz, że w przypadku przetwornicy w lampie LED i jej częstotliwości pracy pomoże założenie ferrytu na przewód? Jaką on będzie miał impedancję przy jednym zwoju?

Opublikowano

Za średnią lampę roboczą led trzeba dać najmniej 150 zeta a i ona szału nie robi.  Mam w nosie taki interes. Za kwotę trochę większą założyłem 6 halogenów, nowe reflektory przednie, przerobiłem instalację w dachu, założyłem altka boscha, w tym tygodniu poprawie po ruskach jego podłączenie. 

http://zapodaj.net/84d4037c1307d.jpg.html

Wszystko za cenę 3 może średniej jakości lamp roboczych led.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wiesz, każdy robi jak mu wygodniej, pożyjemy zobaczymy jak te lampy będą się sprawować, ale tak jak piszesz, za tą cenę rewelacji nie ma. Niedługo zaczną się posty typu: w lampie LED uszkodziły się diody, jak to naprawić? Od razu daję odpowiedź: iść do sklepu po nowe lampy. 

Co do Twojego alternatora, to postaraj się załatwić koła pasowe na pasek wieloklinowy, co najmniej 5PK, bo na tym jednym daleko nie zajedziesz.

Opublikowano

Nie bez powodu u mnie w pronarze jest na dwa paski klinowe a ma tylko 1000W. Tu jest około 1,5 raza większy, ale przecież jego moc raczej nie będzie nigdy w pełni wykorzystana, chyba że po ciężkim rozruchu włączy wszystkie halogeny, to pasek może "kwiczeć"...

Opublikowano

Zwykłe halogeny mają dwa felery. W ciągniku trochę częściej siadają żarówki i drugi przeciętna lampa robocza nie grzeszy szczelnością. Z czasem koroduje i nie jest to jakiś długi okres. Ledy pewnie kiedyś kupie ale poczekam aż rynek się trochę nasyci i spadną ceny. A stanie się tak na bank. Na razie zarabiają na nowinkach.

Co do paska bardzo możliwe że szlag go szybciej trafi, pięciorowkowy w nim był. Na razie zostanie, zobaczymy co się będzie działo. Na wszystkim na raz się nie jeździ jest nadzieja że nie będzie tak źle. 

Ogólnie główny powód wymiany ruskiego to niemożliwe na nim do osiągnięcia większe napięcie ładowania niż 13,6 V, prawie zerowe ładowanie na wolnych obrotach i niestety mała moc. Już przy włączonym ogrzewaniu, światłach, kogucie i radiu kończyły się jego możliwości a odbiorniki przy około 1500 obr. silnika ciągły z akumulatora.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie jeździłeś na wszystkim, bo mocy brakowało. Teraz jak jest pod dostatkiem to włączysz wszystko, w końcu po to jest. Wystarczyło poszukać jakiegoś koła 5 PK od samochodu i zamontować na kole pasowym silnika. Gwarantuję, że w 50zł byś się zmieścił. A tak to nie zarobisz na paski i łożyska.

Opublikowano

No widzisz a ja narzekam. Bo ruski alternator jest słaby i mało wydajny. Na wolnych obrotach nie ładuje i szału można dostać jak skazówka amperomierza leci prawie 20A w lewo a kabel od akumulatora zaczyna się grzać. Tak nie powinno być. 

 

Elektrotechnik na razie muszę to skleić do kupy tak jak jest bo ciągnik potrzebuje ale przyjrzę się temu bliżej i coś pomyślę.

Jako tako nie ma potrzeby za bardzo jeździć na wszystkim. Jedna para halogenów używana jest często do oświetlenia przestrzeni wokół ciągnika tej której nie obejmują światła mijania. Drugie "dalekosiężne" na dosłownie cztery odcinku przez pola. Jak zawieje nie widać drogi i trzeba jechać na azymut. Normalnie oświetlanie nimi dróg między budynkami często z lampami jadąc 20-30km/h na 80 metrów do przodu jest kompletnie zbędne. I trzecia para z tyłu tylko w czasie cofania.  Nie jest tak źle. Ważne że ładowanie jest na poziomie 14-14,6 v bez względu na obroty silnika i obciążenie jakie jest przeważnie a nie spadające nawet poniżej 12 V na wolnych obrotach jak to miało miejsce przy ruskim.

  • Like 1
Opublikowano

Może prościej zmienić pasek z "A" na "B". Ma 2x większą moc jednostkową przenoszoną. Nie pamiętam dokładnie, ale przy 1000 obr coś koło 8KM na pasek. W zupełności wystarczy na alternator, który razem z mocą strat ma około 3KM na max. Ja mam własnie pasek "B" i nie mam problemu z ładowaniem na rusko-chińskim alternatorze o wydajnosci 95A. 

Wskazania tego "amperomierza" ruskiego nie są miarodajne, u mnie skakał na -20A przy włączonym kierunkowskazie w rytm przerywacza. W deskę mi się nie mieścił, potrzebowałem o średnicy 50mm i wybór padł na polski do C-385. Ten jest mniej podatny , nie drga tak jak szalony i bardziej pokazuje "tendencje" w ładowaniu niż jakieś chwilowe zmiany typu wciśnięcie STOP czy kierunkowskaz. U mnie zazwyczaj wskazówka stoi na 0 w czasie pracy, nawet na wolnych obrotach. Po włączeniu całej "choinki" lamp na wolnych lekko idzie w kierunku minusa, na 1000obr się równoważy.

Opublikowano

Zobaczę może kupie koła pasowe na dwa paski i będzie po problemie.

U mnie amperomierz idzie na plus po odpaleniu ciągnika. Po dłuższej pracy spada na zero. Objaw prawidłowy. Po odpaleniu ciągnika ładuje akumulatory.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może prościej zmienić pasek z "A" na "B". Ma 2x większą moc jednostkową przenoszoną. 

Nieprawda. Pasek typu B może przenieść o 20-30% większą moc od typu A w zależności od średnicy kół pasowych i przełożenia przekładni. Dane firmy Stomil Sanok.

Opublikowano

Tu przyznam ci rację, różnica jest 30%, sprawdziłem w tabelach Stomila. Ale przy 1600 obr/min to oznacza ponad 1kW więcej dla paska B niż dla A. To prawie połowa mocy potrzebnej dla alternatora. Problem z paskiem wielorowkowym tkwi w znalezieniu koła na wał silnika, trzeba by dorabiać. A koła na pasek B i na 2 paski są dostępne w handlu standardowo do MTZ-ta.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Koła na wielokliny można znaleźć na każdy auto złomie w jakim tylko się chce rozmiarze. Najlepiej od jakiegoś diesla wtedy nie będzie problemu z przełożeniem.

Opublikowano (edytowane)

Coprawda nie w MTZ ale w innym ciagniku miałem założone 2 halogeny na żarówki H3 i problem tkwił w tym że po włączeniu swiateł i halogenów  instalacja troch e się grzała i ładował okolo  20A non stop- wdłg wskaznika. Doszedlem do wniosku że lepiej załozyc 4 halogeny z tyłu, 2 z przodu do tego zarówki z allegro led za + - 10 zł sztuka plus halogen 35 zł i  jak narazie chodzi bez problemu i co najlepsze przewody sie nie grzeją a jakos to tam swieci i wystarcza.  Wszystko na oryginalnym ruskim alternatorze i akumulatorze 12v 140 Ah

Edytowane przez Andr3w
Opublikowano

Znajdź mi takie koło od diesla na wieloklin http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlJCvyJZxDUMT3q9LoDMKzPwRXl4BNqyFV_KPZNMOtkaTkc2ubctfq_gA

 

A przerabianie wszystkich kół na wieloklin tak, aby:

miało to ręce i nogi

wytrzymało wiele lat bezawaryjnej pracy

 

może być trudne, chociac, dla chcącego ?

 Poza tym po co wyważać otwarte drzwi ?

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRA2YnN6_qxuoeiYwxclnoWD69-zNwzC-oRiV_nQyE2saVRs0bbgesCyp8

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v