Skocz do zawartości

Jak i ile docieracie swoje ciągniki po remocie generalnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
my właśnie dzisiaj przywieźliśmy naszą 914 od mechaników gdzie przeszła generalny remont i kazali nam docierać ją ok 50 mth no ok 1400-1500 obrotach ! najlepiej to nie jeździć tym traktorem mówili ! :huh:

Głupota !!!! ciągniki po remoncie muszą być lekko obciążone ponieważ inaczej nie dotrze się wał korbowy tylko to obciążenie się stopniowo zwiększa od jeżdżenia aż do orki pługiem nie zostawiajcie ich no chodzie bez uwagi bo nie wiecia jak temperatura i ciśnienie oleju .

Opublikowano

racja zostawianie na wolnych obrotach jest dość ryzykowne umnie w c360 dwa razy zacią sie zawór w pompie olejowej silnika gdyby stał sobie samopasem to 30 minut i po silniku i druga sprawa niby mozna zostawić na całą noc zapalony traktor niech się dociera ale lepiej dla silnika wczasie jazdy przy różnych obrotach silnika i zmiennym obciązeniu kiedyś robiono to na hamowni

Opublikowano

Aż oczy bolą od tego co pisze większość forumowiczów, dopiero dwaj przedmówcy wykazali sie wiedzą praktyczną. Silnik na dotarciu nie może pracować na biegu jałowym, przynosi to wiecej szkód jak pozytku dla surowego silnika.Pozostaje jazda, lekka praca(bronowanie nie jest lekką pracą!) a nawet umiarkowanie cieżka z częstymi pszerwami trzeba uważnie obserwować temperature silnika. Po 50 mth wymieniamy olej i mamy gotowy ciagnik do całodziennych ciężkich prac.

Opublikowano

Ja po remoncie c-360 (nowe gary i panewki na korbowodach i regeneracja głowic) oszczędzałem ją przez 30mth. Chodzila sobie w tym czasie na około 1200obrotów i co jakiś czas wyjeżdżałem zrobić rundke po wsi a potem znowu godzinke stała na 1200 obr i znowu przejażdżka. Silnik brał wtedy minimalne ilości oleju i jakoś mu to nie chciało przejść. Wziołem go wreszcie po tych 30mth zapiołem do pługa i pojechałem orać. Nie katowałem go tylko delikatnie, tak okolo1500obr jeździłem na 2 biegu. Dopiero przy tej pracy silnik osiągnoł odpowiednią temperature i tak naprawde sie dotarł bo oleju przestało ubywać i przestało śmierdziec spalonym olejem. Wymieniłem olej i już pracuje normalnie.

Opublikowano

U mnie 3p miał kapitalny remont silnika (nowy wał m. in.) i tak przez 50 mth będzie pracował w transporcie i lekkiej pracy w polu. Po 50 mth wymiana oleju i wtedy już normalna praca ;)

Opublikowano

u mnie po remoncie chodził 24h na 1200obr i co jakiś czas przejażdżka. zaś trzeba było kosić trawę na bierząco i poszedł do sieczkarni ale był oszczędzany potem poszedł do pługa i jakoś nie protestuje żeby go coś bolało. fakt że to nie było prawidłowe docieranie ale był na gwałt ciągnik potrzebny to niestety nie miałem wyjścia.

Opublikowano

największa głupota to docierać silnik bez żadnego obciążenia (na jałowym biegu) najlepjej normalnie nim pracować bez katowania pilnować temp i w odpowiednich terminach wymieniać olej i będzie chodzić

Opublikowano

trzeba o tym pamiętać sąsiad kiedyś jak 1204 zrobił kapitalke silnika wszystko zrobił możne 15 mtg stwierdził ze wystarczy zapioł go do grubera to temperatury nie mógł obniżyć grzał się jak cholera aż w końcu go zatarł był to też powód tego ze panewki an wale miał pasowe takie dał jak mu dali bo wał miał w szlifie i tyle się dorobił moim zdanie traktor można używać pod lekkim obciążeniem i nie wiele jak robiłem zetora 16145 to właściciel miał go pierwszy rok zamienił go bo miał 1224 ale 1224 sprzedał dopeiro w wrześniu to 16145 nie był potrzebny jeszcze bor robił 1224 co potrzebował to tą 16-tką jeździł do sklepu po zakupy i takie tam jeździł po wsi tyle :)

Opublikowano

my c360 docieralismy jakies 50 mth, na początku byl ustawiony na 800obr i tak sobie chodzil od czasu do czasu przegazówka delikatna do 1100 i tak ze 2 dni potem delikanie sie wozilismy bez duszenia silnika- co jest bardzo wazne,gdzies przy 30mth bardzo lekkie prace po 50mthzmiana oleju/filtrui ciezsza praca z kultywatorem tak zeby silnik równo obciążac na 1500-1700 obr. potem normalne uzywanie.

Troche bawienia ktos powie ale wazne jest zeby nie przeciązac i nie dusic silnika,

a najlepiej to jakby siedziec i delikatnie powoli dodawac gazu i ujmować 800-1100 :)

tak mowil były mechanik z SKR :)

teraz ma 800mth i kopci jakby byl zazniety nie wiemy czemu :) ??, jezdzony na ropie, cisnienie 0.5-0.65...to nawet za duze,kompresja i siła jest

Opublikowano

a jesli była wtmieniana tuleja tłok i pierscienie(jeden komplet z powodu pękniecia tulei) w C-360 wał i korbowód ten sam to po ilu mth docierania mozna nim działac?traktorek potrzebny bo wiosna a to jedyny "koń"

Opublikowano

Ja teraz w silniku John Deere robiłem szlif wału, planowanie głowicy i wymiana wszystkich panewek i pierścieni to docieram traktor przy lekkich pracach, jak równiez gdy trzeba dziadków odwiedzić w tygodniu to jadę traktorem.

Opublikowano

Jak czytam tutaj jak co nie którzy DOCIERAJĄ ciągnik to nie wiem czy śmiać czy płakać . Kardynalny błąd to dłuższa praca silnika na wolnych obrotach !!!!!!, Silnik ma chodzić w całym zakresie obrotów ale oczywiście unikać przekraczania Górnej granicy momentu obrotowego !!.Na wolnych jak naj mniej tyle by się zagrzał!!!, poza-tym starać się tak go obciążać by dymu nie puszczał

Opublikowano

Panowie po prostu przeczytać ostatni wpis i wszystko pisze ,jak docierać u mnie co pamiętam kiedyś jak ojciec kupił ursusa było coś aby w 50 mtg nie obciążać ,teraz jak kupiłem to pisze aby nie chodził za długo na wolnych obrotach i na maksymalnym obciążeniu po prostu w pole i odpowiednia maszyna do niego i jazda normalna

Opublikowano

To jak na razie mam spalił 0.8 litra oleju napędowego, chodził z godzinkę luzem i przejechałem nim ze 2 kilometry. czyli dalej tylko jazda? Zbliża się podorywka więc nie chciałbym niczego zepsuć jak zbyt wcześnie dam w palnik.

Opublikowano

Ja w swojej 40-stce po wymianie tulei tłoków panewek i chłodnicy po zapaleniu chodziła tak po 5 mtg dziennie aż do 30 mtg na obrotach 1300/1500.Temperatura wody stale na zielonym.Potem siałem nawóz po trawach też non stop tylko na tych obrotach robiłem tak żeby nie puściła dymka :D .woziłem słome i kiszonke potem chodziła na postoju do chyba 50 mtg.wymiana oleju filtry itp. regulacja paru rzeczy i normalna robota na początku w trollu a po 65 mtg juz poszła w prase ;)

Opublikowano

ja u siebie jak w c360 docierałem to uważałem żeby silnik nie dostawał za dużego obciążenia i nie chodziła na zbyt niskich lub wysokich obrotach i tak ze wzrostem liczby mtg wzrastało obciążenie podczas pracy i przy ok 50 mtg zapina się co się już chce tak samo robiłem ze swoim mf255

Opublikowano

Panowie, przypominam, że ja wymieniłem tylko pierścienie tłokowe a po za tym mam 1 hektar pola więc jak mam zrobić 50 moto godzin, przez 2 lata bym chyba docierał ten ciągnik. po drugie nie chce mi się wierzyć, że same pierścienie mam 50 godzin docierać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v