Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam Jubanę i Magnetona w dwóch różnych ciągnikach .  Co do pierwszego to chodzi bezawaryjnie od 4,5 roku  drugi tak samo od 2-óch lat.

Jeśli chodzi o pracę to Jubana ma przełożenie na prostych zębach i przeraźliwie chałasuje natomiast Magneton chodzi cichutko .

Wyglądają identycznie , parametry też jednakowe  - ponoć litewski jest na licencji Magnetona .

Róznica w sile kręcenia jest zauważalna choć nie tak duża jak można byłoby oczekiwać - w porównaniu do sprawnych tradycyjnch rozruszników .

Akumulator,szczególnie w zimowym okresie ,  żeby mógł  odpowiednio zakręcić ,musi być tej samej pojemności co wcześniej   

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego mylisz się rozrusznik planetarny różni się dużo od zwykłego ponieważ posiada przekładnie dzięki której pobiera on mniej energi i powoduje szybszy rozruch silnika i proszę go nie porównywać z tą samą zasadą działania do zwykłego na tulejkach.

Nie mylę się. Od 20 lat siedzę w tym temacie i uwierz mi na słowo, ale wiem trochę więcej niż Ty. Działa on identycznie jak rozrusznik bez przekładni i nie ma jakichś istotnych różnic w poborze prądu.

 

Ale po co ta dyskusja poprostu otworzyłem nowy temat w sprawie nowszego typu rozrusznika ponieważ nie chciałem robić bałaganu w poprzednim temacie rożnica pomiędzy rozrusznikami jest chociaż zasada działania jest podobna.

Jeszcze raz powtarzam: nie ma różnic miedzy nimi. Tak samo działają, tak samo się je diagnozuje i tak samo naprawia, nawet zużyciem tych samych części. A dla Ciebie jako użytkownika nie ma znaczenia co on ma w środku. Dla Ciebie istotna jest moc dostępna na zębniku. A jak ta moc zostanie wytworzona dla Ciebie jako użytkownika nie ma znaczenia.

 

Jako ciekawostke powiem ze oryginalny rozrusznik r11 jest na licencji boscha
Ameryki nie odkryłeś...
Opublikowano (edytowane)

DarekD magneton dał mi popalić chodził jak stara sieczkarnia. Teraz dla odmiany mam jubanę i chodzi cichutko. Nowe to nowe za jakiś czas pewnie też będzie rzępolić. Różnią się te rozruszniki trochę. Oba mają zęby proste, magneton komutator ma od strony bendixa i jedno nieosłonięte łożysko igiełkowe. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Pytanie: Wymieniłem wszystkie tulejki, wszystko ładnie przeczyszczone, nowy włącznik elektromagnetyczny, nowe szczotki ale jak tylko podłączam plus z akumulatora rozrusznik rusza. Raz przez siłe już spróbowałem i odpalił i puścił ale tak nie powinno być, nawet rozłączyłem kable od włącznika i to nic nie daje. Tak dla zabezpieczenia kupie jeszcze wyłącznik masy jakby coś się działo to na szybko rozłączę. Co może być przyczyną takiego zachowania

Edytowane przez mandragora310
Opublikowano

Przy pierwszym odpalaniu w chłodny dzień słychać zgrzyt, bendiks nie łapie. Rozkręciłem, wymieniłem tulejki, bo miały luz, bendiks i żeby na wieńcu są ok, złożyłem i dalej to samo. Choć nie raz zgrzytnie i zaraz złapie. Gdy jest ciepły silnik zapala normalnie. Co może być przyczyną? Leci trochę oleju z uszczelniacza silnika i wieniec jest tłusty, może mieć to wpływ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Rozrusznik do czyszczenia.

Opublikowano

Przy pierwszym odpalaniu w chłodny dzień słychać zgrzyt, bendiks nie łapie. Rozkręciłem, wymieniłem tulejki, bo miały luz, bendiks i żeby na wieńcu są ok, złożyłem i dalej to samo. Choć nie raz zgrzytnie i zaraz złapie. Gdy jest ciepły silnik zapala normalnie. Co może być przyczyną? Leci trochę oleju z uszczelniacza silnika i wieniec jest tłusty, może mieć to wpływ?

Bedix do wymiany.

Opublikowano

Przecież nowy. Teoretycznie powinien być dobry. 

Ale faktycznie możliwe że zgrzyta na sprzęgle jednokierunkowym. Kiepska jakość. 

Wieniec sprawdź na całym obwodzie. Jedno miejsce lubi się szczególnie wyrabiać. 

Opublikowano

Bendiks jest firmy GMP, był z jedną tulejką zamiast dwóch, 1,5 roku temu zmieniałem. teraz chciałem wcisnąć dwie i okazało się, że mają ścianki nierównej grubości i po złożeniu nawet nie da się obrócić bendiksem. Drugi komplet taki sam i zostało na jednej.

Opublikowano (edytowane)

Powody zgrzytu mogą być tylko dwa no może trzy. Albo zębatka nie zazębia się z wieńcem i rąbie po zębach albo przeskakuje sprzęgło jednokierunkowe w bendixie. 

To drugie sprawdź dosłownie w imadle próbując przekręcić zębatką pod "prąd". Albo bendix blokuje się zanim zazębi a silnik rozrusznika już ruszy. Gdy się kręci nie trafi w zęby wieńca. Tak miałem w 330- Dopiero tokarka pokazała że krzywa jest ośka wirnika.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Miałem magnetona w mtz-cie rozleciał się przy okazji rozwalając wieniec. Wymieniłem już nie pamiętam ze cztery bedndixy a na koniec prawdopodobnie przez łożysko igiełkowe pozbawione uszczelnienia przedostał się smar na komutator i szlag trafił cały wirnik. Teraz mam jubane i na razie chodzi. Jest konstrukcyjnie lepiej rozwiązana. Komutator jest po przeciwnej stronie od zębatek, sam bendix ma większą średnicę, inne tez jest przełożenie pomiędzy wirnikiem a bendixem i mechanizm wysprzęgania bardziej pancerny.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Na firmie w ciągu dwóch miesięcy zmieniliśmy pięć rozrusznikow z jubany w 3p. padały albo bendixy albo przekładnie. przy okazji raz obracalismy wieniec a potem założyliśmy nowy. A w drugim 3p zaś od dwóch lat jest z jubany i dalej działa bez zarzutu.

Opublikowano

No widzisz i być tu mądry. Nie jeden ma magnetona i chwali a ja go przeklnąłem kłopotu mi przysporzył kupę. To prawdopodobnie on zniszczył mi wieniec bo silnik rozrusznika włączał się wcześniej niż zazębiła zębatka. Możliwe że przez sam mechanizm jej wyrzutu oparty na dosłownie blaszce. Jeśli się z czasem wygięła to zębatka nie wychodziła cała. Rąbnięcia były takie że szlag trafiał sprzęgło bendixa, wałki potrafiły zrobić się kwadratowe a sama ośka zębatki złamać w pół.

Jubana ma inną konstrukcje. Zobaczymy co pokarze z czasem.

Opublikowano (edytowane)

Dlatego  nie zawsze trzeba poprawiać fabryki ;) No ale ktoś chce ulepszyć żeby szybciej kręcił ale są skutki uboczne wyniku zjedzonego wieńca.W swoim rozruszniku  nie dawno tulejki zmieniałem w R11 szczotki dobre  były i podobnie kręci jak szybkoobrotowy

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

U mnie w Zetorze 7745 padł oryginalny czechosłowacki Magneton i ma spalone uzwojenie w związku z czym poszukuję nowego. Czy R11a dedykowany dla C-360 będzie pasował? Kupić oryginalnego Magnetona starego typu o symbolu 69185771 czy może Expom R11a?

Opublikowano

Mam problem bo mam nowe akumulatory w 360 na początku wszystko ładnie odpalała, po kilku dniach stania przestała więc został wymieniony alternator i nadal nic, były też kupione nowe szczotki i to samo... 

Więc odpalana pyła na prostowniku, ale dzisiaj podczas odpalania zaiskrzyło w okolicach rozrusznika i nie chce odpalić... Wogóle nie kręci.

Co może być przyczyną ? 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wezwij fachowca, bo widzę że wymieniasz części na pałę bez zdiagnozowania przyczyny. Instalacja i rozrusznik do sprawdzenia.

Opublikowano

Wezwij fachowca, bo widzę że wymieniasz części na pałę bez zdiagnozowania przyczyny. Instalacja i rozrusznik do sprawdzenia.

Alternator był na pewno do wymiany bo słychać było że nie tak chodzi.... 

Akumulatory sprawdzone i dobre ;) 

jedynie zostaje rozrusznik-tak mi się wydaje

Opublikowano

Jak ci się wydaje to w ogóle nie dotykaj i zanieś rozrusznik do regeneracji skoro  nie potrafisz przeprowadzić.Zmieniałeś szczotki było sprawdzić tulejki bendix oraz działanie elektromagnesu

Opublikowano

Witam mam problem z rozrusznikiem R11 u c-360 nie chce mi odpalić tylko  lekko obraca do póki nie rozładuje akumulatora i koniec , a jak jest rozgrzany silnik to bez problemu ale pewno dlatego ze olej jest ciepły i silnik więc mniejszy opór.Akumulator nowy i dobry , wymieniłem wirnik tuleje i szczotki a dalej to samo.Był założony od znajomego jego rozrusznik i ciągnik  odpalił bez problemu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to wiesz już, że problem jest w rozruszniku. Zrób mu porządną diagnostykę i będziesz wiedział co wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v