Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
coolman111

Mały problem z alternatorem w kombajnie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mały
coolman111    54

Witam. Mam mały problem (jak w temacie). Sprawa wygląda następująco: Jak włącze w kombajnie wszystkje odbiorniki prądu, tj. światła mijania i lampy robocze (razem daje to 4 sztuki oraz te z tyłu śwecące na czerwono :P) to zauważam lekkie świecenie kontrolki od ładowania. Ale jakoś aku wytrzymywały i nie było problemów z odpaleniem rano. W tym roku byłem zmuszony dodać jeszcze jeden odbiornik prądu w postaci kosy elektrycznej od odcinania łanu rzepaku. Kontrolka świeci tak samo ja przedtem (bardzo lekko). Tylko że teraz jak rano poszedłem odpalić kombajn to aku przekręciły rozrusznik zaledwie 3 razy i koniec :P. Zleciłem naprawe elektrykowi. Powiedział, że wymienił szczotki na nowe bo tamte były lekko "zjechane". Ale problem nie znikł. Aku są nowe, bo kupiłem je na ten sezon. Jak mam sobie z tym poradzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

szczotki to można wymieniać w prądnicy przy c 360. Moim zdaniem tego alternatora już nie uratujesz, ale być może winny jest tylko regulator. Masz go zintegrowanego z alternatorem??

 

wiem ze to nie an temat ale kumpel miał podobny problem w samochodzie. Dopiero wymiana alternatora pomogła.

Miał identyczny problem z kontrolką jak ty, tyle tylko że jak on dodawał gazu i wszystko było wyłączone to kontrolka też sie żarzyła. Dodam tylko ze może dzięki nowym aku troche prądu masz jeszcze rano, ale moim zdaniem alternator jest do wymiany.

 

dodam ze i kupla bardzo kiepsko ładował (jak jeździł bez świateł to jeszcze nie było aż tak źle,ale ze światłami to 10 kilosów i koniec jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Witam. Mam mały problem (jak w temacie). Sprawa wygląda następująco: Jak włącze w kombajnie wszystkje odbiorniki prądu, tj. światła mijania i lampy robocze (razem daje to 4 sztuki oraz te z tyłu śwecące na czerwono :P) to zauważam lekkie świecenie kontrolki od ładowania. Ale jakoś aku wytrzymywały i nie było problemów z odpaleniem rano. W tym roku byłem zmuszony dodać jeszcze jeden odbiornik prądu w postaci kosy elektrycznej od odcinania łanu rzepaku. Kontrolka świeci tak samo ja przedtem (bardzo lekko). Tylko że teraz jak rano poszedłem odpalić kombajn to aku przekręciły rozrusznik zaledwie 3 razy i koniec :P. Zleciłem naprawe elektrykowi. Powiedział, że wymienił szczotki na nowe bo tamte były lekko "zjechane". Ale problem nie znikł. Aku są nowe, bo kupiłem je na ten sezon. Jak mam sobie z tym poradzić?

Witam :P

 

Powodem moze byc sam regulator napięcia

 

podaj mi jaki masz alternator oraz jesli regulator masz osobno to podaj mi model-oznaczenie

 

Z tego co piszesz wymieniony tz szczotkotrzymacz ...i usterka nie ustapiła.....

 

Generalnie konieczne sa pomiary po rozruchu kombajn pracuje- trzeba zmierzyć napięcie....oraz sprawdzić wszystkie połączenia od alternatora przeczyścić....

 

co moze być uszkodzone:

regulator napięcia

uszkodzone diody w alternatorze

zły naciąg paska klinowego

 

Napięcie ładowania powinno zawierać się w przedziale 13,8 przy obciążeniu (światła itp.) do 14,2, warto najpierw sprawdzić naipęcie wychodzące z regulatora, a później na akumulatorze. Jeżeli na aku będzie niższe napięcie niż na regulatorze trzeba sprawdzić przewody i ich łączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0

Również mam problem z alternatorem w Bizonie, w ogóle nie ładuje. Kombinowałem już przy tym i nic. Jak deszczowa pogoda sie bedzie utrzymywała to ma wpaść do mnie elektryk i usunąć usterkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Również mam problem z alternatorem w Bizonie, w ogóle nie ładuje. Kombinowałem już przy tym i nic. Jak deszczowa pogoda sie bedzie utrzymywała to ma wpaść do mnie elektryk i usunąć usterkę.

 

podaj model alternatora oraz czy ma regulator na nim -wbudowany czy osobno...

pomogę to rozrysowac co robic po kolei...

 

Masz kontrolkę ładowania??? czy nie????

 

ps

sprawdz połaczenia -oraz żarówkę podmiana regulatora by nam uprościła sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0
podaj model alternatora oraz czy ma regulator na nim -wbudowany czy osobno...

pomogę to rozrysowac co robic po kolei...

 

Masz kontrolkę ładowania??? czy nie????

 

ps

sprawdz połaczenia -oraz żarówkę podmiana regulatora by nam uprościła sprawę

Byłem na kombajnie, regulator jest osobno i nie wykazuje żadnych objawów spalenia wiec raczej jest sprawny. Modelu alternatora nie mogłem odczytać, zamazane litery. Kontrolka jest, już wszystkie połączenia zostały sprawdzone. Wszystko wskazuje na alternator biorąc pod uwagę to że ma on juz 30 lat wiec nie można sie dziwić awarii. Dziękuje bardzo za chęci i pomoc ale raczej sie nie obędzie bez kupna nowego alternatora.POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3

ej wstrzymaj się -sprawdz połaczenia od alternatora do regulatora i do stacyjki..

 

Proponuję podmienić szczotki bo chyba od nowości nie były wymieniane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CzarnyBrat1    0

Oka, posłucham Twojej rady, jutro jeszcze raz zajrzę do alternatora, poprzeglądam połączenia. Tutaj mi ojciec podpowiada, że ten alternator to jakiś inny jest, na jakieś diody czy coś bo kiedyś był już rozbierany i budowa całkiem inna, nie ma szczotek podobno :) :) :) , ale tego tez nie jestem pewien bo nie znam sie na tych sprzętach :) . Liczę na elektryka, na początku będzie szukał awarii, kupno alternatora to w ostateczności bo kasę zawsze można wydać. Będę informował o postępach w tej sprawie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Ostatnio nie miałem za bardzo czasu na zobaczenie do kombajnu, do alternatora więc jeszcze nie podaje jego oznaczenia. Pamiętam, że regulator jest razem z alternatorem. W najbliższym czasie postaram sie odczytać wszystkie oznaczenia. Teraz walcze w polu z podorywkami... Postaram sie tez aby ktoś zmierzył mi to napiecie, ponieważ sam nie posiadam miernika.

 

Dziękuje za rady i pozdrawiam :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    3
Oka, posłucham Twojej rady, jutro jeszcze raz zajrzę do alternatora, poprzeglądam połączenia. Tutaj mi ojciec podpowiada, że ten alternator to jakiś inny jest, na jakieś diody czy coś bo kiedyś był już rozbierany i budowa całkiem inna, nie ma szczotek podobno :) :) :) , ale tego tez nie jestem pewien bo nie znam sie na tych sprzętach :) . Liczę na elektryka, na początku będzie szukał awarii, kupno alternatora to w ostateczności bo kasę zawsze można wydać. Będę informował o postępach w tej sprawie :)

wymienić tz szczotkotrzymacz- koniecznie jesli to nie było daaaawno robione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukotek    3

ja mam wręcz odwrotny problem - mianowicie za duże ładowanie jak mogę się z tym uporać!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez hodingen
      witam kolegów jakies 4 miesiace temu kupilem nowy alternator firmy jubana podpiolem go tak samo jak stary i przez  pare miesiecy bylo ok ladowanie bylo teraz od paru dni  ladowania nie ma kontrolka lekko swieci powyzej 8 tysiecy obrotów ale przy 8 tysiacach obrotów gasnie i nie wiem co moze byc przyczyna prosze o pomoc ciagnik to ursus c330
    • Przez elektrotech
      Dość częstym problemem występującym w naszych alternatorach jest (jak wykazują obserwacje) uszkodzenie jednej z diod mostka prostowniczego. Poniżej zamieszczam opis postępowania podczas wymiany diod.
       
      Przed rozpoczęciem pracy należy posiadać (w zależności od zakresu pracy):
       
      - diody wysokoprądowe – cena ok. 7-10zł/szt
      - diody niskoprądowe – cena ok. 30gr/szt
      - podstawowe narzędzia (śrubokręt, klucz nasadowy 8mm)
      - papier ścierny do przetarcia pierścienie ślizgowych wirnika
      - miernik
      - lutownicę
       
       
      Przedstawiono alternator firmy Magneton, w tym przypadku 70 A
       
      Robotę zaczynamy od odkręcenia śrub od strony wentylatora i koła pasowego

       
      Następnie obracamy alternator o 180 stopni i odkręcamy śruby mocujące regulator napięcia oraz mostek prostowniczy
       

       
      Następnym krokiem jest rozłożenie alternatora na 3 główne części.
       


       
      oto co jest meritum naszej rozprawy – tak zwany mostek diodowy. Składa się on z dwóch a w zasadzie trzech rodzajów diod, które zostaną pokazane w dalszej części
       

      Rozlutowujemy wszelkie połączenia, po to aby zweryfikować która dioda jest zepsuta, ale jest to też konieczne do tego aby po weryfikacji diod mieć możliwość ich wymiany.
       

       
      Tak wygląda rozłożony mostek diodowy. Podczas demontażu należ uważać żeby nie pogubić plastikowych przekładek-izolatorów. Należy też dokładnie zapamiętać ich położenie.

       
      Zlokalizowanie uszkodzonej diody jest stosunkowo proste – należy dokonać pomiaru miernikiem (nóżki diod MUSZĄ być przy tej czynności odlutowane od układu). Na tym obrazku pokazane jest jak zachowuje się zepsuta dioda. Jest to jedno z dwóch możliwych zachowań zepsutej diody. Zła dioda przepuszcza napięcie lub go nie przepuszcza w obydwu kierunkach
       

       
      choć osobiście polecam testować w ten sposób jak ponizej -100% pewność,po ostatnim sygnale od uzytkownika forum AF pomiary były bardzo dziwne....?????
       

       
      Oto przykład diod zastosowanych w mostku diodowym. Niskoprądowe – z prawej strony (z długimi nóżkami) oraz wysokoprądowe - te czarne cylindry metalowej obudowie. Podczas montażu należy zwrócić uwagę na polaryzację diod (jedna część mostka to diody „przepuszczające w jedną stronę , natomiast druga – w przeciwną), trzeba się upewnić przed montażem (!!!)
       

       
      Dalej – wybijamy zepsutą diodę ze stelaża, najlepiej kluczem nasadowym o odpowiednim rozmiarze – ucierpi wtedy tylko dioda.
       

       
      Następnie nabijamy nowe diody w to samo miejsce – przypominam, po upewnieniu się co do polaryzacji oraz szczególnej ostrożności podczas nabijania – bardzo łatwo uszkodzić diodę

       
      W przypadku niesprawności diod niskoprądowych wymiana jest dużo łatwiejsza

       
      Składamy teraz mostek do kupy, w odwrotnej kolejności niż rozkładaliśmy. Tutaj na zdjęciu jest mostek z alternatora Magneton 90 A, ma więcej diod.
       

      Alternator składamy, montujemy
    • Przez Ziomek1994
      Tak jak wyżej mam problem z kontrolką ładowania.Jakiś czas temu nie chciała mi gasnąć powyżej 800 obrotów na minte lecz problem ustał.Po 2 miesiącach znów problem powrócił i jaka może być przyczyna tylko że na maksymalnych obrotach ani drgnie zgasnąć.Jaka może być przyczyna ciągłego świecenia się tej kontorlki?
    • Przez misiu125cm
      Witam sedecznie. Interesuje mnie jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania regulowane przez mechaniczny regulator napięcia ciągnika ursus c 330. Ogólnie wiadomo że w instalacjach samochodowych napięcie ładowania wynosi 14,2 -14,4 V. Analizując instrukcję napraw dotyczącą regulatora zauważyłem, że napięcie ładowania powinno być w zakresie 15+- 0,5 V. Co więcej na stronie improdus w danych regulatora RG 15 C znalazłem także informację, że napięcie regulowane biegu jałowego zawiera się w 15+-0,5V. Czy może wie ktoś z czego wynikają te różnice tzn. czy wynika to z małej mocy prądnicy (150W P20c) która oddaje max prąd 12,5A, czy może dawniej były inne normy dotyczące napięć ładowania?.
      Ps. To mój 1 post na tym forum więc wybaczcie ewentualne niedociągnięcia
    • Przez kierdek
      Witam! Mam problem z 80 otóż po odpaleniu kontrolka ładowania się świeci i po wyłaczeniu hebla i włączeniu świateł się nie świecą czli nie ma ładowania? po sprawdzeniu alternatora niby prąd daje. Dodam że stało się to po tym jak stopiła mi się klema i został wymieniony "Odpowiednik 541" Ktoś może wie czego to może być przyczyna. Mógłby jeszcze ktoś powiedzieć jak dokładnie sprawdzić alternator
×