Skocz do zawartości
Adrianos

JD 6630P vs FENDT 414

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
Adrianos    30

jak w temacie panowie, zainteresowani jesteśmy zakupem nowego traktora po dogłębnych analizach na placu boju zostały te dwa więc nic innego nie wchodzi w gre. chciałbym teraz dowiedzieć się orientacyjnych cen wyjściowych na oba modele(wyposażenie napisze na dole), koszta, dostępność serwisu a także wszystkiego co mogło by się przydać przy wyborze ów traktorka.

 

- JD 6630 Premium z CommandARM skrzynia bezstopniowa AutoPowr, amo oś i kabina przedni tuz i WOM

 

- FENDT 414Vario z przednim tuzem i womem, tutaj bezstopniówka to standard.

 

liczę na rzeczowe odpowiedzi użytkowników i ludzi którzy mają styczność z tymi maszynami,(ma ktość JD z CommandARM?) chętnie bym posłuchał o tym podłokietniku bo jeszcze nie widziałem tego w żadnym jeleniu, z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

mav ma w swoim 6630 command arm, ja mialem 6430 skonfigurowanego z command armem, ale nie wyszlo.

pojedynek dosyc glupi, bo dlaczego porownujesz ciagnik 4 i 6 garowy?

najpierw sie zdecyduj na ilosc cylindrow, a pozniej na marke. poza tym tak jak wspominalem mav kiedys zakladal podobny temat, wiec najpierw tamten przeczytaj od dechy do dechy, a zapewniam cie ze znajdziesz odpowiedz na 95% swoich pytan.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    236

no ale chyba najpierw oceniasz jaki ciagnik ci jest potrzebny, a pozniej dobierasz do tego marke czy poziom wyposaazenia.

 

jesli tylko cena powoduje to ze chcesz wziac nawet fendta w 4 garach, to ja nie mialbym najmniejszego dylematu i bral jd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

w naszym gospodarstwie spokojnie powinien poradzić sobie 4cyl, 6 cyl był by lepszy ale jeśli chodzi o fendta to jak już mówiłem cena... nam nie potrzebne są żadne systemy automatycznego prowadzenia, tylko skrzynia bezstopniówka przedni TUZ z womem amo oś i na dobrą sprawe to wszystko. jeśli 414 będzie w lepszej cenie od 6630p to na pewno na podwórku pojawi się fendt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tomasek   
Gość tomasek

w naszym gospodarstwie spokojnie powinien poradzić sobie 4cyl, 6 cyl był by lepszy ale jeśli chodzi o fendta to jak już mówiłem cena... nam nie potrzebne są żadne systemy automatycznego prowadzenia, tylko skrzynia bezstopniówka przedni TUZ z womem amo oś i na dobrą sprawe to wszystko. jeśli 414 będzie w lepszej cenie od 6630p to na pewno na podwórku pojawi się fendt.

 

I bedziesz bardzo żałował tego wyboru,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

dolacze sie do opinii brzozak2

 

nie jest to trafne porownanie, AP w JD nie jest tak dopracowana i sprawdzona jak vario. Ile ha masz do obrobienia?

 

ja mialem podobny dylemat ale u mnie 6 odpadla ze wzgledu na brak uniwersalnsoci, u mnie chodzi przy kosiarkach, prasie, beczce a tam akurat lepsze rozlozenie masy jest niepotrzebne tak jak w przypadku prac polowych ktorych % mam zdecydowanie mniej.

 

716 kosztuje 92 tys euro netto, taka cena bylo ostateczna po negocjacji, za 412 dalem 76 tys, a 6430 AQP kosztowal 280 netto, gdybym dolozyl AP to bym mial cene 412.

 

jesli bedziesz bral 414 to doloz radar, zlacze ISO i przedni EHR, ja zaluje najbardziej ze nie wzialem radaru, a i wez bez przedniego balastu, obciaznik kosztuj 12 tys zl netto:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hodowca94    168

A ja mam pytanie jak wiecie jakie są ceny Fendta ile by kosztował fendt 309 vario 95km z podstawowym wyposażeniem????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taki 6630 P AP z TLS itp. to prawie 90 kafli € będzie. :) Szczerze wybrał bym jednak Fendta, bo skrzynia bardziej sprawdzona i potem łatwiej sprzedać. :)

 

Temat o którym pisał @brzozak2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

@ bobek ten temat czytałem ale tam jest seria 700 a my się skłaniamy ku 400, ze względu na cene, różnica między nimi to ok100tyś, a za to to można tura z całym osprzętem plus jakoś maszyne kupić,

u nas traktor ten będzie głównym w gosp, pracował będzie głównie beczka, przyczepa samozbierająca dwie kosiarki, pow. gosp to ok 100ha z czego nieco ponad 10ha jest orne reszta łąkii pastwiska.

 

naprawde Panowie doradzcie czy brać fendta czy może w ogóle JD w comforcie i darować sobie bezstopniówkę bo z tego co @statek napisał premium też strasznie drogi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

to trzeba bylo od razu napisac jak sytuacja w gospodarstwie wyglada. mysle, ze spokojnie mozesz brac 414 tylko uwzglednij to wyposazenie o ktorym @statek wspominal, o tms nie zapomnij.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

no to że TMS to sprawa oczywista, o co chodzi z tym radarem?? bo ten ISObus to jakiś dodatkowy panel? czy na terminalu vario będzie pokazywał maszynę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

na terminalu mozna obslugiwac funkcje maszyn jesli sa kompatybilne z systemem isobus.

radar podaje ci predkosc rzeczywista i na tej podstawie moze okreslac poslizg kol ciagnika, to mozesz wykorzystac np. w pracy z narzedziami na podnosniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

u nas myślę że ten radar zbędny,a i isobus tylko w przyczepie jest, w przyszłości może w beczce. bo obecna meprozetu to bez jakiejkolwiek elektroniki. więc na nasze typowo mleczne gospodarstwo polecacie 414? odpowiednio obciążony śmiało może konkurować w uciągu z 6630?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin04    65

jeżeli masz takie wymagania to 4 będzie lepszym wyborem ze względu na zwrotność co przy kosiarkach ma duże znaczenie ale co będę pisał o takich oczywistych sprawach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

nie moze konkurowac z sila uciagu jd 6630, dlaczego niby mialby? nie znam sie na pastwiskach, ale radar moze rowniez zadbac o darn, tylko nie wiem czy mozna go w jakis sposob wykorzystac, moze lepiej niech @statek powie jakie widzi zastosowania radaru w gospodarstwie hodowlanym.

 

juz masz praktycznie 2 maszyny pod isobus, a w przyszlosci raczej mniej nie bedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

no ale ze to taka sama moc jak w 6630 to chyba porównywalne osiągi... żeby nie wyszło że sąsiad będzie Johnem szybciej zbierał przyczepą ode mnie;P :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

no rzeczywiście nie ma to jak rzeczowa argumentacja.

 

 

jak to jest: statek mówił że 412 za 76tyś E netto wyrwał a tutaj415 jest za 90E netto i to jest popokazowy traktor...

wszystko kwestia dogadania ze sprzedawcą?

FENDT 415

 

a no i ten nie ma ani TMS-u ani przedniego WOM a z tego co się orientuje u @statka jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    57

u nas myślę że ten radar zbędny,a i isobus tylko w przyczepie jest, w przyszłości może w beczce. bo obecna meprozetu to bez jakiejkolwiek elektroniki. więc na nasze typowo mleczne gospodarstwo polecacie 414? odpowiednio obciążony śmiało może konkurować w uciągu z 6630?

 

Auto Powr w JD ma standardowo system TMS tylko to nie ma w JD nazwy, Vario bez TMS to połowa sukcesu.

Porównanie ciągnika 4 i 6 cylindrowego zawsze było kontrowersyjne, osobiście uważam że jeśli ciągnik powyżej 120 KM to tylko 6 garów. Mimo że moc podobna to 6 jest dłuższa, ma mniej wyżyłowany silnik, ten 6630 będzie robił co chciał z tą 414.

Jeśli cena podobna to nawet bym się nie zastanawiał, za 90 tys euro netto kupisz 6630 z AP i Command Armem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wyżyłowanie czwórki silnika do 140km nie jest tak brawurowym wyżyłowaniem jak np.z szóstki cylindrów do prawie 400km...To tylko dwa cylindry więcej a bez mała 260km różnicy.I dopiero tam można mówić o naprawdę dużym wyżyłowaniu-jednak sądzę że nie zmienia to faktu co do tego że 6będzie ładniej i stabilniej pracowała w takiej samej pracy z ciągnikiem o porównywalnej mocy-bo to jest normalne :) Ale 140 km w czwórce silniku na pewno się nie rozleci,jedynie chwilami może brakować mu takiego potencjału jak dla szóstki.Zależy co dla kogo...

Adrianos zawsze żeby zbić cenę możesz wziąć z samym AP,bez commond arm-u.Trochę mniej wygodnie,ale taniej.Po negocjacjach fendta byś wyrwał za ok.86-87000euro.

@robertbara z tą samowolką przez 6630 to lepiej uważaj,pozory mogą mylić...Fendt ma to do siebie że jest zbity sam w sobie,i nie potrzeba dużych gabarytów,alby dobrze przełożyć siłę uciągu na koła...Wystarczy nawet obejrzeć kilka filmów na jutube,w których zostało to udowodnione.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adrianos    30

@robertbara tylko żer za 90tyś Euro netto to ja mam fendta 714... i myślę że on jest lepszy od JD. tylko nie wiem czy 6cyl jest nam potrzebne, bo jak już pisałem do tej pory głównym ciągnikiem był 100konny zetor i dawał radę, najgorzej w przyczepie było, tak więc myślę że z kosiarkami czy właśnie z przyczepą to taki 4cylindrowiec spali mniej, w beczce raczej też, ziemi ornej mamy mało, ok 13ha, chyba ze się zwiększy pod qq, ale nawet 20ha to spokojnie można obrobić 80km traktorkiem, myślę że tym bardziej ze 130konnego fendta silnik nie wyskoczy bokiem w orce na 6klasie ziemi;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×