Skocz do zawartości
Juzek

Błąd 4.1.04

Polecane posty

Juzek    0

Witam ostatnio wyskoczył mi kod błędowy: 4.1.04 mógłby mi ktoś go zdefiniować, z góry wielkie dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie, bo dopiero pierwszy raz mi wyskoczyło i chciałbym się dowiedzieć czy jeśli wyskakuje jakiś błąd to sygnalizuje on usterkę ciągle do czasu naprawienia jej, czy tylko sygnalizuje jednokrotnym mignięciem na wyświetlaczu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Uwielbiam takie tematy może chociaż uświadomisz nas wielmożnie jaki masz ciągnik to raz a dwa czy po wystąpiewniu błędu oś zaczyna nieprawidłowo pracować czy widzisz coś dziwnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Chodzi mi o Fendt-a 310, tylko chwilami jest tak, ze półbiegi mi nie przeskakują i rewers sie nie rozłącza, ale to tak jest co pewien czas. Może kabelki nie stykają itp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariusz(ZDUN)    167

Błąd to uszkodzenie defekt potencjometr7u pedału sprzęgła musiał isę wytzreć w jednej pozycji i masz nie prawidłowe działanie podaj nr seryjny i roczniik to ci sprawdzę ile kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

A skad wiesz ze chodzi mu o ciagnik z typu COM III??? Malo prawdopodobne, jesli juz to chodzi tutaj o maszyne Fendt Farmer 310 Turbomatic i blad oznacza nie potencjometr pedału sprzęgła, a uszkodzenie przełącznika "przód-tył".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Nie wydaje mi się żeby do dwuch różnych usterek fendt podawał ten sam kod błędów nawet jak są to różne maszynyn żadna marka tak nie robi kody są niepowtarzalne a podał konkretny poza tym nie wiem co on ma bo informacje sa mocno okrojone nawet marka i modelnie nie były podane a galeria jest pusta i wszystko jest prawdopodobne wiec sprawdziłem to co mi wyszło po danym kodzie można to potwierdzić mając nr seryjny maszyny i rocznik choć rocznijk nie koniecznie a ty kolego strzelasz z głowy czy masz jakieś poparcie swojej tezy sprawdzając dany kod

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

nuemr seryjny maszyny to z pewnoscia 310/21/xxxx. Twoj bad pochodzi od ciagnika typu Vario , a jest tylko jeden rodzaj tych ciagnikow i to z typu COM III. A jesli myslisz ze zaden producent nie robi kodow niepowtarzalnych to sie mylisz. Po drugie ciagnik o ktorym z wielkim proawdopodobienstwem pisze Juzek nie posiada potencjometra na pedale sprzegla tylko zwykly wylacznik magnetyczny. Wiec nie pisz ze ja strzelam tutaj cos z glowy ....to ty wymyslasz jakies niespotykane rzeczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    167

Może i sie powtarzają ale ja sie jeszcze z tym nie spotkałem nie ważna a może poczekjmy niech sie autor wypowie co on tam ma a nie mnie oskarżasz że nie wiem co piszę bo może obaj mamy rację a ty przyjmujesz ze nie może mieć nowszej maszyny z powodu że co nie stać go na taką może ma starą 300tkę a może nową wiec nie trzymaj sie tak kurczowo swojej wersji. Ja też nie twierdzę że sie nie mylę po prostu tak jest czasem z odpowiadaniem na tego typu głupie posty jeszcze raz to podkreśle że informacji na temat maszyny jest tyle co kot napłakał i wszystkiego trzeba się domyślać, ty przyjmujesz coś czysto teoretycznie i ja też, ten błąd oznacza to co oznacza a skoro twierdzisz że się kody powtarzaja to w starych możliwe że oznacza całkowicie co innego i wiem że tam jest zwykły stycznik zastosowanie jako zabezpieczenie do odpalania maszyny i że w starych nie było potencjometru bo niby po co miał by tam być skoro jest zwykłe suche sprzęgło A ja już od teraz omijam takie tematy zeby uniknąc właśnie takich domysłowych oskarżeń jak ktoś nie poda nic konkretniego to koniec z odpowiedziami poza tym to, to co napisałem czy bierzesz to z głowy czy z doświadczenia, ksiażki czy czego innego, to było pytanie a nie oskarżenie jak sobie to uroiłeś w swojej główce od razu masz taki charakter że nie umiesz podjac konwersacji tylko od razu przypuszczasz atak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juzek    0

Jest to 310 1994 rok, nowa wersja kabiny. Tak jak wcześniej pisałem, gdy nie rozłącza mi półbiegów to i wówczas rewers nie przełącza tył/przód ( dwa razy po kolei przełączy, a za kolejnym razem nie przełącza i tak się dzieje pewnien czas nie nonstop. Co w związku może być nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tutaj nie ma co pomagac, u gory w zalaczniku opisane sa prawdopodobne przyczyny awarii. A co do podanego numeru ciagnika to nie jest ten numer o ktory chodzi. Ale to w tej chwili nie ma znaczenia, najpierw trzeba wykonac pomiary przelacznika a jak to nic nie da to przewodow i zlacz. Oczywiscie wszystko pod warunkiem posiadania instrukcji napraw, a jeszcze wazniejsza jest podstawowa wiedza na temat elektryki i elektroniki.

Pomiaru wylacznika mozna dokonac mierzac opornosc i napiecie na wylaczniku.( 121 i 501 Ohmow) i (5,0 i 2,4 V).Oczywiscie w zaleznosci od pozycji przelacznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

witam dołaczam sie do tematu wczoraj w moim 312 wyskoczył mi błąd 4.1.08 moze komuś z was wyskoczył taki błąd orientuje sie może ktos co to oznacza? i mam jeszcze pytanie czy kody błędów kasujemy na wyłączonym silniku czy niema to znaczenia prosze o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    79

Oryginał z niemieckiego: Drehwinkelsensor Kupplungspedal- z mojej wiedzy to jest czujnik położenia pedału sprzęgła. Co do kasowania ja robie czasami na zgaszonym czasami na zapalonym i żadnej różnicy nie widze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

W twoim ciagniku blad 4.1.08 oznacza uszkodzenie magnetycznego czujnika zalaczenia sprzegla. Ciagniki te nie posiadaly jeszcze czujnika polozenia czyli potencjometru. Jest to zwykly przelacznik magnetyczny na zasadzie: wlaczony albo wylaczony.Ponizej mozliwe uszkodzenie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BARABUS    6

mi wczoraj wyskoczył 4.1.2.2, wg instrukcji oznaczało to uszkodzenie potencjometru pedału jazdy...

to była moja w ogóle pierwsza przygoda z moim Fendtem 818 Vario, po prostu stanął na środku drogi, wszystko zgasło... silnik, terminal... dosłownie jakby mi ktoś klemę z akumulatora sciągnął... przyjechał pan z serwisu, zaczął mi wmawiac niestworzone rzeczy, aż włos na głowie się jeżył, nie byl w ogóle skory do sprawdzenia co się stało, tylko rzucił hasło holować.. wsiadl do samochodu i pojechał... no i skończyło się holowaniem do rezydencji Korbanków w Tarnowie Podgórnym (mam 8 km)

 

dziś dzwonili że było zwarcie na przewodzie od świecy żarowej... które spowodowąło przepalenie przekaźnika... ufff

 

mimo wszystko nie zrażam się do marki.. ale nie życze nikomu :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jozekkkk    0

witam mam fenda farmera 310 rok 1998 i mruga mi kontrolka na słupku z napisem service co to może oznaczać problem z ehr choć ehr działa podnośi i opuszcza niewiem jak pozostałe funkcjie bo to nowy nabytek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Oznacza to ze masz jechac do serwisu. :) A gdzie ty masz taki napis na słupku?

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×