Skocz do zawartości
bronzowy

Problem z EHR w Zetorze Forterra

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bronzowy    0

Może ktoś mi pomoże. Mam taki problem. Podnośnik dostaje wariacji.Przy włączonym podnoszeniu uniesie maszynę i cały czas podaje olej do siłowników, aż przygasa silnik. Po przekręceniu pokrętła wysokości podnoszenia do tyłu przeciążenie ustaje. Po kilkukrotnym przełączeniu podnośnika w górę i w dół wraca wszystko do normy. Przy ponownym opuszczeniu i podniesieniu pokrętło wysokości trzeba obrócić w prawo, bo maszyna jest nie podniesiona. Kontrolka sygnalizująca błędy mruga dwa razy. Czasami długo działa dobrze, a czasem co chwila się chrzani. Może miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Opisz dokładnie mruganie kontrolki. Na podstawie tego można dokładnie ustalić przyczynę.

Miałem przypadek, że czasem nie opuszczał mi podnośnik podałem kod błędu, i serwisant telefonicznie mnie poinstruował aby przeczyścił górny czujnik i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bronzowy    0

Dzięki za porady. Serwis trochę za dużo kosztuje i nie chce udzielać porad. Płacisz grube pieniądze, to naprawiają.

Podwójne mruganie kontrolki sygnalizuje uszkodzenie czujnika umieszczonego w plecaku, więc wykręciłem go, poruszałem tłoczkiem, wkręciłem ponownie i wyregulowałem głębokość wkręcenia. Na razie jest OK :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

jak by kttoś miał takie problemy z ehr em to zapraszam na pw mam instrukcje troche wiedzy pewnie pomoge

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ecik89    0

ja mam podobny problem tyle że przy opadnięciu maszyny tak jak by dawało olej na siłowniki i też muli silnik :( Dodam jeszcze że już wymieniłem cały rozdzielacz od hydrauliki z elektromagnesami bo wcześniej w ogóle nie działał podnośnik. Wie może ktoś jaka jest tego przyczyna??? A i jeszcze "czujnik umieszczony w plecaku"-czyli gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    85

problemem jest(tak mi sie wydaje ;) ) czujnik siły uciągu. Można spróbować go wykręcić, być może się zawiesza. Nie wiem jak w Zetorze, ale być może znajduje się po prawej stronie pod ramieniem podnośnika, dochodzi do niego dwa przewody z kostką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Sorry że się podklejam pod temat ale za 2-3 tygodnie będę miał forterrę 95 na podwórku. I czy sterowanie podnośnikiem EHR wygląda TAK???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Dziękuję za szybką odpowiedź mógłbyś odpowiedzieć na kilka następnych pytań?? Tylko przesiądę się na 2 kompa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823

Sorry że się podklejam pod temat ale za 2-3 tygodnie będę miał forterrę 95 na podwórku. I czy sterowanie podnośnikiem EHR wygląda TAK???

Tak to jest mój EHR :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Ok a dalej spytam bo według INFORMACJI które posiadam Forterra ma 24 biegi do przodu. Mam to rozumieć, że 6 przełożeń i wzmacniacz o 2 "góra/dół"?

Edytowano przez Slawuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823

4 główne biegi szosowe i polowe i na każdym po 2 półbiegi (takie zwalniacze). Czyli masz przykładowo 1 bieg i do niego 2 półbiegi, wzmacniacze- jak kto woli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

No wiec tak jakby to najprościej wytłumaczyć: podstawowych biegów mamy 8 (4 polowe i 4 szosowe) do tego dodajemy kolejne 8 przełożeń na pierwszym stopniu wzmacniacza plus następne 8 na drugim stopniu wzmacniacza. A 18 do tylu mamy ze względu na to że 4 na wstecznym jest zablokowana. mam nadzieje, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem, jeśli coś pokręciłem to proszę mnie poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Ok dzięki. A kiedy radzicie ich nie używać??? Chodzi mi o to czy mogę pod obciążeniem przełączać. Myślałem że nie ma tu już podziału na szosowe/polowe :P Wzmacniacz działa w obie strony?? przyspiesza/spowalnia. Sorry że się tak dopytuje ale robię przesiadkę z Zetora 8045.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823

2x spowalnia. Co do pierwszej części twojego pytania to ja sam się pytałem ze 2 tygodnie temu i to chyba ze 3 razy i nikt nie chciał powiedzieć <_< A tylu użytkowników ma Forterry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

A powiesz czy blokada 4X4 rozłącza się gdy się mocniej skręci i czy się nic nie stanie gdy za mocno z nią skręcimy. Napęd i blok jest na przycisk???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

Ok dzięki. A kiedy radzicie ich nie używać??? Chodzi mi o to czy mogę pod obciążeniem przełączać. Myślałem że nie ma tu już podziału na szosowe/polowe :P Wzmacniacz działa w obie strony?? przyspiesza/spowalnia. Sorry że się tak dopytuje ale robię przesiadkę z Zetora 8045.

mam co prawda powerkę95, ale działanie skrzyni podobne(ja mam 4 odblokowaną na wstecznym). Zasada jest taka, by z polowych na szosowe i odwrotnie przełączać tylko wtedy gdy ciągnik całkowicie się zatrzyma. U mnie jest tak że 4 polowa jest trochę szybsza od 1 szosowej, więc przed pracą można dobrać bieg tak by nie było potrzeby zmieniać go w trakcie pracy. Wzmacniacz działa w obydwie strony, zasada jest taka by spowalniać wtedy gdy odczuwasz, że silnik ma ciężko, na mniejszych biegach jest więcej tolerancji i nie czuć szarpnięcia( spowolnienia prędkości za pomocą skrzyni), gdy zrobi się to za wcześnie na 4 szosowej przy 35km/h to jest to mniej przyjemne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

nie , trzeba ja rozłączyć samodzielnie (przynajmniej w power tak jest) Napęd jest załączany na przycisk ( jak jest włączony to sygnalizowane jest to załączeniem sie zielonej kontrolki na przycisku ) Blokada też jest na przycisk (wciska sie po czym przycisk wędruje z powrotem jak był ,działającą blokadę symbolizuje zapalenie się pomarańczowej kontrolki na przycisku , zwolnienie blokady następuje po wciśnięciu hamulca nożnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

Sądzę, że nie tylko w Power,ale na ten temat niech podpowiedzą inni,ci którzy mają fortery. W powerkach masz na gałce zmiany biegów dwa zółte przyciski, po uruchomieniu silnika zawsze masz na najwyższym przełożeniu(najszybszym), po wciśnięciu raz żółtego przycisku (z lewej strony)zwalniasz o jeden stopień, po wciśnięciu drugi raz tego samego przycisku zwalniasz o drugi stopień. Żółty przycisk z prawej strony służy do przyspieszenia i też masz dwa momenty.

Możesz też załączyć tzw bieg pośredni poprzez załączenie odpowiedniego przycisku i wtedy masz na środkowej prędkości biegu, przydaje się to w czasie orki, bo możesz w zależności od potrzeby albo trochę przyspieszyć, albo zwolnić. Na gałce zmiany biegów jest też przycisk który pozwala po wciśnięciu na zmianę biegów bez potrzeby wciskania sprzęgła nogą(przydaje się,z czystego lenistwa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    823
Sądzę, że nie tylko w Power,ale na ten temat niech podpowiedzą inni,ci którzy mają fortery. W powerkach masz na gałce zmiany biegów dwa zółte przyciski, po uruchomieniu silnika zawsze masz na najwyższym przełożeniu(najszybszym), po wciśnięciu raz żółtego przycisku (z lewej strony)zwalniasz o jeden stopień, po wciśnięciu drugi raz tego samego przycisku zwalniasz o drugi stopień. Żółty przycisk z prawej strony służy do przyspieszenia i też masz dwa momenty.

Tutaj w Forterze jest tak samo tylko dla tych którzy nie mają Forterry- Można lewym 2x zwolnić a prawym przyspieszyć do tego głównego z którego się zwolniło.

zwalnianie:

1

1L

1LL

Przyspieszanie: (z 1LL)

1L

1

Nie ma szybszych od głównego. Ja właśnie napisałem że można tylko zwolnić żeby dla reszty się nie pomieszało i żeby nie myśleli że na 1 biegu mogę go przyspieszyć.

 

Który to przycisk od biegu pośredniego?

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

od biegu pośredniego mam z prawej strony tablicy rozdzielczej przycisk z żółwiem, po jego załączeniu jest bieg "środkowy", jeśli np. w czasie orki przyspieszysz o jeden stopień,albo zwolnisz o jeden stopień to każde naciśnięcie sprzęgła powoduje powrót do biegu środkowego. Tak jak pisałem najbardziej przydaje mi się to w czasie orki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×