Skocz do zawartości
bronzowy

Problem z EHR w Zetorze Forterra

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bronzowy    0

Może ktoś mi pomoże. Mam taki problem. Podnośnik dostaje wariacji.Przy włączonym podnoszeniu uniesie maszynę i cały czas podaje olej do siłowników, aż przygasa silnik. Po przekręceniu pokrętła wysokości podnoszenia do tyłu przeciążenie ustaje. Po kilkukrotnym przełączeniu podnośnika w górę i w dół wraca wszystko do normy. Przy ponownym opuszczeniu i podniesieniu pokrętło wysokości trzeba obrócić w prawo, bo maszyna jest nie podniesiona. Kontrolka sygnalizująca błędy mruga dwa razy. Czasami długo działa dobrze, a czasem co chwila się chrzani. Może miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Opisz dokładnie mruganie kontrolki. Na podstawie tego można dokładnie ustalić przyczynę.

Miałem przypadek, że czasem nie opuszczał mi podnośnik podałem kod błędu, i serwisant telefonicznie mnie poinstruował aby przeczyścił górny czujnik i jest ok.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bronzowy    0

Dzięki za porady. Serwis trochę za dużo kosztuje i nie chce udzielać porad. Płacisz grube pieniądze, to naprawiają.

Podwójne mruganie kontrolki sygnalizuje uszkodzenie czujnika umieszczonego w plecaku, więc wykręciłem go, poruszałem tłoczkiem, wkręciłem ponownie i wyregulowałem głębokość wkręcenia. Na razie jest OK :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

jak by kttoś miał takie problemy z ehr em to zapraszam na pw mam instrukcje troche wiedzy pewnie pomoge

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ecik89    0

ja mam podobny problem tyle że przy opadnięciu maszyny tak jak by dawało olej na siłowniki i też muli silnik :( Dodam jeszcze że już wymieniłem cały rozdzielacz od hydrauliki z elektromagnesami bo wcześniej w ogóle nie działał podnośnik. Wie może ktoś jaka jest tego przyczyna??? A i jeszcze "czujnik umieszczony w plecaku"-czyli gdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

problemem jest(tak mi sie wydaje ;) ) czujnik siły uciągu. Można spróbować go wykręcić, być może się zawiesza. Nie wiem jak w Zetorze, ale być może znajduje się po prawej stronie pod ramieniem podnośnika, dochodzi do niego dwa przewody z kostką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Sorry że się podklejam pod temat ale za 2-3 tygodnie będę miał forterrę 95 na podwórku. I czy sterowanie podnośnikiem EHR wygląda TAK???


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    57

tak, to jest EHR


Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Dziękuję za szybką odpowiedź mógłbyś odpowiedzieć na kilka następnych pytań?? Tylko przesiądę się na 2 kompa :P


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0
(edytowany)

Ok a dalej spytam bo według INFORMACJI które posiadam Forterra ma 24 biegi do przodu. Mam to rozumieć, że 6 przełożeń i wzmacniacz o 2 "góra/dół"?

Edytowano przez Slawuss

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krist4321    0

No wiec tak jakby to najprościej wytłumaczyć: podstawowych biegów mamy 8 (4 polowe i 4 szosowe) do tego dodajemy kolejne 8 przełożeń na pierwszym stopniu wzmacniacza plus następne 8 na drugim stopniu wzmacniacza. A 18 do tylu mamy ze względu na to że 4 na wstecznym jest zablokowana. mam nadzieje, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem, jeśli coś pokręciłem to proszę mnie poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Ok dzięki. A kiedy radzicie ich nie używać??? Chodzi mi o to czy mogę pod obciążeniem przełączać. Myślałem że nie ma tu już podziału na szosowe/polowe :P Wzmacniacz działa w obie strony?? przyspiesza/spowalnia. Sorry że się tak dopytuje ale robię przesiadkę z Zetora 8045.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

A powiesz czy blokada 4X4 rozłącza się gdy się mocniej skręci i czy się nic nie stanie gdy za mocno z nią skręcimy. Napęd i blok jest na przycisk???


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

Ok dzięki. A kiedy radzicie ich nie używać??? Chodzi mi o to czy mogę pod obciążeniem przełączać. Myślałem że nie ma tu już podziału na szosowe/polowe :P Wzmacniacz działa w obie strony?? przyspiesza/spowalnia. Sorry że się tak dopytuje ale robię przesiadkę z Zetora 8045.

mam co prawda powerkę95, ale działanie skrzyni podobne(ja mam 4 odblokowaną na wstecznym). Zasada jest taka, by z polowych na szosowe i odwrotnie przełączać tylko wtedy gdy ciągnik całkowicie się zatrzyma. U mnie jest tak że 4 polowa jest trochę szybsza od 1 szosowej, więc przed pracą można dobrać bieg tak by nie było potrzeby zmieniać go w trakcie pracy. Wzmacniacz działa w obydwie strony, zasada jest taka by spowalniać wtedy gdy odczuwasz, że silnik ma ciężko, na mniejszych biegach jest więcej tolerancji i nie czuć szarpnięcia( spowolnienia prędkości za pomocą skrzyni), gdy zrobi się to za wcześnie na 4 szosowej przy 35km/h to jest to mniej przyjemne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
snopek    0

nie , trzeba ja rozłączyć samodzielnie (przynajmniej w power tak jest) Napęd jest załączany na przycisk ( jak jest włączony to sygnalizowane jest to załączeniem sie zielonej kontrolki na przycisku ) Blokada też jest na przycisk (wciska sie po czym przycisk wędruje z powrotem jak był ,działającą blokadę symbolizuje zapalenie się pomarańczowej kontrolki na przycisku , zwolnienie blokady następuje po wciśnięciu hamulca nożnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

Sądzę, że nie tylko w Power,ale na ten temat niech podpowiedzą inni,ci którzy mają fortery. W powerkach masz na gałce zmiany biegów dwa zółte przyciski, po uruchomieniu silnika zawsze masz na najwyższym przełożeniu(najszybszym), po wciśnięciu raz żółtego przycisku (z lewej strony)zwalniasz o jeden stopień, po wciśnięciu drugi raz tego samego przycisku zwalniasz o drugi stopień. Żółty przycisk z prawej strony służy do przyspieszenia i też masz dwa momenty.

Możesz też załączyć tzw bieg pośredni poprzez załączenie odpowiedniego przycisku i wtedy masz na środkowej prędkości biegu, przydaje się to w czasie orki, bo możesz w zależności od potrzeby albo trochę przyspieszyć, albo zwolnić. Na gałce zmiany biegów jest też przycisk który pozwala po wciśnięciu na zmianę biegów bez potrzeby wciskania sprzęgła nogą(przydaje się,z czystego lenistwa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielhaker    1200
(edytowany)
Sądzę, że nie tylko w Power,ale na ten temat niech podpowiedzą inni,ci którzy mają fortery. W powerkach masz na gałce zmiany biegów dwa zółte przyciski, po uruchomieniu silnika zawsze masz na najwyższym przełożeniu(najszybszym), po wciśnięciu raz żółtego przycisku (z lewej strony)zwalniasz o jeden stopień, po wciśnięciu drugi raz tego samego przycisku zwalniasz o drugi stopień. Żółty przycisk z prawej strony służy do przyspieszenia i też masz dwa momenty.

Tutaj w Forterze jest tak samo tylko dla tych którzy nie mają Forterry- Można lewym 2x zwolnić a prawym przyspieszyć do tego głównego z którego się zwolniło.

zwalnianie:

1

1L

1LL

Przyspieszanie: (z 1LL)

1L

1

Nie ma szybszych od głównego. Ja właśnie napisałem że można tylko zwolnić żeby dla reszty się nie pomieszało i żeby nie myśleli że na 1 biegu mogę go przyspieszyć.

 

Który to przycisk od biegu pośredniego?

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keroms77    1

od biegu pośredniego mam z prawej strony tablicy rozdzielczej przycisk z żółwiem, po jego załączeniu jest bieg "środkowy", jeśli np. w czasie orki przyspieszysz o jeden stopień,albo zwolnisz o jeden stopień to każde naciśnięcie sprzęgła powoduje powrót do biegu środkowego. Tak jak pisałem najbardziej przydaje mi się to w czasie orki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    0

Używa może ktoś półbiegów ze zwijarką gdy trzeba zwolnić???


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slonio
      Witam mam problem z zetorem forterrą 130, ciągnik kupiony nowy w maju 2017, od początku wyskakiwał w nim pierwszy bieg, skrzynia 24/18, wada była zgłaszana u dilera A.R Chmielewski, serwis mimo trzykrotnej naprawy nie potrafi usunąć usterki. Nagrałem film jak to wygląda. https://youtu.be/Wb9lxqt0QbM
    • Przez kolos87
      Witam,
      Proszę o pomoc kolegów, którzy mieli cokolwiek do czynienia w tym temacie.
      poprzedni właściciel zamontował świecę ogniową w ciągniku, ale zrobił to w ten sposób, że wywiercił otwór w kolektorze ssącym pod w/w świecę bez jego demontażu. Efekt? opiłki zostały zassane do jednego z cylindrów i ciśnienie na nim  jest 70% mniejsze niż na pozostałych.
       
      Czy ktoś może po krótce opisać jak wygląda temat rozbierania takiego silnika? 60-tki i 30-tki nie są dla mnie żadną nowością ani zagadką, ale takiego zetora jeszcze nie robiłem. Jakby ktoś był tak dobry i naświetlił trochę temat byłbym wdzięczny... To jest silnik prosty jak....zetor, ale trzeba znać parę szczegółów przed rozpoczęciem prac, np czy przed zdjęciem miski olejowej trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów?
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez michal_19
      Mam problem z brzęczącym wałem napędowym na łącznikach po przesmarowaniu na kalamitkach nie brzeczy przez jakąś 1h jazdy potem znowu zaczyna, czy wymiana łączników na nowe pomoże? Ciągnik zetor proxima 7441
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.