Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 

Opublikowano

Na poczatek sprawdź filter od hydrauliki . Spuść olej, pod skrzynią jest dekielek, odkręć przedmuchaj to co odkrecisz, zobacz filtr w jakim  stanie. Pulsowanie podnosnika może być spowodowane brudnym filtrem. U mnie tak było w 675.Po kilku dniach siania agromaszem,pełny siewnik ciężki,podnosnik zaczął pulsować. Nowy filter i olej, wszystko działa jak należy juz kilka lat.

Opublikowano
28 minut temu, krzysiek1979 napisał(a):

Na poczatek sprawdź filter od hydrauliki . Spuść olej, pod skrzynią jest dekielek, odkręć przedmuchaj to co odkrecisz, zobacz filtr w jakim  stanie. Pulsowanie podnosnika może być spowodowane brudnym filtrem. U mnie tak było w 675.Po kilku dniach siania agromaszem,pełny siewnik ciężki,podnosnik zaczął pulsować. Nowy filter i olej, wszystko działa jak należy juz kilka lat.

Filtr nowy na wiosnę założony olej takze

Opublikowano

W tym ciągniku są dwie pompy hydrauliczne, tłoczkowa odpowiada za podnośnik i zębata odpowiedzialna za wspomaganie, wałek wom, hydraulikę zewnętrzną i przedni napęd. Filtr można sprawdzić jeszcze raz bo może jest syf w skrzyni, oraz pomiar cisnienia i wszystko będzie jasne.

Opublikowano
31 minut temu, emilchaja napisał(a):

W tym ciągniku są dwie pompy hydrauliczne, tłoczkowa odpowiada za podnośnik i zębata odpowiedzialna za wspomaganie, wałek wom, hydraulikę zewnętrzną i przedni napęd. Filtr można sprawdzić jeszcze raz bo może jest syf w skrzyni, oraz pomiar cisnienia i wszystko będzie jasne.

Pomiary ciśnienia na gniazdach i na siłowniku wspomagającym podnośnik ?

Opublikowano

Jeśli tak skacze to raczej nieszczelność niż brak ciśnienia, najczęściej nieszczelność to uszczelnienia rurki pionowej lub zawór oscylatora, rzadziej tłok cylinder.

Opublikowano
5 godzin temu, akmaly napisał(a):

Jeśli tak skacze to raczej nieszczelność niż brak ciśnienia, najczęściej nieszczelność to uszczelnienia rurki pionowej lub zawór oscylatora, rzadziej tłok cylinder.

Tak czy inaczej pompy trzeba będzie wyciągnąć. A o rurkę chodzi ta co jest od zaworu na czapkę podnośnika do pompy ?

Opublikowano
2 godziny temu, andrev1822 napisał(a):

A o rurkę chodzi ta co jest od zaworu na czapkę podnośnika do pompy ?

image.png.716c2961439510881b3e722a9ac79119.png

Chodzi o rurkę nr 29, na niej są uszczelnienia. Pod zdjęciu siedzenia z podłogą oraz demontażu pokrywy 36, wyciągniesz wspomnianą rurkę. 

 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o pompę tłoczkową i skoki podczas podnoszenia to się zgodzę, ale kolega pisze że ciężko mu złożyć agregat to raczej słabe ciśnienie na pompie zębatej.

Opublikowano

Wymieniłem filtr na nowy. Założyłem nowa rurkę i problem nie ustał. Nawet się nie poprawiło deko. A znalazłem kilka kawałków takiego jakby telefonu białego i oringa kawałek więc pewnie pompa kapit całkiem ech....

Opublikowano

Nie pompa tylko zawór oscylacyjny sterujący pompą tłoczkową. Te podkładki teflonowe są z niego. Objawy też są typowe. Jest kilka typów tego oscylatora, najlepiej szukać po wyjęciu pompy. Niestety jakość tego co kupisz to los na loterii. Ale biorąc pod uwagę objawy to nie masz wyjścia.

Opublikowano
2 godziny temu, sawin698 napisał(a):

Nie pompa tylko zawór oscylacyjny sterujący pompą tłoczkową. Te podkładki teflonowe są z niego. Objawy też są typowe. Jest kilka typów tego oscylatora, najlepiej szukać po wyjęciu pompy. Niestety jakość tego co kupisz to los na loterii. Ale biorąc pod uwagę objawy to nie masz wyjścia.

Nie wiem. Ale pewnie będę wymieniał 2 pompy. Zębata ma 100bar na wolnych obrotach na wysokich 150 ledwo. Ktoś to robił jak to ugryźć ? Kabinę podnieść i rozpolowic za przystawka od napędu. Wyjechać tyłem lepiej czy przodem? A i czy górę czapę trzeba ściągać także do wymiany pomp?

Opublikowano

Kabinę trzeba odkręcić z tylnych poduszek i ulżyć do góry, odjechać najlepiej tyłem, plecak podnośnika niestety też trzeba zdemontować. Pompę tłoczkową można zregenerować. 

Opublikowano

Jak masz pojęcie o mechanice to rozkrecisz samemu, pompę tłoczkową możesz oddać do regeneracji zębatą kupić nową i składać wszystko do kupy. Jak będziesz miał to rozebrane można zajrzeć do kosza WOM-u jak wygladają tarczki przekładki.

Opublikowano
51 minut temu, emilchaja napisał(a):

Jak masz pojęcie o mechanice to rozkrecisz samemu, pompę tłoczkową możesz oddać do regeneracji zębatą kupić nową i składać wszystko do kupy. Jak będziesz miał to rozebrane można zajrzeć do kosza WOM-u jak wygladają tarczki przekładki.

A wałek wom muszę wyciągać.? Nie wyjdzie ona bez rozpolawiania?

Opublikowano
4 godziny temu, emilchaja napisał(a):

Bez rozpoławiania nie wyjmiesz, pompy muszą wyjść do przodu ciągnika.

Mam tłoczkowa pompę o takich nr 1665610m2 ale widzę ciężki temat z tym. Jakąś zamienna jest ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v