Skocz do zawartości
dddpp

korekta faktury

Polecane posty

dddpp    1

Witam mam problem z firmą paszową która przesłała mi korekty faktur do zapłaconych faktur ze zmianą ceny paszy. Rządają zapłacenia różnicy w cenie. Dotyczy to faktur z przed 2 i 3 miesięcy. Czy mają prawo rządać zapłaty po takim okresie tym bardziej że cena była uzgodniona z przedstawicielem tej firmy? Czy wystawiający fakturę może zrobić korektę do zapłaconej faktury ze zmianą dobrowolnie przez siebie ceny?

Proszę o radę czy mam zapłacić czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniucha    0

ja na pewno bym nie zapłacił bo niby dlaczego miałbym.Nie podpisuj żadnej korekty i odeślij fakture

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dc231    0

Witam mam problem z firmą paszową która przesłała mi korekty faktur do zapłaconych faktur ze zmianą ceny paszy. Rządają zapłacenia różnicy w cenie. Dotyczy to faktur z przed 2 i 3 miesięcy. Czy mają prawo rządać zapłaty po takim okresie tym bardziej że cena była uzgodniona z przedstawicielem tej firmy? Czy wystawiający fakturę może zrobić korektę do zapłaconej faktury ze zmianą dobrowolnie przez siebie ceny?

Proszę o radę czy mam zapłacić czy nie.

 

Odebrałeś towar?

 

Korektę można zrobic do każdej faktury, tylko Ty nie musisz jej przyjąc, ani podpisac. Jak Cię firma chce wydymac to poprostu nie płac i niech się wypchają. A najlepiej napisz do nich jakieś pismo z prosbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji - tylko w taki sposób, żeby nie mogli powiedziec, że go nie dostali. Zobaszycz co zrobią dalej.

 

I jeszcze jedno. Według obowiązujących przepisów faktura jest formą umowy między przedsiębiorcą a konsumentem i nie można jej zmienic jednostronnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zenas    6
:D znane są takie przypadki ,zmian zasad gry już podczas meczu,anuż zapewne znajdą się tacy lekko przestraszeni co im dopłacą,na wszelki wypadek sprawdź umowę którą z nimi zawarłeś,czy jest pkt.mówiący o dopłacie,bo gdyby było w drugą stronę wątpie czy ta firma zwróciła by ci nadpłate :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dddpp    1

Towarem była pasza (z Provimi).

Te faktury korygujące przesłali za potwierdzeniem odbioru.

Dzwoniłem do kierownika i jak to stwierdził "to komputer się pomylił i dwa razy mi rabat naliczył" w koncu tą z ponad 3miesięcy fakture anulują a za drugą rządają zapłaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

a co Ciebie obchodzi ich komputer?

Ich komputer ich problem.

Dostarczyli towar?

Wystawili fakturę?

Zapłaciłeś?

Rozliczyłeś to z fiskusem?

Jeżeli tak to niech spadają.

Napisz do nich listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru prośbę o wyjaśnienie oraz podstawę prawną takiego działania oraz wyjaśnienie dlaczego to Ty masz ponosić koszta tego że coś oni namieszali w kompach/programach (pewnie pani księgowa lub informatyk coś spieprzył - niech od nich sciągną kasę, przecież komputer sam nie naliczy dwa razy rabatu tylko jakaś głupia P***a nie zauważy w wydruku że coś jest nie tak, niech ona płaci jak nie umie obsługiwać komputera bo to ona odpowiada za błąd a przecież bierze kasę za wystawianie faktur-niech z jej pensji sobie wezmą wyrównanie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a8185    25

popieram kolegę. w skrócie: "gapowe się płaci" są ludzie za to odpowiedzialni dostają za to pieniądze wiec niech tego pilnują. nic nie musisz zwracać w takiej sytuacji...

 

...ale z drugiej strony...

 

suma pewnie nie jest az taka wielka i z sytuacji nie zaszkodziło by wyjsc z honorem zwracając rożnice. Bo mialem podobną sytuacje. sąsiad o takim samym nazwisku sprzedał zboże. i baba zamiast na jego konto przelała pieniądze na nasze (ok 2500 zł). machnela sie w komputzerze nie zwracając uwagi na imię. mieli troche stracha, ale kase oddaliśmy i w podziece mamy teraz za zboże po 20zł/t wiecej. poprostu z ludzmi wypada dobrze zyć bo każdemu moze sie zdarzyć pomyłka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miecho123    3

Kolego dddpp jak dostałeś fakturę to nie sprawdziłeś ceny zakupu czy zgadza się z ustaloną. A może widziałeś że jest niższ tylko czekałeś że nikt sie nie połapie. Zgadzam sie z kolegą a8185 z ludzmi trzeba dobrze żyć, to procętuje w przyszłości, może ta pani/pan który popełnił teraz błąd kiedyś pomoże Ci. Zakładam oczywiście że jest to pomyłka niedopatrzenie obu stron. Lepiej wyjaśnić dobrowolnie. Firma nie ma prawa zrobić korekty cenowej bez Twojej aprobaty zwłaszcz podnoszącej cenę, wszystkie korekty muszą być podpisane czytelnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdanek    0

Zaistniałą sytuację trzeba wyjaśnić, to jest pewne. Popieram kolegów, z ludźmi należy dobrze żyć, a przede wszystkim z własnym sumieniem. Pewnie nie jest to duża suma, więc musisz sprawę przemyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

kolego zrób tak, że dogadaj się z nimi co do tej faktury najwyżej im zwrócisz różnice ale coś za coś, następnym razem przypomnij im o tym fakcie i oni jak są poważną firmą i dbają o klienta powinni ci dać wyższy rabat. A jeżeli jedno-razowo brałeś no to wiesz co robić. Ja prawie codziennie mam doczynienie z ludźmi z Provimi ze Świeca i innych miejscowości bo biorą u mnie towar i są to ludzie na ogół bardzo mili i bez problemowi więc jak ty im pójdziesz na rękę to przy następnym razie powinni się odwdzięczyć ale dogadaj to przy ustaleniach co do tego zwrotu. Zapewne jak im nie dopłacisz różnicy to oni sobie to nadrobią odbierając ci rabat.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Kolego dddpp jak dostałeś fakturę to nie sprawdziłeś ceny zakupu czy zgadza się z ustaloną. A może widziałeś że jest niższ tylko czekałeś że nikt sie nie połapie. Zgadzam sie z kolegą a8185 z ludzmi trzeba dobrze żyć, to procętuje w przyszłości, może ta pani/pan który popełnił teraz błąd kiedyś pomoże Ci. ....

Tak akurat, już to widzę :D

 

Owszem są takie sytuacje gdzie zna się handlowców przez 10-15 lat i to jest inna bajka.

Sam miałem sytuacje gdzie wydano nam ŚOR, zapakowaliśmy do auta a osoba poszła wystawić fakturę.

Wystawiła, my zapłaciliśmy i pojechaliśmy ale kilka km dalej coś się kapneliśmy że za dużo butelek jest w pudle, oczywiście pojechaliśmy po drugą fakturę i dopłaciliśmy ale to była sytuacja gdzie zna się sprzedawcę i zawsze można na niego liczyć. Gdyby u niego doszło do takiej sytuacji to najpierw zadzwoniłby pracownik i wytłumaczył co i jak a potem wysłał faktury a nie wysyła faktury bez kontaktu z odbiorcą i wytłumaczeniem skąd się problem/błąd wziął.

Szanujcie siebie i olewajcie takie faktury i takich sprzedawców.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miecho123    3

Masz racje wystawienie korekty bez wcześniejszego poinformowania jest co najmniek chamskie. Ale to trzeba wyjaśnić polubownie bardziej sie to opłaca. Mnie cały czas zastanawia dlaczego kolega nie sprawdził ceny od razu, przecież negocjując cene wie po ile kupował i ile powinien zapłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

1. przy wielu fakturach nie sprawdza się tego.

2. często handlowcy dają jakieś zniżki - będziesz się dopytywał czemu ktoś Ci sprzedał coś taniej i co to za zniżka?

2. fakturę się płaci, oddaje księgowej i zapomina a nie wyciąga po 3 miesiącach (rozumiem ktoś z US czegoś by chciał po 3 miesiącach ale jakaś firma?).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×