Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 

Opublikowano

Myślę, że w trudnym terenie opony to podstawa. Np holowałem przez błoto kombajn o wadze 10-11t poczciwą c 360 4x4 i nie miała żadnych problemów bo kombajn ma szerokie koła. Z kolei jak utopiłem przyczepę która ważyła z ładunkiem 9,5t( na wąskich kołach) to ledwo dwoma ciągnikami o łącznej mocy ponad 200KM byłem w stanie ją wyciągnąć.

Opublikowano

Jedynie co Ci może pomóc to dociążyć tylną oś ciągnika bo to jest przyczepa która ma mały nacisk dyszla na zaczep. Widziałem jak zachowuje się taki zestaw przy skręcaniu pod pełnym obciążeniem przyczepy, po prostu strach jakby był kierowca nerwowy. Przyczepa taka to tylko za samochodem ciężarowym, który jest dużo cięższy od przyczepy.

Opublikowano

lepiej chyba zmienić na typową skorupę,na fajnym szerokim balonie,plus ona ma osie z tyłu,przez co mocno dociąża tył ciągnika.Z taka jakby przyszlo skręcać,na jakimś terenie ze słaba przyczepnoscia,to może się skończyć nieciekawie

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, jacor73 napisał(a):

Zmiana opon na rolnicze niewiele pomoże, tak jak napisał @Jurek321 za mały nacisk na zaczep ciągnika. Maksymalne obciążniki na tył i powinno być lepiej

Pomoże i to bardzo dużo. Co prawda inne przyczepy, bo polskie D50 i D55, ta sama paka, różnica tylko w oponach, i ta na typowych ciężarowych szerokich 380/22,5 w polu idzie wiele gorzej niż ta na 9,00r20 ;) Na tych 9-tkach jest taka ala kostka i się tak przed nią nie pcha. Ta "gładka" pcha przed sobą ziemię, wymienić opony na "terenowe" i powinna być zauważalna poprawa.

Edytowane przez Tomasz0611
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 
    • Przez Artur312
      Witam czy posiada ktos opony firmy farmking jak sie sprawdzają.  Chcę je zakupić do ciagnikabl jd 6510.  Czy szukać czegoś innego

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v