Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy stosował ktoś może asfalt mielony/frezowany aby wyrównać drogę już utwardzona tylko posiadało w niektórych miejscach - czy faktycznie zasklepi się i czy trzeba rozwozić po południu a jak już wysokie temperatury to może się robić skorupa jeśli leży na kupie? Czy ciągnikiem z turem z łyżką spokojnie to rozrówna czy nie porobią się takie fale? Trzeba od razu po tym jeździć żeby poubijać? 25 t ile czasu zajmie rozwiezienie?

Opublikowano

Pod okolicznym sklepem kiedyś wysypano to się zasklepił. Tylko był z drogi która rozmiękła na słońcu. Najbardziej pewnie zależy od składu i warstwy drogi z której pochodzi itp. 

Opublikowano

Ubije się prawie na jednolitą masę, ale to się nadaje na podjazd którym jeździsz samochodem. Tam gdzie ciągniki to błoto zacznie wychodzić na wierzch, i ze zgarnięciem tego błota będzie problem.      

Opublikowano

Ja miałem i byłem zadowolony. Zasklepiło sie.

 

 

Tylko brałem z drogi krajowej gdzie nie było dużo piasku itd. 

 

Najlepsza opcja mając do wyboru szlake czy jakis dolomit który sie lasuje. 

 

Też będę teraz korytował podwórko i czekam aż będą w okolicy gdzieś frezować. 

 

U mnie błoto nie wychodziło, ale najlepiej dać włókninę na spod 

Opublikowano
9 godzin temu, rbit napisał(a):

Czy stosował ktoś może asfalt mielony/frezowany aby wyrównać drogę już utwardzona tylko posiadało w niektórych miejscach - czy faktycznie zasklepi się i czy trzeba rozwozić po południu a jak już wysokie temperatury to może się robić skorupa jeśli leży na kupie? Czy ciągnikiem z turem z łyżką spokojnie to rozrówna czy nie porobią się takie fale? Trzeba od razu po tym jeździć żeby poubijać? 25 t ile czasu zajmie rozwiezienie?

Delikatnie się zasklepi ,ale turem idzie to wybierać. Sam sporo tego mam wysypane i następny destrukt leży od zimy i czeka 

Opublikowano
3 godziny temu, plati napisał(a):

Słyszałem też, ze niektórzy polewają ropa i podalaja ale nie wiem ile w tym prawdy 

Tak dokładnie jest. Dobre słońce, polać ropą i się zasklepi

Opublikowano

Skleja się jedynie destrukt że starych nawierzchni smołowych których coraz mniej.

Z nowszych to praktycznie wychodzi kruszywo. Zagęszcza się dobrze, coś tam delikatnie się sklei ale to nie to co ze starych nawierzchni.

 

Najlepsza opcja to wysypać zagęścić i wynająć usługę smołowania.

 

Opublikowano

Sukces zależy też od proporcji asfaltu i kruszywa w tej frezowinie. Zazwyczaj na "lepszych" drogach (krajówki itp.) jest więcej asfaltu.

U nas we wsi zrobiono z tego dosyć dużo dróg polnych. Kiedyś w sąsiednim mieście robili remont długiego odcinka drogi I klasy (coś jak w Polsce DK albo DW), prowadzącej do granicy z Polską. Praktycznie wszędzie ładnie się skleiło. Oczywiście, czasami są gdzieś dziury albo pęknięcia na bokach, ale u nas w górach woda bardzo niszczy drogi.

Niektórzy ludzie też mają z tego zrobione drogi dojazdowe i jak na tę cenę (u nas to ściągał starosta, więc koszty były tylko załadunek i transport), to myślę, że wyszło bardzo dobrze.

Opublikowano

jeden sie zasklepi a inny nie, to zależy ile jest bitumu a ile kamienia, bo  asfalty były różne  na drogi,ale nawet pozostawić jako szuter to i tak jest nieźle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Mianowicie świeci się napis CAL. I migają cztery 0. Nie pokazuje prędkości. Myslałem że czujnik padł. Po zmianie na nowy dalej to samo. Sygnał z czujnika do licznika dochodzi. Nie ma przerwy w instalacji. Może trzeba zrobić jakiś kalibrację. Tylko nie mam pojęcia jak

    • Przez Mlody_rolnik2107
      Witam,
      od niedawna interesuję się kwestią Krajowych Ośrodków Wsparcia Rolnictwa. Chciałbym poznać Wasze zdanie w tym zakresie, dlatego przygotowałem ankietę. Byłbym bardzo wdzięczny za jej uzupełnienie.

      Link: https://kowrklienci.webankieta.pl/

      A tymczasem, jeżeli macie jakieś przemyślenia w tym temacie, napiszcie proszę co myślicie o KOWR?
    • Przez Julia1999
      SZUKAM MAGIKA OD JD
      CHODZI O INSTALACJE ELEKTRYCZNA 
      MIĄCZYN, okolice Zamościa 
    • Przez salas89
      witam drodzy koledzy i koleżanki forum przeglądam od dość dawna ale dzis jest to dopiero moje pierwsze zapytanie .
      Mam do was pytanie w sprawie naprawy badz wymiany wału . Sprawa wyglada tak , parę lat temu padł silnik w naszym leciwym classie europa , wiec postanowilismy zrobic mu regeneracje , zostało zrobione :
      -nowe tuleje silnika z anglii
      -nowe tłoki i pierscieni również sciągnięte z Anglii
      -nowe zawory i regeneracja głowicy 
      -szlif wału niestety juz 3 i nowe panewki
      -regeneracja korbowodów
      niestety kombajn popracował moze 2 do 3 godzin i obróciła sie panewka na jednym tłoku . Szkoda mi go troche bo jestem sentymentalnym człowiekiem i sporo pieniazków zostało władowane w silnik  ale szukam alternatywnego rozwiazania , szukac inny wał czy moze dac ten do napawania tego jednego czopu ?
      Co sadzicie która opcja lepsze i jak wyglada cenowo taka naprawa napawania ??
       
      z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam chciałbym ostrzec wszystkich przed sprzedającym z okolic Wandowa woj. wielkopolskie, który specjalizuje się w sprzedaży kombajnów marki claas dominator, maszyny są wyszykowane tylko powierzchownie często gęsto ściągane w beznadziejnym stanie, niestety ja złapałem się na jego haczyk. Zakupiłem u szanownego pana kombajn marki claas, który był w stanie wręcz idealnym, z racji szybkiego ukończenia żniw zdecydowałem się na szybki zakup i to był mój błąd, według zapewnień sprzedającego maszyna gotowa do pracy, w rzeczywistości po zakupie rozleciała się w drobny mak sieczkarnia, po przeanalizowaniu przez autoryzowany serwis Claasa okazało się, że wał był złożony z dwóch elementów, w obudowach były łożyska zużyte, po głębszej analizie okazało się, że brakuje w znacznej części czujników a dużo elementów dorobione były na wzór. Przestrzegam wszystkich forumowiczów przed szybkim i pochopnym kupowaniem maszyn rolniczych, naprawdę warto wydać te 200-500zł na serwisanta, która przejrzy sprzęt prze zakupem. Próbowałem sprawę załatwić osobiście ale sprzedający śmiał się ironicznie i powtarzał cytuje NIE JEST PAN PIERWSZYM I OSTATNIM.... skorzystałem z pomocy adwokata i dzięki jego pismom i groźbą skierowania sprawy do sądu udało mi się wymienić wadliwy element jakim była sieczkarnia, cały proces trwał od lipca 2013 do stycznia 2014. Także szanowni forumowicze uważajcie i sprawdzajcie bo dużo jest nieuczciwych handlarzy, którzy tylko czekają.Sprawa zakończyła się mam nadzieję pozytywnie chociaż ostateczna próba maszyny odbędzie się w te żniwa i to zadecyduje czy zostanie w moim gospodarstwie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v