Skocz do zawartości

dmc przyczepy w dowodzie renault 103 14


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ile powinno być dmc przyczepy z hamulcem w dowodzie rejestracyjnym renault 103 14 ? U mnie jest 5000kg z hamulcem i 1500kg bez. Czy też tak macie? Czy da się to zmienić? Ile powinno być wg producenta?

Opublikowano (edytowane)

Masz w traktorze instalację  pneumatyczną lub hydrauliczną do sterowania hamulcami w przyczepie? Jeśli nie, to O.1 maksymalnie 5000kg.

W DR Ursusa C-325 mam O.1 = 5200 kg a O.2 = 1500 kg.

W dowodzie rejestracyjnym ciągnika nie ma DMC przyczepy, jest tylko:

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca

 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
47 minut temu, bergman31 napisał(a):

Masz w traktorze instalację  pneumatyczną lub hydrauliczną do sterowania hamulcami w przyczepie? Jeśli nie, to O.1 maksymalnie 5000kg.

W DR Ursusa C-325 mam O.1 = 5200 kg a O.2 = 1500 kg.

W dowodzie rejestracyjnym ciągnika nie ma DMC przyczepy, jest tylko:

O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem

O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca

 

Tak mam instalację hamulcy hydrauliczną.

Opublikowano

Skoro masz instalację hydrauliczną do sterowania hamulcami w przyczepie, to MMC przyczepy z hamulcami powinna być większa niż 5000kg. 

Na tabliczce znamionowej traktora nie ma MMC przyczepy?

Opublikowano
45 minut temu, bergman31 napisał(a):

Skoro masz instalację hydrauliczną do sterowania hamulcami w przyczepie, to MMC przyczepy z hamulcami powinna być większa niż 5000kg. 

Na tabliczce znamionowej traktora nie ma MMC przyczepy?

To to?

IMG_20250207_131724166.jpg

Opublikowano

P.T.C. EN kg - to jest maksymalna masa traktora w kilogramach = 6145 - 6650

 

P.T.R. EN kg - to jest maksymalna masa zestawu pojazdów (ciągnik z przyczepą/przyczepami) w kilogramach  = 25000.

Najłatwiej obliczyć maksymalną masę przyczepy hamowanej:

25000 kg - 6650 kg = 18350 kg.

O.1 = 18350 kg

O.2 = 1500kg

F.3 = 25000kg

Opublikowano
2 godziny temu, bergman31 napisał(a):

P.T.C. EN kg - to jest maksymalna masa traktora w kilogramach = 6145 - 6650

 

P.T.R. EN kg - to jest maksymalna masa zestawu pojazdów (ciągnik z przyczepą/przyczepami) w kilogramach  = 25000.

Najłatwiej obliczyć maksymalną masę przyczepy hamowanej:

25000 kg - 6650 kg = 18350 kg.

O.1 = 18350 kg

O.2 = 1500kg

F.3 = 25000kg

Czyli na podstawie tej tabliczki diagnosta może wystawić jakiś papier dla wydziału komunikacji?

Opublikowano (edytowane)

Diagnosta w każdej chwili może zmienić/określić parametry techniczne pojazdu. W tym konkretnym przypadku, diagnosta źle określił parametry O.1

Kilka lat temu podczas okresowego badania technicznego samochodu, diagnosta obniżył maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem. Auto od kilku lat było już zarejestrowane w Polsce ale OBT było robione przez innego diagnostę w innej stacji kontroli pojazdów.

W zeszłym roku, diagnosta uzupełniał mi parametry F.3, O.1 i O.2 w dowodzie rejestracyjnym traktora, którego mam od kilku lat. Gdy go kupiłem, nie były dostępne te dane, więc rubryki były puste. Teraz mam wartości większe niż chciałem.

 

 

3 godziny temu, agromichu napisał(a):

Czyli na podstawie tej tabliczki diagnosta może wystawić jakiś papier dla wydziału komunikacji?

Tak, diagnosta aby zmienić/określić parametry techniczne musi mieć jakiś dokument (np. dostępne katalogi) lub dane z tabliczki pojazdu. Diagnosta wystawi zaświadczenie, z którym należy udać się do Wydziału Komunikacji. Przy jednym, dwóch parametrach może obejdzie się bez wymiany dowodu rejestracyjnego. U mnie w DR traktora uległ zmianie jeden parametr i trzy były uzupełnione, więc pani naczelnik postanowiła wymienić DR na nowy.

W Dowodzie Rejestracyjnym traktora, jaką masz masę w rubryce F.3?

Edytowane przez bergman31
Opublikowano
47 minut temu, bergman31 napisał(a):

Diagnosta w każdej chwili może zmienić/określić parametry techniczne pojazdu. W tym konkretnym przypadku, diagnosta źle określił parametry O.1

Kilka lat temu podczas okresowego badania technicznego samochodu, diagnosta obniżył maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem. Auto od kilku lat było już zarejestrowane w Polsce ale OBT było robione przez innego diagnostę w innej stacji kontroli pojazdów.

W zeszłym roku, diagnosta uzupełniał mi parametry F.3, O.1 i O.2 w dowodzie rejestracyjnym traktora, którego mam od kilku lat. Gdy go kupiłem, nie były dostępne te dane, więc rubryki były puste. Teraz mam wartości większe niż chciałem.

 

 

Tak, diagnosta aby zmienić/określić parametry techniczne musi mieć jakiś dokument (np. dostępne katalogi) lub dane z tabliczki pojazdu. Diagnosta wystawi zaświadczenie, z którym należy udać się do Wydziału Komunikacji. Przy jednym, dwóch parametrach może obejdzie się bez wymiany dowodu rejestracyjnego. U mnie w DR traktora uległ zmianie jeden parametr i trzy były uzupełnione, więc pani naczelnik postanowiła wymienić DR na nowy.

W Dowodzie Rejestracyjnym traktora, jaką masz masę w rubryce F.3?

F3 mam ---

Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, agromichu napisał(a):

F3 mam ---

Ten diagnosta co robił przegląd techniczny to jakiś małokumaty. Ma F.3 na tabliczce a wpisuje ---. Mało tego, nawet dla uproszczenia nie dodał F.2 do O.1 aby wyszło F.3 (chociaż nie zawsze F.2 + O.1 daje F.3 ale takie wyliczenie błędem nie będzie)

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

Jak nie chcial to nie wpisał jak nie musial to nie wpisał i nic nie musi dodawać.

Jakby wlasciciel na to zwrócił uwage to by wpisał.

To tylko PL tu co nie trzeba to się pomija...

Opublikowano
10 godzin temu, andrzej78 napisał(a):

A jaką wartość  F.2 ?

F1 9500 F2 9500

Opublikowano
12 godzin temu, bergman31 napisał(a):

Kilka lat temu podczas okresowego badania technicznego samochodu, diagnosta obniżył maksymalną masę całkowitą przyczepy z hamulcem.

A nie był to przypadkiem jakiś francuski samochód? Nie tylko w nich ale tam najczęściej dmc przyczepy z hamulcem jest większe niż wynika z masy zespołu po odjęciu dmc samochodu ( I tak jest w homologacji i powinno być), a niektórzy diagności wpisują co wychodzi z masy zespołu i dmc pojazdu co jest w tym przypadku błędne). Choć taka metodę stosują jak to są jedyne dostepne dane przy pierwszej rejestracji. 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, agromichu napisał(a):

F1 9500 F2 9500

No to grubo ,bo na TZ max 6650 😉 Te dane to grubymi nićmi szyte.😁 I teraz porobiły się dopiero schodki , bo i F2 do wyprostowania ,ale jeżeli ta wartość pochodzi z zagranicznego dowodu to do odkręcenia tego stanu trzeba przychylności urzędu.😉

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano
5 godzin temu, Alchemik napisał(a):

A nie był to przypadkiem jakiś francuski samochód? Nie tylko w nich ale tam najczęściej dmc przyczepy z hamulcem jest większe niż wynika z masy zespołu po odjęciu dmc samochodu ( I tak jest w homologacji i powinno być), a niektórzy diagności wpisują co wychodzi z masy zespołu i dmc pojazdu co jest w tym przypadku błędne). Choć taka metodę stosują jak to są jedyne dostepne dane przy pierwszej rejestracji. 

Zgadłeś, Renault Megane. 

Tu mam dane techniczne z fabrycznej instrukcji obsługi. 

20250208_150413.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v