Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zastanawiam się nad kupnem właśnie takiego modelu 5714. Czy ktoś z obecnych  lub byłych użytkowników tych maszy  może sie wypowiedzieć co nie co o nich?

Z dostępnością części chyba tragedii nie ma w końcu to koln MF. Ten Ursus pociągnie chyba bez problemu zestaw uprawowo siewny o szerokości 2,7m? Mam siewnik Poznaniak 2,7 na docisku sprężynowym. Chciałbym go ciągnąć za agrgegatem z wałem packera. Podnośnik da radę? Bo uciągnąć to raczej nie problem. Pług do niego to obrotowy 3 skibowy idealny chyba. 

Opublikowano

Właśnie udźwig może być problemem, z dwoma siłownikami wspomagającymi to 3200 kg na hakach, można wymienić siłowniki na większe i będzie 600 kg więcej. Druga sprawa to sama waga takiego zestawu bo może to być 1T albo 1.5T plus zasyp, długość i masz na granicy. Pociągnąć to pociągnie bez problemu, przód obciążysz i może da radę. Ogólnie jest to odpowiednik MFa 390, spoko ciągnik choć wolałbym tego MFa którego mam w garażu 😝

Opublikowano
13 godzin temu, akmaly napisał(a):

5714 konstrukcja z lat 70-tych ale MF 390 już nowoczesna?

Seria 62xx może na dzień dobry wciągnąć 1/3 wartości tego ursusa, nie każdy potrzebuje ciągnik z ehr itd.

Samo to że 390 ma synchro biegi to już dzień do nocy... A odnośnie serii 62xx to trzeba się solidnie postarać żeby kupić zajeżdżonego. Mam i znam kolejne 5 w okolicy gdzie się na starcie robiło przednią ośke, serwis olejowy i się po prostu jeździ.

Opublikowano

Zobaczyłem tego MF 390 rzeczywiście kabina komfortowa w porównaniu do 5714. I jeszcze więcej zalet by się na pewno znalazło. Skrzynia w MF 390 jest synchronizowana a w U 5714 brak tego?

Opublikowano

MF najczęściej posiada skrzynię 12+12, bez półbiegów, 3 grupy po 4 biegi z mechanicznym rewersem. Jedna z najmniej awaryjnych w MFach. 5714 najczęściej ma starą skrzynię 8+2 znaną z MF255, ewentualnie w opcji może być że skrzynią 12+4, 3 biegi +1 wsteczny, mechaniczny reduktor i mechaniczny półbieg. 8+2 nie synchronizowana, 12+4 synchronizowana oprócz 1 biegu ( starsze MF 390 mają taką, 3 drążki na środku)

  • Like 1
Opublikowano

Dziękuję bardzo. Już mam jakiś pogląd teraz. U 5714 ze skrzynią 12+4 to już było by coś. Tylko zapewne takie trudno trafić. Ogólnie znając życie to siontki nie zdradzę pewnie. Ale gdyby się trafił takowy w okolicy do 200 kilometrów to przynajmniej pojechał bym obejrzeć i rozważyć. Serii 62xx tak jak mówiłeś. Mi EHR nie jest potrzebny, prosta mechaniczna maszyna. Zresztą przy przesiadce z C-360 wszystko będzie lepsze i bardziej komfortowe.

Akmaly a jak z dostępnością części takich jak pompa hydrauliczna, elementy tuz i ogólnie układ hydrauliczny, hamulcowy do przedniej osi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v