Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W 60-ce nie ma kanału olejowego w głowicy ale w innych silnikach jest. Najszybsza droga do pozbycia się smarowania klawiatury głowicy. Nigdy uszczelek nie smarowałem i problemu nie było. W 60-ce głowicę dociąga się drugi raz po rozgrzaniu silnika. Jak zrobisz jak trzeba nic nie będzie rosić a silikon zostaw sobie do wucetu. Do tego nadaje się najlepiej.

Opublikowano (edytowane)

Tevez aleś wymyślił. Myślisz ze te 80 stopni które ma silnik po rozgrzaniu ma jakiś wpływ na stal? Żadnej.

Zetor wręcz wymaga ponownego dociągnięcia. Zagrzać silnik niech popyrka, rozbroić i dociągnąć jeszcze raz. Gwarantuję że nakrętki pójdą jeszcze najmniej 1/2 obrotu. Przy tym skoku gwintu łatwo się domyślić ile siądzie jeszcze głowica.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

W życiu nie dociągałem szpilek po rozgrzaniu silnika w żadnym traktorze tym bardziej w samochodzie gdzie głowica jest z aluminium,wątpie w to czy w fabrykach ursusa czy zetora 25lat temu produkując masę traktorów dziennie ktoś takie coś robił.... dla mnie książkowa bzdura

Co do silikonu pod uszczelkę dopowiem tyle jak w temacie, w c360 jest maleńka głowica na 4 szpilki, powodem spluwania jest sama badziewna uszczelka za 4-6zł, na tak małej powierzchni nie ma mowy o skrzywieniu głowicy kto wierzy w krzywienie głowicy w c360 niech się z tym prześpi do jutra :)

Opublikowano

Ja w lipcu zakładałem uszczelki pod głowicę to stare były lepiej wykonane niż ta nowa.ta nowa to taka tekturka z blachą w środku no i trzy wzmocnienia...Jak się spytałem dlaczego nie mają lepszych.To powiedzieli że te tańsze były w hurtowni i droższych za 8-10 zł nikt by takich nie kupił....No i weź tu zrób dobrze remont silnika jak nie kupisz dobrych części.Ja wiem że są oryginały, ale w detalicznym sklepie wątpliwości abyś je kupił.

Opublikowano

Bzdura bzdura. Ale większą jest silikon na uszczelkę pod głowicę. W samochodach się nie dociąga. Na bank nie trzeba kilka razy próbowałem z ciekawości po większym przebiegu i nic nie popuściła. W 60-kach i zetorach dociąga się jeszcze i to sporo. Więc coś w tym jest i na pewno nie jest to bzdura tylko fakt. Zawsze tak robiłem, robię i nie zdarzyło mi się żeby w tych ciągnikach po moim montażu wydmuchało uszczelkę. To samo tyczyło się poczciwego stara. Nie dociągniesz jakiś czas pochodzi ale prawdopodobieństwo że wyleci jest duże. Trudno powiedzieć czemu taj jest może to zasługa dzielonych głowic.... nie wiem.

Opublikowano (edytowane)

a czy najpierw nie nalezałoby sprawdzić zalecanego wystawania tulei ponad blok silnika po dociśnieciu jej zalecanym momentem jak podaje serwisówka ? temat sie rozrósł a brak tu tak ważnej moim zdaniem informacji, co po planowaniu i sztuczkach jak tuleja jest utopiona albo głowica nie dociska uszczelki jak powinna tj opiera się bardziej na bloku zamiast tu i tu w odpowiednich proporcjach jak założył konstruktor

 

swoją drogą pepiczki wykombinowali to inaczej- tłok ma wystawać ponad blok i w zalezności montuje się zalecana grubość uszczelki. czyli dla zetora tuleja na zero z blokiem (bez docisku czy z )?

Edytowane przez kubala
Opublikowano

Po primo w c360 są tuleje mokre które mają kołnierz który siada na wyfrezowanym w bloku gnieździe, niezależnie kto i jak by to montował no chyba że by nie wyczyścił głowica dociśnie tuleję do tego samego wymiaru, składający nie ma wpływu na wymiar wysokości kołnierza tulei w tym silniku.

Po duo tłok nominalny w wielu silnikach wystaje ponad blok ponad tuleje, czemu? jeżeli jest możliwość regeneracji powierzchni bloku czyli szlifowania to tłoki poprostu się stacza lub frezuje pod wymiar płaszczyzny bliku a tuleje osadza głębiej, a uszczelkę dopiero dokupuje się grubszą w zależności od zdjętego materiału z powierzchni bloku rozumisz??

Gdzieś dzwoni ale nie wiesz panie do końca gdzie.

Opublikowano (edytowane)

To w C-360 wysokość tulei nie reguluje się podkładkami miedzianymi? :blink:

Pierwsze słyszę żeby były różne grubości uszczelek pod głowice.

Edytowane przez asharot
Opublikowano

W c 330 ,360,385 reguluję wysokość uszczelkami miedzianymi a po z planowaniu bloku jak wymiar mieści się w normie to nie frezują gniazda pod tuleję a jak jest za mały to jest frezowane.A co do staczania tłoków to się zgadza.Miałem już kilaka przypadków że staczałem tłoki a co dziwne zakładając gościowi nowy blok do c 330 tłoki musiały być stoczone o 1,3 mm.co do uszczelek w ursusach nie ma różnej grubości.

Opublikowano (edytowane)

kolego bobytempelton cienię sobie Twoje wypowiedzi (jak i innych forumowiczów) gdyż dysponujesz dużą wiedzą i praktyką i zawsze czytam je dokładnie a ja Jak czegoś nie wiem to pytam o ile nie znalazłem tego np w literaturze. Na prawdę miło czyta się Twoje konkretne wypowiedzi ale nie wsadzaj nikogo do jednego worka z pytaniami np jakie żarówki do c 360 itp. To co napiasłeś to tak się składa że wiem i nie ma tu nic kosmicznego- jedna z podstaw naprawy, montazu silników etc ; kolega asharot i balcerek1 wyjaśnili w jaki sposób mozna regulowac w c 360 wysokość wystawania tulei i te miedziane podkładki sa ogólnie dostepne. Z grubości wyglądają na 0.05 mm ( tu akurat nie wiem gdzie dzwonią gdyż ich nie mierzyłem mikrometrem lub suwmiarką o odpowiedniej dokładności o ile minimalny zakres pozwoli ale jak zajdzie taka potrzeba to to zrobię)

 

natomiast serwisówka pepiczkowska do z... podaje dwie grubości podkładek pod głowicę 1.5 mm i 1.2 mm w zalezności jak wspomniałem od wystawania tłoka w GMP ponad powierzchnię przylegania cylindra do bloku. i dalej podane wartości.

 

stąd i moja prośba o wyjasnienie częsci zaznaczonego zdania. Co zatem z tuleją?

Edytowane przez kubala
Opublikowano

Witam mam taki problem w mojej "sześćdziesiątce" wczoraj zapomniałem spuścić wody i z głowicy wyleciały mi takie 2 korki 1.od strony chłodnicy 2. od strony baku czy da się je czymś zatkać lub dokupić coś podobnego ??

Opublikowano

Grzałka i płyn ;) Dobry zestaw lecz drogi podczas awarii układu chłodzenia. U nas płyn Pet......ry......go 5L 37zł . Dlatego lepiej kupić od razu 20l. Pod warunkiem że układ szczelny jest;) Taniej ON było by ten układ zalać jak płynem ;) Ale w zimie myśleć nie trzeba.

Opublikowano

witam mam trochę inne pytanie . Dziś wyjąłem zawory ze swoich głowic przy zetorze i zaniepokoiła mnie dziwna rysa w kanale wydechowym na samym środku wzdłuż całego tego kanału dodam że owa rysa występuje na wszystkich głowicach. Moje pytanie brzmi czy ta rysa to pozostałość po produkcji czy raczej one lubią tam pękać .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez Ursusc385
      Co jest przyczyna ze od korka do ktorego leje sie olej do silnika wydmuchuje olej i dym leci?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v