Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam takie pytanie odnośnie cewek od tych elektrozaworów. Czy te cewki mogą pracować ciągle na napięciu 12v ?jeśli pominę sterownik, czy po krótkim czsie np.30 min spali cewkę. Miałem teraz taki przypadek case mx 110, podczas jazdy rozłączyło napęd do przodu, zaświeciła się (N) więc podłączyłem osobne zasilanie pod cewkę z zapalniczki w kabinie. Ciągnik ruszył ujechałem z 10km i spaliło cewkę, aż upaliło przy cewce kable. I teraz pytanie czy cewka była uszkodzona, i sterownik rozłączył jazdę ? i gdy podłączyłem osobne zasilanie to wpłyneło na dalsze uszkodzenie cewki ? Dodam że przemieniłem zawór od blokady tylnego most, i case jezdzi .Proszę o podpowiedzi i sugestie 100% pewne przypadki.

Opublikowano

Szkoda że nie odczytałes kodu błędu w chwili usterki to byś wiedział dokładniej co jest nie tak, prawdopodobnie cewka miała zwarcie i dlatego kable upaliło a sterownik widział wcześniej już że cewka jest uszkodzona

Opublikowano
41 minut temu, JD1052 napisał:

Szkoda że nie odczytałes kodu błędu w chwili usterki to byś wiedział dokładniej co jest nie tak, prawdopodobnie cewka miała zwarcie i dlatego kable upaliło a sterownik widział wcześniej już że cewka jest uszkodzona

Tak- ale czy sprawna cewka może pracować na 12v  z pominęciem sterownika ?

Opublikowano
4 godziny temu, JD1052 napisał:

Szkoda że nie odczytałes kodu błędu w chwili usterki to byś wiedział dokładniej co jest nie tak, prawdopodobnie cewka miała zwarcie i dlatego kable upaliło a sterownik widział wcześniej już że cewka jest uszkodzona

Jak odczytuję się błędy w takim przypadku ?

Opublikowano

One mogą i pracują stale nie ma znaczenia czy bezpośrednio z zasilania. Sterownik i tak jedynie załącza przekaźnik i przy okazji kontroluje zwarcia. Musiało być coś nie tak z tą cewką. 

Opublikowano
12 godzin temu, Dastan napisał:

One mogą i pracują stale nie ma znaczenia czy bezpośrednio z zasilania. Sterownik i tak jedynie załącza przekaźnik i przy okazji kontroluje zwarcia. Musiało być coś nie tak z tą cewką. 

Poświęcę jedną cewkę i zrobię doświadczenie, czy nią nie spali bo coś mi nie pasuję z tymi prądami . Bo gdy odizolowałem kable zasilania cewki od wałka wom, i załączyłem wałek i podłączając żaróweczkę, jeden kabel do obudowy ciągnika,a drugi do odizolowanych kabli to żarówka zaświecała się z jednego przewodu, jak i z   ( drugiego-tylko jaśniej).I jak by faktycznie było podane napięcie 12 v (+) i (-) to po dotknięciu do (-) żarówka nie powinna się świecić.

Opublikowano

Najtańszy multimetr kosztuje nie wiem 20 czy 30 zł. Weź sobie go kup bo twoimi metodami pomiarowymi tylko patrzyć jak uwalisz jakiś sterownik czy coś. I wtedy najpierw trzeba będzie fachowca aby po tobie naprawił a potem to co się zepsuło.

Opublikowano
5 minut temu, hubertuss napisał:

Najtańszy multimetr kosztuje nie wiem 20 czy 30 zł. Weź sobie go kup bo twoimi metodami pomiarowymi tylko patrzyć jak uwalisz jakiś sterownik czy coś. I wtedy najpierw trzeba będzie fachowca aby po tobie naprawił a potem to co się zepsuło.

Multimetr mam już od dawna. Czyli dalej nikt nie odpowie na 100% czy cewka  po podaniu 12v (+)  i (-) może pracować ciągle ?

Opublikowano

Jeśli zawór hydrauliczny którym steruje nie ma żadnej zapadki która utrzyma go w zadanej pozycji to musi pracować ciągle by ten zawór w tej pozycji utrzymać. Bo inaczej zawór pracował by jak by chciał. Tak na chłopski rozum.

Poszukaj sobie na yt Łukasza Kłosowskiego pokazuje jak działają zawory hydrauliki sterującej skrzynią case chyba magnum czy jak mu tam.

Opublikowano
2 godziny temu, poderwa napisał:

Multimetr mam już od dawna. Czyli dalej nikt nie odpowie na 100% czy cewka  po podaniu 12v (+)  i (-) może pracować ciągle ?

Już Ci odpowiedzieli , te cewki pracują ciągle! Zresztą nawet się nagrzewaja przy tym. One są 0-1kowe poza wom, która jest sterowana pwm, ale nawet ją możesz podłączyć na 0-1 ja tak miałem zrobione przez jakiś magików. Z tego co patrzylem są tam jeszcze diody albo rezystory chroniące styki. Warto by było sprawdzić te kody błędów. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dawidcase885
      Witam miał ktoś może taki problem case  885 po puszczenia sprzęgła ono dalej tak jak by trzymało dopiero po dłuższej chwili puszcza przy dodaniu gazu najbardziej jest to widoczne przy 4 polowej
    • Przez Leobone
      Cześć, mam od niedawna kombajn International 1440
      w sobotę robiłem próbę po wymianie łożysk oraz tulejek na  koszu sitowym. Wszystko fajnie chodzi ale po ustawieniu obrotów rotora powyżej 650 wpada w dziwne wibracje. 
      jak wjeżdżam w łan wibracje nieco mniej odczuwalne ale są. Co może być przyczyną?
    • Przez Leobone
      Cześć, chciałem zapytać ile nabijacie czynnika do klimatyzacji w IH1440?
       

    • Przez pawel9981112
      Witam mam problem z pół biegami w case 885 po rozgrzaniu oleju nagle na pół biegu zaczyna się ślizgać gdy jest zimny wszystko dobrze chodzi ciśnie jest 18 bat a gdy się rozgrzeje faluje ciśnie od 10 bar do 18 bat?
    • Przez bonobo
      Witam.
      Z powogu rezygnacji z  działalności mam do oddania za śmieszne pieniążki  setki książek serwisowych do ciągników maszyn rolniczych,kombajnów,koparek budowlanych itp. Serwisowki ze schematami,kodami błędów itp. Wszystko na twardym dysku na USB do kompa.
      Tel.696452781.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v