Skocz do zawartości

Jakie ciśnienie doładowania Case mx90c?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zauważyłem, że nie otwiera się zawór upustowy nawet przy max obrotach. Dawno nie zwracałem uwagi  na turbinę, dopiero teraz gdy szukam gdzie bierze lewe powietrze do paliwa. Wąż wyraźnie "puchnie" po dodaniu gazu, nie kopci, zawór da się ruszyć i ręcznie i ciśnieniem z zewnętrznego kompresora(slychac wtedy lekka zmiane w pracy silnika) , sam wezyk wchodzacy do zaworu tez ok.wąż do kolektora w środku suchutki, luz na na osi turbiny ledwo wyczuwalny (ale wyczuwalny). Prowizorycznie przepiąłem wężyk od zaworu do pistoletu do pompania ķól(nie mam w tej chwili innego manometru) i na obrotach jałowych jest ok 0,2bar na 2270rpm jest ok 0,5 bara. Ciagnik bez obciążenia na wom i na postoju. Nie wiem czy dobry punkt pomiaru ten wężyk. Piszę o tym że względu na problemy ze wspomnianym paliwem. Miałem problemy z wejściem na obroty(jak dobrze poszło to max 1500rpm) albo falował jak głupi i max 1150rpm. Wymieniłem pompkę niskiego ciśnienia i filtr paliwa oraz przedmuchalem filterek wstepny. Niewiele to dało. Dopiero jak wymieniłem wąż od baku to jest duuuużo lepiej i da się ciagnik użytkować ale nie jest to co było. Po odpaleniu jest właściwie dobrze i natychmiast reaguje na pedal i jest moc (nie wiem czy pełna bo może przyzwyczaiłem się że jest coś slabszy). Po kilku chwilach czuć spadek mocy. Jak zgaszę i po kilku chwilach odpalę to znowu jest moc i po kilku chwilach itd. Nowy wąż,  nowe opaski i jeszcze na wszelki wypadek inna nowa pompka. Czy to może  mieć związek z ciśnieniem turbosprężarki, które  wydaje mi się trochę niskie? Jeśli nie to gdzie szukać problemu z paliwem i czy sprężarką zająć się jako osobny problem? Pozdrawiam.

 

Zapomniałem dodać, że rurki wchodzące do baku też sprawdziłem ciśnieniowo pod wodą, bo odniosłem wrażenie, że przy pełnym baku ta chwila "pełnej" mocy trwa dluzej:)

Opublikowano
1 godzinę temu, jaco512 napisał:

Powinno być 0,9 bara podczas pracy pod obciążeniem

Zatem czy jest możliwe, że przy sprawnej turbinie gazujac na maksa bez obciążenia nie osiągnę ciśnienia przy którym ów zawór się otwiera? I co za tym idzie nie powinienem wogole brać  jej pod uwagę przy rozwiązywaniu problemu z obrotami/mocą silnika?

Opublikowano
10 godzin temu, miskoo napisał:

Zatem czy jest możliwe, że przy sprawnej turbinie gazujac na maksa bez obciążenia nie osiągnę ciśnienia przy którym ów zawór się otwiera

Wydaje mi się że nie, silnik bez obciążenia nie zbuduje ciśnienia 

 

  • Like 1
Opublikowano
10 godzin temu, andrzej78 napisał:

Jak to pompa Lucas to może jak w starociach, łapie lewe powietrze, pompka zasilająca nie robi ciśnienia, albo może na wejściu w samej pompie wtryskowej jest jak w starociach sitko które potrafi się zapchać. 

Bez obciążenia to normalne, że nie ma pełnego doładowania 

Opublikowano
13 minut temu, Alchemik napisał:

Jak to pompa Lucas to może jak w starociach, łapie lewe powietrze, pompka zasilająca nie robi ciśnienia, albo może na wejściu w samej pompie wtryskowej jest jak w starociach sitko które potrafi się zapchać. 

Bez obciążenia to normalne, że nie ma pełnego doładowania 

Zatem zostawiam na razie turbinę w spokoju. To już coś.

Tak, pompa to Lucas. Idę wykręcić ten nypel  do którego wchodzi zasilanie. Może faktycznie jest tam sitko. Dodam, że pompa była w serwisie rok temu w celu uszczelnienia walka(lało paliwem do miski olejowej i z tej dziurki pomiędzy oringami). Jeśli jest siteczko to by go nie przeczyścili? Możliwe. Idę sprawdzić 

Opublikowano
1 godzinę temu, miskoo napisał:

Zatem zostawiam na razie turbinę w spokoju. To już coś.

Tak, pompa to Lucas. Idę wykręcić ten nypel  do którego wchodzi zasilanie. Może faktycznie jest tam sitko. Dodam, że pompa była w serwisie rok temu w celu uszczelnienia walka(lało paliwem do miski olejowej i z tej dziurki pomiędzy oringami). Jeśli jest siteczko to by go nie przeczyścili? Możliwe. Idę sprawdzić 

Przybyłem, zobaczyłem, sitko w pompie wyczyczyściłem:)...

Było mocno zabrudzone, przedmuchałem i w pierwszych testach rewelacja. Obroty trzyma, moc też. Teraz tylko patrzeć czy po dłuższej pracy ten stan się utrzyma. Bardzo dziękuję za poradę.

Jeśli  chodzi o ciśnienie turbiny to chyba zamówię manometr do zamontowania w kabinie. 

Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie.

Muszę prosić  o jakąś podpowiedź ponownie, bo się biorę powoli za wykręcanie pompy. Po wyczyszczeniu filterka w pompie, Case pracował ładnie przez kilka tygodni. Aż do przedwczoraj. W ciągu kilkunastu min kompletnie stracił moc aż nawet przestał odpalać. Zasilanie paliwem sprawdziłem tak jak wcześniej włącznie z tym filterkiem w pompie. Paliwo napewno dochodzi. W tym czasie zauważyłem rozpięty kabelek dochodzacy do czegoś w kształcie kolby przymocowane do pompy od strony silnika. Po kilku obrotach rozrusznika odpalił, ale może to był przypadek. Odpalił, ale na obroty zaczął wchodzić po chwili i bardzo powoli do max 1500rpm i po puszeniu pedału bardzo powoli schodził. Oczywiście brak mocy, nawet krecenie kierownicą go dusiło. Zostawiłem go na 1400 rpm na jakieś pół godziny, pracował sobie bez jakiegoś falowania. Po tym czasie odpuściłem gaz, zaczął powolutku schodzić z obrotów i przy około 1000rpm zgasnął sam. I to był koniec. Od tej chwili już go nie odpaliłem.  Ķtoś coś?

Przepatrzyłem i przedmuchałem pompe jak już mi się zdarzało kiedyś i zawsze jakoś  się udało go uruchomić. Teraz nic.

Aha... co robi ta część przy pompie od której odłączył się ten kabelek. Nie ma na nim napięcia ani przy załączonej stacyjce ani przy kreceniu. A może ma być

Zaznaczam, że elektrozawor od gaszenia działa wizualnie bez zarzutu. Wykręcałem go.

Edytowane przez miskoo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v