Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .

Opublikowano

Wszystko dobrze założone ale po wymianie oleju zaczęła się palić kontrolka od ciśnienia oleju nie przełącza z a na B i rzęrzy ta kontrolka może zapalać się z powodu nieodpowiedniego oleju?

Opublikowano (edytowane)

Czyli brak ciśnienia jeszcze zobaczę zmierzę jak za niskie to pewnie pompa się skończyła samo że pieni sią olej to pomyślałem że jakość znikoma

Edytowane przez Szym_on
Opublikowano

Okej ale i tak zmierzę bo chcę przed rozpołowieniem i remontem skrzyni dokładnie sprawdzić czy wycieków nie ma ale też dziwne kontrolka od ciśnienia się jarzy ale wszystko działa oprucz siłownika od AB może tam nie ma wystarczająco ciśnienia bo wspomaganie też zbyt świetnie nie działa chociaż już się domyślam że widełki są pęknięte i ma ciężko zapiąć synchronizator . I tak Dziękuję za podpowiedzi po rozpołowieniu jeszcze może będę miał pytania 

Opublikowano

ściągasz dekiel, uszczelniasz siłownik. Stan kamieni ocenisz przez wielkość luzu na widełce. O ile siłownik dobrze uregulowany to ma chodzić. Inna kwestia jeśli w miedzy czasie skrzynia się rozkręciła

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry po rozebraniu okazało się że spadły kamienie z widełek a/b i są lekkie luzy do wyeliminowania i mam pytanie czy ktoś by miał namiary kto sprzedaje części a może ktoś prowadzi sklep bo bym miał kilka części do zakupienia czy lepiej zamówić z stron internetowych? Z góry dziękuję i pozdrawiam 

IMG_20240218_132358.jpg

Edytowane przez Szym_on
Opublikowano

Jestem po naprawie i wszystko działało na podwórku a jak ciągnik poszedł w trasę do rozgrzania silnika to coraz gorzej działało i jakby ten siłowniczek przestawał pracować i teraz został na biegach b ostygł olej na zimnym też już nie chce działać i jakby ten olej w tej cewce mechanicznej od góry ma jakiś obieg do o koła że ten olej nie przesuwa tłoczka ,ręcznie da się go przełączać na biegi A a już olejowo nie przełącza

Co może być ? 

Opublikowano

A uszczelniłeś siłownik ? Sam rozdzielacz o którym piszesz też może być nieszczelny. No i kwestia pozostałych przecieków na skrzyni albo zacinającego się zaworu nad silnikiem którym ma stabilizować ciśnienie w układzie

Opublikowano

Uszczelniacze są w bardzo dobrym stanie aby 2 wymieniliśmy jeden na wyjściu tłoczka poza pokrywę i jeden na tej właśnie cewce mechanicznej a może być że w widełkach się przyblokowała ta  dźwigienka ? A ta jakby cewka oprócz że na zewnątrz może mieć i uszczelniacze w środku ? bo może od środka przepuszcza olej do obu komór przez co równa się ciśnienie i tłoczek stoi w miejscu 

 

A może i tak jak pan mówi może i zawór nad silnikiem się zaciął a gdzie on dokładnie jest ? Gdzieś od lewej strony jak idą przewody od orbitrola itp 

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze mogę teraz dodać że zauważyłem przy przełączaniu tłoczek zamiast przesuwać się to drży. 

 

Edytowane przez Szym_on
Opublikowano

Siłownik ma 2 uszczelnienia. Być może zawór nad silnikiem się przycina i nie zapewnia stałego ciśnienia na skrzynie. Ewentualnie zbyt duże przecieki na skrzyni (hamulec wom, żółw zając i nie tyle co same siłowniki co również elektrozawory.. 

Zawór AB (cewka mechaniczna)może być w środku zużyta i tego nie uszczelni bo oringi z zewnątrz tylko rozdzielają komory jak pisałeś.

Dmuchasz powietrzem w rurkę zasilającą pokrywę i wszelkie jej nieszczelności będzie słychać a siłownik powinien przełączać

https://photos.app.goo.gl/FCrfYXSqtU8s5Zdo8 tu akurat jest nieszczelność na zaworze przełączającym i wymiana oringów nieznacznie pomogła

Opublikowano

Okej Dziękuję za informacje podobnie mam jak na zakres B się przełącza ale to wtedy pewnie jest powrót z komory od zakresu A ale sprawdzę może i faktycznie zawór jest zużyty i wtedy schodzi ciśnienie 

Opublikowano

Tak faktycznie zawór nad silnikiem się przycina wystarczyło że popracował chwilkę do rozgrzania i znowu działa , a i prawdopodobnie chyba to też jest wina oleju będę musiał zmienić bo ten olej się jakby pieni i słabo smaruje skrzynie przez co nawet podczas jazdy jakby półbieg lekko się załącza i jakby ciągnik szarpie muszę widocznie zmienić uszczelniacze na cewce od półbiegu ale też wina oleju jakości nie trzyma jest jak woda tak oszukują sprzedając bez plomb oleje muszę poszukać gdzieś bardziej wiarygodne oleje o dobrej jakości dziękuję za niezbędne informacje i życzę wszystkim wesołych świąt Wielkanocnych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v