Polecane posty

Szym_on    0

Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Pokrywa opadła, albo po prostu źle ją założyłeś na wybierak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miami    0

A.B  przełącza   hydraulika 606928651  moze  cos  poradzimy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0

Wszystko dobrze założone ale po wymianie oleju zaczęła się palić kontrolka od ciśnienia oleju nie przełącza z a na B i rzęrzy ta kontrolka może zapalać się z powodu nieodpowiedniego oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0
Napisano (edytowany)

Czyli brak ciśnienia jeszcze zobaczę zmierzę jak za niskie to pewnie pompa się skończyła samo że pieni sią olej to pomyślałem że jakość znikoma

Edytowano przez Szym_on

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

po ciul coś mierzyć.... wspomaganie kier działa ? pedał sprzęgła przy włączaniu WOM opada ? proste testy i nawet manometra do tych gruzów nie potrzeba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0

Okej ale i tak zmierzę bo chcę przed rozpołowieniem i remontem skrzyni dokładnie sprawdzić czy wycieków nie ma ale też dziwne kontrolka od ciśnienia się jarzy ale wszystko działa oprucz siłownika od AB może tam nie ma wystarczająco ciśnienia bo wspomaganie też zbyt świetnie nie działa chociaż już się domyślam że widełki są pęknięte i ma ciężko zapiąć synchronizator . I tak Dziękuję za podpowiedzi po rozpołowieniu jeszcze może będę miał pytania 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

ściągasz dekiel, uszczelniasz siłownik. Stan kamieni ocenisz przez wielkość luzu na widełce. O ile siłownik dobrze uregulowany to ma chodzić. Inna kwestia jeśli w miedzy czasie skrzynia się rozkręciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0
Napisano (edytowany)

Dzień dobry po rozebraniu okazało się że spadły kamienie z widełek a/b i są lekkie luzy do wyeliminowania i mam pytanie czy ktoś by miał namiary kto sprzedaje części a może ktoś prowadzi sklep bo bym miał kilka części do zakupienia czy lepiej zamówić z stron internetowych? Z góry dziękuję i pozdrawiam 

IMG_20240218_132358.jpg

Edytowano przez Szym_on

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054
Szym_on    0

Jestem po naprawie i wszystko działało na podwórku a jak ciągnik poszedł w trasę do rozgrzania silnika to coraz gorzej działało i jakby ten siłowniczek przestawał pracować i teraz został na biegach b ostygł olej na zimnym też już nie chce działać i jakby ten olej w tej cewce mechanicznej od góry ma jakiś obieg do o koła że ten olej nie przesuwa tłoczka ,ręcznie da się go przełączać na biegi A a już olejowo nie przełącza

Co może być ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

A uszczelniłeś siłownik ? Sam rozdzielacz o którym piszesz też może być nieszczelny. No i kwestia pozostałych przecieków na skrzyni albo zacinającego się zaworu nad silnikiem którym ma stabilizować ciśnienie w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0

Uszczelniacze są w bardzo dobrym stanie aby 2 wymieniliśmy jeden na wyjściu tłoczka poza pokrywę i jeden na tej właśnie cewce mechanicznej a może być że w widełkach się przyblokowała ta  dźwigienka ? A ta jakby cewka oprócz że na zewnątrz może mieć i uszczelniacze w środku ? bo może od środka przepuszcza olej do obu komór przez co równa się ciśnienie i tłoczek stoi w miejscu 

 

A może i tak jak pan mówi może i zawór nad silnikiem się zaciął a gdzie on dokładnie jest ? Gdzieś od lewej strony jak idą przewody od orbitrola itp 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0
Napisano (edytowany)

Jeszcze mogę teraz dodać że zauważyłem przy przełączaniu tłoczek zamiast przesuwać się to drży. 

 

Edytowano przez Szym_on

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Siłownik ma 2 uszczelnienia. Być może zawór nad silnikiem się przycina i nie zapewnia stałego ciśnienia na skrzynie. Ewentualnie zbyt duże przecieki na skrzyni (hamulec wom, żółw zając i nie tyle co same siłowniki co również elektrozawory.. 

Zawór AB (cewka mechaniczna)może być w środku zużyta i tego nie uszczelni bo oringi z zewnątrz tylko rozdzielają komory jak pisałeś.

Dmuchasz powietrzem w rurkę zasilającą pokrywę i wszelkie jej nieszczelności będzie słychać a siłownik powinien przełączać

https://photos.app.goo.gl/FCrfYXSqtU8s5Zdo8 tu akurat jest nieszczelność na zaworze przełączającym i wymiana oringów nieznacznie pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0

Okej Dziękuję za informacje podobnie mam jak na zakres B się przełącza ale to wtedy pewnie jest powrót z komory od zakresu A ale sprawdzę może i faktycznie zawór jest zużyty i wtedy schodzi ciśnienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szym_on    0

Tak faktycznie zawór nad silnikiem się przycina wystarczyło że popracował chwilkę do rozgrzania i znowu działa , a i prawdopodobnie chyba to też jest wina oleju będę musiał zmienić bo ten olej się jakby pieni i słabo smaruje skrzynie przez co nawet podczas jazdy jakby półbieg lekko się załącza i jakby ciągnik szarpie muszę widocznie zmienić uszczelniacze na cewce od półbiegu ale też wina oleju jakości nie trzyma jest jak woda tak oszukują sprzedając bez plomb oleje muszę poszukać gdzieś bardziej wiarygodne oleje o dobrej jakości dziękuję za niezbędne informacje i życzę wszystkim wesołych świąt Wielkanocnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj