Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

http://www.grostract...-pour-1959.html

 

Pierwsze szersze info o nowej HD i trochę fot. ;)

 

Taki jamnik im wyszedł ale nie powiem, robi wrażenie. To co można im zarzucić to to że nie pomyśleli na starcie o mniejszych modelach z tej serii. Chodzi o wybór- chcesz 120 km- masz do wyboru Proximę Power, Forterrę, Forterrę HSX i Forterrę HD. No ale przynajmniej się rozwijają i to sukcesywnie, bo ciągle nowe serie i modele, a nie jak pewna marka która teraz pochodzi z Lublina- jeden prototyp i zaraz wielki szał...

 

Teraz czekać na Maxterrę- "podobno" ma być w 2015-2016 roku. Bo jak na razie prototypy (Prototypy, nie prototyp. Ze zdjęć wynika że w polach testują maxterrę 165, 175 i 185) są ostro testowane w terenie bo Zetor nie chce i nie może sobie pozwolić na wpadkę z niedopracowanym ciągnikiem.

 

PS- @kamil1998- "podobno" zastosowali w silnikach układ CR firmy Motorpal, ale ile w tym prawdy to się okaże jak się obejrzy ją z bliska. Jak na razie cieszy info o tym że Zetor przechodzi na Ad-Blue.

Edytowane przez agrotechnicZ165
Opublikowano

Nie do końca wiem dlaczego czepiacie się Zetora. Narzekacie ale pamiętajcie, że jest produkowany w państwie w którym po wojnie wiadomo jaki ustrój panował i nie było możliwości rozwoju. Sam mam Forterrę 95 z 2011r. Przyznam w wykonaniu widać różnicę w porównaniu z markami zachodnimi ale z tego co widzę to Zetor walczy o klienta. Widać to zwłaszcza to po tych ciągłych modernizacjach. Nie wiem czy wiecie ale dzwoniono do właścicieli ciągników i zadawano im pytania co im się podoba a co nie. Efekty są, wprowadzono mechaniczną amortyzację kabiny, przedniego mostu.

 

Tak samo mitem jest wielka paliwożerność silników zetorowskich..

Opublikowano

Taa, tylko niech jeszcze skupia się nad kontrolą jakości swych produktów. Mam proximę plus z 2007 roku (nakręcone tylko 1200 mtg) i miałem już problem z podnośnikiem (wpierw wyciek z ramion, który był spowodowany brakiem tulei, a później słabe ciśnienie, którego przyczyną jest wadliwa konstrukcja pewnej uszczelki, która stopniowo, przy obciążeniu zużywa się). Teraz, kilka dni temu zatarła się pompa paliwowa (jak zadzwoniłem do serwisu to powiedzieli jak zawsze, że winne paliwo jest, a przecież "gówna" do baku nie leję ...). I powiedz mi, jak tu na Zetora nie narzekać? Już nie chodzi mi o komfort i wykończenie, oczekuję jedynie bezawaryjnej pracy, czy to aż tak dużo?

Opublikowano

próbował ktoś kiedyś rozmawiać z kierownikiem serwisu w Zetor Polska???

 

Jest to Pan z CZECH który uważa, że jego ciągniki się nie psują i to wina użytkownika http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/cool.gif

Pan Pavel Laiza? Nie do wiary, on raczej dosyć sprawiedliwie oceniał ewentualną winę, szczególnie jak zdarzały się uszkodzenia korpusu tylnego mostu przez złe fabryczne ustawienie EHR-u, oraz pękanie cięgieł zaczepów unoszonych (Piton Fix to chyba się nazywało??).

Opublikowano

Jeżeli możesz to opisz w jaki sposób to sprawdzić jest to mój pierwszy ciągnik i za bardzo nie mam jeszcze pojęcia w mechanice ciągników a chciałbym mieć jakieś argumenty jak będe rozmawiał z serwisem.Z góry dziękuje

Opublikowano

jesli jest wydmuchana uszczelka pod głowicą to powinieneś  zauważyć pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, a jeśli jest tylko nie szczelny zbiorniczek to go wymontuj napompuj do powietrzem i wsadź  do wody tyk samo jak sprawdza się dentke czy jest nieszczelna  

Opublikowano

witam w moim zetorze forterra 135 przy przebiegu 550 motogodzin muszę wymienic uszczelkę pod głowicą miał już też ktoś coś takiego ???

 

Prawdopodobna przyczyna- pominięcie dociśnięcia śrub szpilek głowicy przez serwis. Standardowo wykonuje się to na drugim przeglądzie (o ile dobrze pamiętam), oraz chyba także przy zerowym. Bardzo często bywa, że przez tych 500 mth do 2-giego przeglądu śruby na szpilkach znacznie się luzują. Inną sprawą jest obecna jakość części w ogóle. No ale już w fabryce do porządnego dociśnięcia śrub szpilek powinni bardziej się przyłożyć.

 

140hsx ubywa płynu ze zbiornika wyrównawczego oraz strasznie szarpie przy zmianie biegów sprzęgłem przy gałce czy to normalne w zetorach?

 

Co do tego ubywania mam pewien pomysł... Czy miałeś założoną grzałkę w bloku? Jeśli to jednorazowy ubytek fridexu, a w płynie nie widać dziwnych zabrudzeń (prócz drobinek czerwonej farby, co się zdarza), to oznacza, że prawdopodobnie serwis wykonał niedbale/nie wykonał odpowietrzenia układu chłodzenia silnika- w pewnym momencie termostat się otworzył i układ się odpowietrzył :) Kiedy zauważyłeś ubytek płynu, czy jak kupowałeś to był stan? Czy potem też ubywał?

Opublikowano

Grzałki w bloku nie miałem.Przy zakupie stan był ok ,dopiero po drugim przeglądzie gdzieś na 600 h nagle ubyło płynu narazie plyn został uzupełniony i obserwujemy czy bedzie ubywało go dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v