Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wycieki z u. hydraulicznego to w głównej mierze:

nieszczelności na połączeniach, za twarde podkładki miedziane na śrubunkach, wystarczy podgrzać podkładki do czerwoności i pozwolić im samym ostygnąć

szybko zużywające się uszczelniacze na cięgnach rozdzielacza, radą jest wymontowanie cięgien wypolerowanie miejsc styku z oringiem i dobranie nowego rozmiaru uszczelniacza tj. 0.5mm grubszy od oryginału.

Wycieki oleju z pod głowicy likwiduje się wstawiając niewielki oring w otwór na kanał olejowy w uszczelce pod głowicę, przebiegający przy kabinie.

Opublikowano

Widzę ze kolega AGROMATIK zna pronarka prawdopodobnie lepiej od samych konstruktorów owego modelu

A więc mam takie pytanie czy Pronar 82SA jest wart swej ceny??

czy lepiej rozejrzeć się za czymś starszym ale jakościowo lepszym??

 

Jak uważasz kolego AGROMATIK?

Opublikowano

Pronar na bazie MTZ w jakich latach był robiony?

Jak rozpoznac w/w rodzaje --Pronar na bazie MTZ

--Orginał Pronar

 

 

A Pronar 82SA jest na bazie BELARUSA (czy to MTZ bo nie wiem) gdy ma na tylnym moscie ma łożyska wielkości talerzyka z napisem BELARUS (łożyska zostały wymienione po tym jak jedno z nich pekło na pół)

Opublikowano

Pierwsze Pronary to MTZ Belarus sprowadzane w całości z Białorusi,a oklejane, zalewane olejami i wyposażane w ogumienie w Polsce. Wyglądają tak samo jak Belarusy. Różnią się od późniejszego Pronara, tego z nowa kabiną i montowanego w Polsce, tym że nie mają wstawianych zamienników jak np.pompa hydrauliczna gdzie uszczelniacz nie jest zabezpieczony pierścieniem przez co po pewnym czasie wypycha go olej, kiepskiej jakości okładziny cierne,czy też węże hyd. o zbyt niskich parametrach. Jako plus w nowych Pronarach ,to wygląd nowej kabiny i instalacja elektryczna /miedź się nie rozpada po kilku latach/. Współpraca Pronara z MTZ wymusiła poniekąd na tym ostatnim wprowadzenie modernizacji skrzyni biegów, przedniego mostu, czy u. hydraulicznego.

Opublikowano

http://allegro.pl/pronar-82a-i1223508691.html

Czyli ten ma ten sam silnik co pozostale tylko posiata synchronizowana skrzynie i inną kabine

 

 

http://allegro.pl/belarus-mtz-82-z-1999-roku-bialorus-i1223904832.html#gallery

Ten to kanciata wersja Pronara bez synchronizowanej skrzyni

 

http://allegro.pl/mtz-82-1996r-z-ladowaczem-czolowym-tur-6-2007-i1218140905.html

Wszystko co powyżej wraz ze słabsza hydraulika

Opublikowano

Ja powiem tak jak ktoś ma trochę kasy to lepiej kupić MTZ z 1990 roku za jakieś 15-20 tys z kwadratową kabina i wspomaganiem i wstawić mu NOWĄ skrzynie biegów 5 tys. (podobno siadają) wymienić pompę podnośnika i resztę duperelek ok 300zł zarzucić szeroki lacz na niskim profilu na przód jak nowe pronary. I z czasem jak dupnie silnik 8-10 tys kapitalka no i sumując za 35 tys. macie jak nowy Ciągnik, a Ciągnik musi robić a nie ładnie wyglądać. Tu przykład jak ze starego repa można wydobyć coś całkiem całkiem. www.moto.allegro.pl/sprzedam-ciagnik-mtz-82-belarus-z-napedem-i1231270602.html

Opublikowano

No to ja nie wiem co wy z tymi sprzęgłami robicie skoro po 1000 mth 2 tarczę sprzęgłową zakładacie a nawet 3 :) Ja mam Pronara 82A z 2001 roku, na liczniku 1670 mth, sprzęgło nawet nie regulowane a ciągam nim po 26-27 ton ładunku z przyczepami :)

Awarii było kilka tj:

2 włączniki świateł

1 stacyjka

1 czujnik temp

1 sprzęgło przedniego napędu

1 raz sklejone kolanko chłodnicy

1 alternator (150 zł nowy :) )

1 łożysko na tylnej pół osi

I przewody paliwowe

 

P.S i to chyba było by na tyle :)

Opublikowano

Witam, mam pytanie do użytkowników pronara 82sa. Ja mam takiego z 2007 roku czerwonego (nie wiem czy kolor ma znaczenie), kupiłem go miesiąc temu i się coś już zepsuło, a mianowicie coś "strzela" w tylnym moście. Nie wiem czy to chamulce, łożysko czy może mechanizm różnicowy. Jeżeli ktoś miał podobny problem to będę wdzięczny za pomoc. Z góry dzięki.

Opublikowano

Czy to jest dziwne "wycie? u mnie na biegach 1,2,4 niezależnie od przełożenia występuję taki dziwny dzwięk, a na 3 niezależnie od obciążenia jest cisza, czyli w moim przypadku to napewno nie jest mechanizm różnicowy

Opublikowano

Witam ma pytanie z innej beczki jaka jest roznica miedzy pronar 82a a pronar 82sa?? z gory dzieki za odpowiedz;) i czy ten pronar jest waszym zdaniem wart kupna??http://allegro.pl/ciagnik-pronar-82a-nowy-okazja-i1307870230.html

Opublikowano

82sa ma synchronizowaną skrzynie biegów 14/4 82a nie ma synchronizacji 18/4 (ma to znaczenie przy częstej zmianie biegów ciężko się je zmienia) 82sa ma moim zdaniem żle zestopniowane biegi ,w transporcie z obiążeniem aby zmienić bieg z 3 na 4 trzeba użyć reduktora w efekcie puszczmy kierownice i jedną ręką zmieniamy reduktorem na wolne a drugą wbijamy 4 bieg jak ciągnik rozpędzimy i wejdzie ładnie na obroty zmieniamy reduktorem na szybkiego zająca. 82 sa ma podnośnik na 2 pionowych siłownikach udżwig 4,5 tony a 82a ma ponośnik na 1 siłowniku 3,5 tony. Dla mniej zamożnych rolników ciągnik polecam ,bardzo silny masywny ale trzeba przygotować się na częste usterki, na pocieszenie dodam że naprawy są śmiesznie tanie i większość można samemu zrobić . Pociągnięcie 2 przyczep po 9 ton przenicy -da rade ,pociągnięcie TIR-a 40 ton da rade . Wygody w nim nie ma ale kawał roboty odwali.

Opublikowano

Witam serdecznie jestem nowicjuszem więc proszę o wyrozumiałość. Moje pytanie do użutkowników Pronara 82a rocznik 2005 pojawił mi się olej w chłodnicy płynu chłodzącego jaka może być przyczyna zaznaczam że w silniku płyn się nie pojawił jedynie w chłodnicy olej jaka może być przyczyna ? dziękuję z góry za odpowiedź 

Opublikowano

Panowie dzisiaj oglądałem Pronara 82SA z 2007.Ciagnik dosyć zadbany, ale mam pytanie, jaka on powinien miec instalacje, bo ten jest 12V bez przetwornicy i z 1 akumulatorem oraz ma starego typu filtr paliwa, a wydaje mi sie , ze powinien miec juz puszkowy i miec instalacje 12/24V.Boje sie ze cos tam bylo kombinowane.

Opublikowano

Samym filtrem bym się nie przejmował nie ma znaczenia ten czy tamten. Możesz sprawdzić czy na śrubach są ślady odkręcania, czy pod czarną farbą jest inny np. czerwony kolor. Przeglądając fotki na necie to mają starego typu filtry z żółtą naklejką.

Instalacja rozruchowa mogła być przerobiona jeśli miały przetwornice 12/24 to jest ona dość awaryjna a sama przeróbka dość prosta. I tu też specjalnie nic nie tracisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v