Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Panowie stoję przed zakupem Massey Ferguson 690 z 1984. Ciągnik ok. Właściciel mówi że ogółem oleju nie bierze ale jak dostanie w d*pę to potrafi cytuje "setkę na 2 ha wziąć" w ciągniku wymienione są 2 pompy zębata i tloczkowa(jak źle napisałem to poprawcie) pompa wody itd itp. Trochę doinwestowany ogólem. Przy zapalaniu dyma nie puścił nie był odpalany wcześniej. Przy przejażdżce wszystko ok "zbiera "się przy przygazowaniu nie widać żeby puszczał bąka czy jakoś obficie dymił. Jest czym się przejmować? Ogółem dodam że nie posiadam sprzętu do mierzenia ciśnienia silnika. Według licznika niecałe 7tys mth

Opublikowano

Tam jest Perkins 4.248 na suchych tulejach jeśli nie miał robionego wcześniej remontu to 7000 mth to tak połowa życia tego sprzętu przy normalnej eksploatacji a jak bierze troszkę oleju to może pierścienie lub prowadnice zaworowe lub gdzieś wyciek na simeringu w każdym razie sprzęt nie nowy i swoje lata ma a w razie co dolewka i heja. Co do pomp to w silniku wymieniane czy w hydraulice?

Opublikowano
28 minut temu, Grab12 napisał:

Tam jest Perkins 4.248 na suchych tulejach jeśli nie miał robionego wcześniej remontu to 7000 mth to tak połowa życia tego sprzętu przy normalnej eksploatacji a jak bierze troszkę oleju to może pierścienie lub prowadnice zaworowe lub gdzieś wyciek na simeringu w każdym razie sprzęt nie nowy i swoje lata ma a w razie co dolewka i heja. Co do pomp to w silniku wymieniane czy w hydraulice?

W hydraulice. A jak można sprawdzić to wgl to branie oleju? Jakoś odme sprawdzić ?

A jeszcze jak powinien brać pedał sprzęgła w tym modelu? 

Opublikowano

Olej głównie spalany jest w wydechu jak bierze mało to i śladów dużo nie zostanie pod odmę jak bardzo wywalało można jakis pojemnik podczepić ale jak nie kopci z odmy i nie jest mokra to raczej bez sensu chyba że jest gdzieś wyciek z uszczelek uszczelnień ale to można zlokalizować w większości najlepiej jeśli jest możliwość sprzedający ma jakieś prace polowe i go pobserwować jakiś czas ale w najgorszym wypadku jeśli wał byłby w dobrym stanie to wymianę pierścieni czy całych kompletów można zrobić bez rozjeżdżania czy głowice zregenerować w jakiś rozsądnych pieniądzach się zamknąć

Opublikowano
2 minuty temu, akmaly napisał:

Spokojnie da się, jak ma przedmuchy na pierścieniach albo zaworach to z odmy będzie pluł olejem. Jak spala olej to widać po kolorze spalin 

MWM palił tyle na dzień, zero dymu, odma pustynia.

Opublikowano

C360 cisnienie zimny6 , ciepły 4,5 pali na 150mth około 4-5l, od dotarcia-od ponad 2000mth, dymi cały czas, pod obciążeniem bardziej ciemny, obstawiamy  ze góra źle zrobiona. jak chodzi to niech sobie chodzi , cieżko nie ma

Opublikowano

Nie ma najmniejszych szans aby w tym Perkinsie nie wywalało odmą przy nieszczelności na pierścieniach. Skoro odma ok, kolor spalin ok to może wyciek? Co do sprzęgła jeśli wysoko bierze to trzeba wyregulować 

Opublikowano
7 godzin temu, akmaly napisał:

Nie ma najmniejszych szans aby w tym Perkinsie nie wywalało odmą przy nieszczelności na pierścieniach

Inny silnik, bo 3p. Uszkodzone z przegrzania pierścienie olejowe, reszta raczej sprawna, bo odmą dmuchał jak niejeden sprawny silnik.

Wciągał 0.5l oleju na hektar orki i zimny pluł z wydechu olejem.

Opublikowano

Wg.opisu ciągnik ok. Kabiny lubią gnić na nich to minus. Ferdki ciśnienie będą miały choć by i przed remontem. Jeśli nie wali odmą u nie ma obejścia w kolektor ssący bo tak się robi na handel to ok.. dźwignie od podnośnika na max do góry i jak przydusi motor to jest 💪. Chcesz coś więcej to na pv .  Skrzyni na 3 lewarki czy dwa 

Opublikowano
3 godziny temu, Stodoła napisał:

Wg.opisu ciągnik ok. Kabiny lubią gnić na nich to minus. Ferdki ciśnienie będą miały choć by i przed remontem. Jeśli nie wali odmą u nie ma obejścia w kolektor ssący bo tak się robi na handel to ok.. dźwignie od podnośnika na max do góry i jak przydusi motor to jest 💪. Chcesz coś więcej to na pv .  Skrzyni na 3 lewarki czy dwa 

Podnośnik ok 2 pompy wymienione wymieniony sworzeń główny na przedniej osi plus łożyska i uszczelniacze przedniego napędu skrzy ja na 3 lewarki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v