Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

znajomy dał nam na testowanie ciągnik MF6480 i jest w nim kilka mankamentów do ogarnięcia. Mechanik obawiał się że przyczyną jest alternator, ale zawieźliśmy go do sprawdzenia i elektryk stwierdził że jest z nim wszystko w porządku. W ciągniku dzieją się następujące rzeczy:

1.Nie działają światła krótkie z przodu, zapala się tylko oświetlenie kabiny, światła długie już są ok. Światłal STOPu też działają w porządku. Wszystkie bezpieczniki są ok. Jak uruchomię światła długie to w kabinie zaczynają mrugać diody od podnoszenia i opuszczania siłowników (może to jakieś zwarcie, podnośnik w tyn czasie działa normalnie)

2. W ciągniku raz na jakiś czas zapala się na 2-3 sekundy czerwona dioda od ładowania akumulatora i po chwili gaśnie.

2. Nie działa konsola halogenów, działa na niej podświetlenie, zegar wyświetla godzinę, ale żaden halogen nie chce się uruchomić.

3. Po prawej na wysokości konsoli halogenów jest przełącznik w instrukcji nie widziałem do czego służy przełączając go też nic się nie dzieje - to coś co montują standardowo czy to jest robione przez przednich właścicieli ?

4. W konsoli z bezpiecznikami jest wsuwka z bezpiecznikiem nie była nigdzie podłączona, ale widać że końcówka jest używana i gdzieś to kiedyś było podłączone, kojarzycie do czego to mogło służyć?

5. Ciągnik ma hydraulicznie wysuwany zaczep polowy, nie mogliśmy wczoraj z tatą dojść jak on działa - ktoś podpowie? doszliśmy tylko do tego jak opuszcza go się na dół i wyciąga bolec  zabezpieczający.

6. W ciągniku nie działa miękka oś przednia mechanik nam powiedział że zamontowany jest najprawdopodobniej zły sterownik chyba od CASE'a i jest w nim złe oprogramowanie, albo ogółem jest nie zaprogramowany czy bez pomocy jakiś elektromechaników jestem w stanie coś tam ogarnąć , albo jak sensownie to sprawdzić.

7. Pedał gazu jest mega czuły wystarczy lekkie zadrżenie nogi i ciągnik szarpie, na ręcznym gazie jest o niebo lepiej jeździć. Jakiś sposób na ten pedał gazu? Gaz z przycisku też działa elegancko.

 

Na dzień dzisiejszy oramy nim w polu i bez problemu wszystko oprócz wyżej wymienionych elementów działa. Jedziemy 4 skibowym kvernelandem obrotowym i robi się elegancko.


Znajomy mechanik raczej odradza nam przywiązywania do tego traktora ze względu na mankamenty elektroniki w tych modelach i jej drogie naprawy.

 

Jakie jest wasze zdanie w temacie?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v