Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakleszczyła mi się skrzynia w Zetor majorek, ale pisze tutaj bo praktycznie to samo co c4011 c360 itp....Obejrzalrm filmiki jak odblokowaćale coś jest nie tak .. zablokowała się prawdopodobnie na wstecznym, ale pewności nie mam...teoretycznie jeśli na wstecznym to dźwignia powinna nie dochodzić do ostatniej pozycji.... U mnie wszystkie biegi tak jakby wchodziły....dźwignia chodzi normalnie.....Wykręciłem zatrzaski i próbowałem ustawić w linii, ale 2 listwa od prawej a więc 1 i wsteczny przesunęła się mocno do przodu,  tak że znikła w otworze, poruszając dźwignia listwa wycofała się z powrotem nieco, ale nie daje się teraz przesunąć więcej niż na to ostatnie wcieciei wygląda jakby była trochę nizej - tak jakby spadła z jakiejś szyny. Ogólnie skrzynia dalej zakleszczona, na dodatek listwa 1 i wstecznego biegu jakby uciekała do przodu. Jak to ustawić teraz w lini? Jeśli wszystkie biegi wchodziły a skrzynia zablokowana to co mogło się zablokować, dźwignia reduktora też pracuje normalnie.

Opublikowano

zapal ciągnik i spróbuj jechać zobaczysz na którym jest zakleszczona jak na wstecznym to wykręć zatrzask od strony reduktora i przesuń szynę do przodu jak nie bedzisz umiec tego zrobić to wykręć wszyskie zatrzaski i jeździj sam się wyluzuje wtedy wkręc zatrzaski

Opublikowano (edytowane)

Poruszasz  dźwignią zmiany biegów i próbujesz które nie wchodzą. Wykręcasz wszystkie odpowiednie zatrzaski. Nie wiem jak jest w Zetorze ... w C-360 wykręcasz gdy 1 i W to prawy zatrzask, gdy 2 i 3 to centralny, a gdy 4 i 5 to lewy. I śrubokrętem lub innym czymś ustawiasz aby był centralny rowek. Czasem zakleszczy się w 2 zatrzaskach. Silnik musi być włączony bo nic nie zrobisz.

 

Czasem może się ostrzej zakleszczyć - mi się chyba raz czy dwa razy trafiło - to trzeba wtedy trzeba korpus dzwigni zmiany biegów wykręcić.

Edytowane przez tracker
Opublikowano

Jeśli listwa nie chce się przestawić to wciskasz sprzęgło, a ktoś powinien poruszać kołami, wtedy powinna listwa się przestawić. Jak ciągnik stoi z górki, to być może trzeba będzie go lekko ruszyć pod górkę drugim traktorem

Opublikowano

Listwy wszystkie się przesuwają, tylko ta druga od 1i wstecznego poszła do przodu i nie chce się cofnąć dalej niż pierwszy ząbek od końca ...dźwignia zmiany biegów chodziła normalnie tak jakby wcale nie była zakleszczona, ale teraz po odkręceniu nakrętek wydaje mi się że dźwignia poszła bardziej do przodu. Pewnie rzeczywiście zdejmę na początek obudowę dźwigni zobaczyć widełki...mam nadzieję że da się dojść bez demontażu baku itp....

 

Opublikowano

Wyjaśniło się po zdjęciu dekla skrzyni, wyłamane widelki wodzika pierwszego i wstecznego biegu... Ktoś już spawał wcześniej wszystkie wodziki, a więc widzę że raczej częściej się to działo. Spawać znowu czy dostanę taki wodziki? Skrzynia w Majorki jest trochę mniejsza jak c360 itp, nie wiem jak ten wodzik czy też jest inny?

Opublikowano

Dzięki za cenna informację, dobrze że dostępne te wodziki, ale zastanawiam się czy jest sens pakować 230zl w nowy wodzik, skoro wszystkie już spawane i pewnie spawane wytrzymują tyle samo co nowe.... Wodzik 5 biegi, nie wiem czy oryginalnie, czy ktoś już spawał...ma dodawany zastrzał aby rozłożyć obciążenie....Na co warto jeszcze zwrócić uwagę mając otwarta skrzynie?

Opublikowano

Widełki już podawane i zamontowane, powinno znowu trochę wytrzymać...Jeszcze pytanie, skoro widełki są dostępne w sprzedaży to jak jest z trybami do tej skrzyni? Można coś kupić nowego, czy tylko używane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v