Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś mi podpowiedzieć gdzie spuścić olej silnikowy z Johna 1470? Za akumulatorem jest wężyk, ale gdzie odkręcić "spust", bo z instrukcją obsługi są rozbieżności. 

Opublikowano (edytowane)

chodzi mi o rolke napinajaca pas od mocarni

 

 

Jacolino

 

z tego co pamietam sa tam trzy spusty w tym jeden odma i chyba tam pzy silniku sie jakis kran odkreca i puszcza wezem odmy

 

 

Edytowane przez Heniekii
Opublikowano (edytowane)

Za akumulatorem jest tak jak by trzy spusty-tu jest rozbieżność z instrukcją, od przodu kombajnu jest odma, później jest pusty, a od tyłu jest korek od oleju hydraulicznego. 

 

 

I faktycznie odma łączy się u góry ze spustem.

Edytowane przez Jacolino
Opublikowano

Olej sposzczam ubsiebiw w 1550 przy silniku. Czyli z silnika wychodxi ten 2az i wlasnie zaraz przy silniku na tym wezy jest kranik ktiry trzeba odkrecic. Jak bedsiesz chcial to ci wysle fote. Nspisx do mnie na 723 757 308. Wysle fote gdzue jedt kranik
Sluchajcie pomozcie mi z klima, bo franca nie dziala. Jak robi sie goraco i sie kurzy mocno to przes5aje dzialac. Wychidzi na to ze nie potrafi schlodzic sie wystarczajaco i pokazuje kontrolke wysokiego cisnienia. Myslale sibie zeby tam dolozyc dodatkowe wiatraczki takie samochodowe na chlodnice od klimy??? Macie pomysly, sugestie??

Opublikowano

Spróbuj tak jak instrukcja wskazuje z tą klimą, wiatrak/ nawiew na maxa i reguluj temperaturą. Zacząłem tak robić i w największe upały nie było problemu. Filtr powietrza trzeba czyścić codZiennie ale to nie problem, jest sprężarka.

Przy okazji znaleźliśmy problem nieotwierającego się ślimaka wyładowczego do końca. Okazało się że pompa oleju ma za małą wydajność oleju. Ciśnienie ok. Ale wydajność za mała. Przywieźli z serwisu nową pompę, nie jest taka droga, ale przy wymianie okazało się że stara jest ok, tylko korek zaślepiający przyłącza, przed montażem został wepchnięty do środka pompy , a nie usunięty! Została stara pompa oleju i już wszystko działa dobrze.

Opublikowano

Moja juz trybi. Czujjik przy parowniku posiedzeniem pasażera był za blisko i za wolno reagowal

 

chwaliles sie ze tak ci za***iscie biega i nawet nie raczysz powiedziec gdzie masz umieszczony ten czujnik

Opublikowano

Spokojnie czlowiek☺ prawda jest taka ze to badziewie jednak nie dziala☺ czujnik pod siedzeniam pasazera mam blizej chlodniczki ale d9kladnie nie wiem bo mnie serwisant jie wposcil i nie widzialem. Ale mimo to klima przestaje dzialac w najwiekszy upal i do konca dnia juz nie trybi. Czujnik wysokiego cisnienia sie zapala teraz. Wedlug mnie jest za slaba i tyle. Tak jakby teraz chlodnica przy silniku nie dawala rady sie schlodzic jak sie kurzy mocno i jest goraco. A ponpoludniu jest juz brudna i nie trybi wogolem. Chlodnice 8 filtry czyszcze codziennie a nawet probowalem dwa razy dziennie i nic. Chlodnica wody tez troche mi lapie temp na 92 dziwne bo nigdy tak wysokiej temp nie oziagalem. W poniedzialem rano bedziemy dzwonic na serwis. Podobno wezma sie za ten temat klimy ostro i mowia ze zrobia. Jak bede pamietal to co dziennie bede zdawal wam relacje co i jak z ta klima.
Pewien serwisant co byl przy ciagniku kazal mi uposcic 300 gram czynnika z klimy. Ale po pierwsze nie wiem gdzie to zrobic. A po drugie boje sie ze klime rozpieprze.

Opublikowano

Spokojnie czlowiek☺ prawda jest taka ze to badziewie jednak nie dziala☺ czujnik pod siedzeniam pasazera mam blizej chlodniczki ale d9kladnie nie wiem bo mnie serwisant jie wposcil i nie widzialem. Ale mimo to klima przestaje dzialac w najwiekszy upal i do konca dnia juz nie trybi. Czujnik wysokiego cisnienia sie zapala teraz. Wedlug mnie jest za slaba i tyle. Tak jakby teraz chlodnica przy silniku nie dawala rady sie schlodzic jak sie kurzy mocno i jest goraco. A ponpoludniu jest juz brudna i nie trybi wogolem. Chlodnice 8 filtry czyszcze codziennie a nawet probowalem dwa razy dziennie i nic. Chlodnica wody tez troche mi lapie temp na 92 dziwne bo nigdy tak wysokiej temp nie oziagalem. W poniedzialem rano bedziemy dzwonic na serwis. Podobno wezma sie za ten temat klimy ostro i mowia ze zrobia. Jak bede pamietal to co dziennie bede zdawal wam relacje co i jak z ta klima.

Pewien serwisant co byl przy ciagniku kazal mi uposcic 300 gram czynnika z klimy. Ale po pierwsze nie wiem gdzie to zrobic. A po drugie boje sie ze klime rozpieprze.

 

I co ci nakminili ci fachowcy johndeerowcy?

U mnie w tym roku obyło sie bez awarii, choc w upaly klima zawodziła

Opublikowano

Co do klimy. Przyjechali i pojechali. Niby Serwis z pasłęka po sezonie ma przyjechac i zrobic. Niby wiedza co jest grane ale nie powiedzieli.

A co do awarii. Chyba loźysko mi sie obraca na wale młocarni. Piaty sezon, 600mtg na zegarze i wał sie poszedł j...ac. tak przynajmniej przewiduje serwisant. Mam nadzieje ze jeszcze 10 ha rzepaku wytrzyma.

Opublikowano (edytowane)

post-1002-0-34480300-1452430372_thumb.jpgOstrzeżenie przed zmęczeniowym pękaniem wału kosza sitowego w modelu 1470. W moim kombajnie po 5 latach eksploatacji i około 700 mth pracy młocarni pękł wał mocujący kosz sitowy i podsiewacz. Dokładnie rok temu na tym samym polu identyczna awaria ale w kombajnie JD 1085 H4 z ponad 4 000 mth i 30 letnim. Proszę użytkowników tych kombajnów na uwagę. Otóż pęknięcie objawia się następującymi objawami: szybkie zużycie się gum w zawieszeniu podsiewacza (pod młocarnią), pękanie elementów zawieszenia podsiewacza, tendencja do pracy całego zespołu kosz sitowy-podsiewacz  "na boki" obserwowana na pracy na wolnych obrotach, silniejsze wycieranie farby przez uszczelniające fartuchy gumowe wewnątrz kadłuba kombajnu, spowodowane tendencją do pracy skośne/ na boki. Jeśli obserwujesz te objawy nie wolno Ci czekać. Uważam, że należy co koło 500 godzin pracy wymieniać wał wraz z 5 gumami mocującymi. Unikniesz w ten sposób katastrofalnej awarii w żniwa. Rozerwaniu ulega wtedy kosz sitowy koszt około 5 tysięcy zł + kilka dni przestoju. W załączeniu zdjęcie przedstawiające zniszczenia. Po modernizacjach konstruktorzy JD zwiększyli masę kosza sitowego i samych sit (są mocniejsze), ale nie zwiększyli średnicy wału mocującego. Została stara średnica 25 mm. I jest problem, bo aby usunąć problem na dłuższy czas należałoby zwiększyć średnicę wału o np. 5 lub nawet 10 mm. Konstrukcyjnie niewykonalne. Więc na razie planuję co kilka lat planowo, zimą wymieniać wał wraz z gumami. 

Edytowane przez wandryskowski
Opublikowano

Witam , czy wymieniał ktoś łożysko przy kole pasowym z którego napęd przenoszony jest do hederu koło jest jakby zeskoszone i omal mi ostatniego dnia żniw kombajnu nie zjarało

  • Root Admin
Opublikowano

Wymienialiscie osuszacz? Ja zrobiłem po pierwszym wyświetleniu czujnika wysokiego ciśnienia i jest Ok.
Tzn powyżej 33 stopni nie nadąża ale do tej temp chodzi

Opublikowano

u mnie byl wymieniany osuszacz ale to nic nie dalo a po drugie  po co go wymieniac w nowym kombajnie?

ciagnik mam 8lat ani razu klima niebyla dobijana i chlodzi i zaden osuszacz niebyl wymieniany zreszta podobnie w samochodzie kto z was wymienia osuszacz co rok albo co dwa?

 

Ja im nie odpuszczam i niby u kogos na ten sezon usprawnili klime i czekaja az zaczna sie zniwa i czy to zda egzamin i niby wtedy maja zaczac poprawiac klimy w 14i15 mowie o serwisie z pasleka. A jak dalej nic to myslalem napisac pismo ale do john deere polska

  • Root Admin
Opublikowano

po co wymieniłem?

z 2 powodów: co chwila się swieciła kontrolka wysokiego ciśnienia w klimie i klima nie działała

po 2. w książce jest napisane że jego się wymienia bardzo często - teraz ci nie powiem dokładnie bo nie mam książki koło siebie, ale co 100 czy co 200godzin.

Ostatnio nabijałem klimę to koles z firmy od klimy, która nie ma nic wspolnego z jd czy nawet ciągnikami. Mówił ze to jest głupota ludzi ze nabijają klimy a nie wymieniają osuszacza.

To jest tak samo jak wymiana oleju w silniku bez wymiany filtra :P

Póki co tylko w jednym sezonie miałem problem z tą kontrolką klimy. Zobaczymy jak będzie w tym bo troche czynnika już zgubił.

 

Ja nabijam klimę co dwa lata i wtedy za każdym razem wymieniam filtr. Tak robiłem w starym aucie, tak robię w ciągnikach, tak też i robię w kombajnie.

W aucie na wiosnę (będzie miał wtedy 2,5 roku) też wymienię i też dobiję.

Opublikowano

Ma to sens co piszez o wymiane osuszacza tylko w samochodzie przez 2 lata ile godzin zrobi ten osuszacz?

Pewnie tyl ile w kombajn przez XXX lat

 

A producent jeszcze zaleca wymiane po 100h to w osobowce czy ciezarowce te 100h za kolkiem zrobisz w gora 2 tyg jak uzytkojesz go zarobkowo

 

Ponadto jak pisalem w ciagniku ktory kupilem w 2008r z przebiegiem pszeszlo 3000mth nigdy osuszacz nie byl zmieniany i wszystko dziala 

 

Ponadto znajomy byl kierownikiem w zakladzie po bylym PGR i pytalem go sie jak to jest u nich z klimatyzacjami w ciagnikach i kombajnach co ile dobijaja i czy osuszacze wymieniaja

To powiedzial mi ze w ciagnikach dobijaja jak przestanie chlodzic nic innego nie robia a w kombajnach przed sezonem ich mechanik bral termometr wkladal sonde w kanal jak klima schladzala powietrze w kanale do 7 C to ok a jak nie to tez tylko dobijali i nic sie nie dzialo a wymiane osuszacza w jakiejs maszynie sobie nieprzypomina

 

Ogólnie w tych kombajnach klimy sa niedopracowane albo zapala sie kontroka wysokiego cisnienia albo sie zamraza

U mnie akurat sie zamraza

  • Root Admin
Opublikowano

ja tez znam kierownika serwsiu aut to tez wymieniaja filtr oleju jak sie kontrolka swieci albo jak klient upierdliwy i ich sprawdza.

W mysl zasady jak dbasz tak masz.

Wymiana osuszacza plus dobicie klimy i ozonowanie to wydatek na poziomie 450zł cxyli po 150 zł na sezon.

Gdyby kombajnem jeździł pracownik to może bym inaczej do tego podchodził, ze jeżdzę ja lub brat to tak robie

Opublikowano

Z twoja mysla zasady jak dbasz tak masz to sie nie zgodze bo john deere taka lipe odwalil w tych kombajnach z klima ze wymienianie osuszacza i inne wydziwianie nikomu nie pomoglo problem jak byl tak jest i serwis byl u nie jednego z nas po kikanascie razy i nic to niedalo.

 

Kiedys jak rozmawialem z serwisantem to mowil ze problemy z klima w 14 i 15 zaczely sie jak chcieli polepszyc i klima niby jest manualna na galkach jak w strszych modelach a sygnal przechodzi przez jakas plytke sterujaca i niby to w niej tkwi problem

 

U mnie jak mialem sade w kanale i klima dziala to widze jak ciagle temp spada az dochodzi nawet do -4C dokladnie niepamietam i sie zamraza

 

i dlatego musze ja wylaczyc wylacznikiem na 0 ale wiatrak ciagle dziala i jak widze ze robi sie za cieplo i termometr pokazuje powyzej +10C wlaczam ja i tak X razy w ciagu dnia

 

Jak serwis z mojej okolicy poradzi sobie z klima w kombajnie testowym co ja zmodernizowali to dam znac i koszmar wszystkich operatorow 14 i 15 moze sie skonczy

  • Root Admin
Opublikowano

u mnie problem przez 5 lat był może z 5-6 dni, ale to wtedy kiedy temp powietrza przekraczała 35st.

Nie mniej czekam, może coś zostanie poprawione i będzie w kombajnie tak chłodno jak w ciągniku :)

Serwis klimatyzacji był bardzo zdziwiony ze do układu wchodzi tylko 1.6l, w NH czy większych JD które obsługują wchodzi od 3.2 do 4.0

 

  • Root Admin
Opublikowano

Jutro ci zrobie zdjęcie to jest jakby filtr powietrza jest poniżej wejścia do wentylatora jak podniesiesz prawa klapę to zobaczysz takie czarne podłużne Ok 10-15 cm długie kosztuje koło 200zl
Podpowiedzcie mi gdzie sa chłodnice wymienniki ciepła od klimy? Parownik i coś tam jeszcze nie pamietam jak sie nazywa chce to jutro porządnie przedmuchac bo jutro ostatni szlif i w sobotę w jęczmień

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
    • Przez WojtekBuawski
      Wczoraj pojawił mi się błąd SPN 94 FMI 17- no rail fuel pressure na max obrotach silnika, który po czasie znikał i się ponownie pojawiał kilka godzin później. Dzisiaj błąd pojawił się i nie znikał, cały czas mrugała kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Nie odczuwałem jakichkolwiek zmian w pracy silnika. Co może powodować pojawianie się tego błędu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v