Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z chłodnica wody w zetorze 8011.... Co i raz rozwala chłodnice co dwa lata jak nie pospawać trzeba to trzeba nowa... Mocowanie dolne dodatkowo boczne ... Wytwarza się nieraz podciśnienie duże kiedyś mi przewód gumowy aż ssadzilo i płyn wywalało korkiem... Żeby uniknąć tego przewiercilem malutka dziurkę w korku ale za to trzeba często płynu dolewać.  Ostatnio od jesieni dolewalem płynu i uszczelniacza do chłodnic i było w miarę ale nadal te podciśnienie się wytwarza... Ktoś tu pisał w temacie że pomogło czyszczenie układu chłodzenia... Mechanik mi powiedział że te chłodnice za 1200 1500 zł to chińczyki i indyjskie i są słabej jakości... I że pozadna chłodnica to 2500 zł kosztuje i faktycznie tyle w agromie sobie życzą za nią... Podpowiedzcie koledzy bo mi już ręce opadają jak ogarnąć temat żeby co dwa lata chłodnice nowa zakładać... Pozdrawiam 

Edytowane przez artur12441
Opublikowano

Mam już z 10 lat chłodnice (chińska <indyjska) niema żadnego kłopotu czysta nie zakamieniona zalana płynem termostat tez jest założony nowa pompa wody Nie mam podpiętego tylko ogrzewania Płyn praktycznie nie ubywa> Jaki masz układ chłodzenia na misie czy już na wymienniku?

Opublikowano
11 minut temu, robert1226 napisał:

Ty masz problem z silnikiem nie z chłodnicą. 

Tzn jaki problem jeśli mogę wiedzieć?

 

31 minut temu, zabalex napisał:

Mam już z 10 lat chłodnice (chińska <indyjska) niema żadnego kłopotu czysta nie zakamieniona zalana płynem termostat tez jest założony nowa pompa wody Nie mam podpiętego tylko ogrzewania Płyn praktycznie nie ubywa> Jaki masz układ chłodzenia na misie czy już na wymienniku?

Na misie pod misa olejowa jest płaszcz wodny 

Opublikowano

Nom u kuzyna w 3p wczoraj zgadalem się to u niego było podobnie okazało się zatkany wąż gumowy od szlamu... Muszę sprawdzić wszystkie węże i puścić może w obieg specyfik do czyszczenia układów chłodzenia...

Opublikowano

Przecież napisałeś że ci ciśnienie węże i płyń wysadziło może termostat albo jaki przedmuch kompresji do układu chłodzenia,  no i jakaś nierówna praca tego silnika bo takie wibracje że uchwyty urywa.vos nie tak nie widzę i nie słyszę tego silnika.

Opublikowano
1 minutę temu, robert1226 napisał:

Przecież napisałeś że ci ciśnienie węże i płyń wysadziło może termostat albo jaki przedmuch kompresji do układu chłodzenia,  no i jakaś nierówna praca tego silnika bo takie wibracje że uchwyty urywa.vos nie tak nie widzę i nie słyszę tego silnika.

Silnik jest po kapitalnym remoncie że 4 lata temu. Przedmuchu nie ma jakby uszczelkę wysadzilo to by mógł być przedmuchu tak w 3p miałem spaliny szły do układu chłodzenia . Silnik pracuje równiutko oleju nie bierze od wymiany do wymiany. Z uszczelkami pod głowicą też nigdy problemu nie było. Głowicą przy remoncie też robiona oczywiście 

Opublikowano

Po pierwsze nie cytuj poprzedniego posta , to od czego te ciśnienie,  a korek to powinien mieć możliwość upustu cinienia i możliwość zassania powietrza jak się zrobi podciśnienie także korek na nowy.

Opublikowano

Cytat sam wskoczył... Korek był nowy i wyrzucało. Założyłem stary i przewiercilem malutka dziurkę tak jak pisałem wcześniej... I jakiś czas był spokój. Nie wiem skąd może wystarczy układ wyczyścić przecież po to ten temat założyłem żeby ktoś podpowiedział i pomógł ogarnąć to...

Opublikowano

Nie nic się nie grzeje dopuki oczywiście połowa płynu jak uciekła to pod 90 podchodził a tak to trzyma na 80 85 stopni... Termostat też nowy. Kiedyś był bez termostatu przed remontem na starej chłodnicy oryginalnej po remoncie założyłem go. Ale otwiera się tak mniej więcej przy 93 czy 95 i trzyma .na zegarze 80 na granicy czarnego i zielonego pola

Opublikowano

NIe dokręcasz przypadkiem chłodnicy na zbyt sztywno. Ona musi trochę pracować na gumach. Druga sprawa to niestety tanie chłodnice szału nie robią, jedynie waryński robi pożądne chłodnice na ten moment. 

Odnośnie korka chłodnicy to powinien trzymać ciśnienie w układzie na poziomie 0,4 - 0,5 bar inaczej ciepło jest słabo odbierane.

Jaki termostat masz założony?

Opublikowano

Normalnie się dokręca na dół na sprężyny i z boku podparta dwoma śrubami po bokach. A termostat nie wiem w sklepie mi dali taki i założyłem nie pamiętam sprecyzuj pytanie w sensie jaki ?

Opublikowano

Pierwsze co to ja bym przewody porozbierał , ewentualnie puścił w obieg płyn bo być może gdzieś się robi nieszczelność, mówisz że termostat sprawny, a wygląda to tak jakby właśnie nie działał i przez to była kompresja z silnika która wytwarza podciśnienie.

Opublikowano (edytowane)

Ok nie ma problemu zajrzę i do termostatu. Zawsze można wyjąć go i w każdej chwili włożyć lub wymienić na nowy słuszna uwaga a węże też posprawdzam i użyje płynu do czyszczenia układów chłodzenia...  Ale teraz chłodnica nowa potrzebną. cena od 1200 1500 do 2800 oryginał ursus co Waryński robi je... 

Pytanie jaką wybrać 🤔

Edytowane przez artur12441
Opublikowano

W 385 i 8011 tata uszczelka powinna być. Odnośnie termostatów to termostaty w pudełkach zetora to Motorad z zaworkiem, ten zaworek często przyczynia się do wywalania płynu, gdyż blokuje możliwość odpowietrzenia się ukłądu.

Uszczelka głowicy 1,2mm z silikonem C-385 4 cylindrowy 80005904S Morpak bez turbo-54368

Opublikowano

Bez termostatu będzie za szybko woda krążyć i też może wywalać płyn . Ja bym sprawdził termostat w garnuszku na gazie czy się odpowiednio otwiera ewentualnie przewiercił w nim dziurkę 3-4 wiertłem. Czy przed remontem działo się tak samo ?? Ja mam ursusa 385 i przykręcana chłodnice mam na 4 śruby do podstawy i u góry jak w ursusie 330 jest płaskownik od głowicy do chłodnicy na gumowym amortyzatorze który jest na obudowie chłodnicy i za 1500zl firma naprawiająca chłodnice z Poznania zrobila mi nowa na duńskich lub belgijskich częściach 

Opublikowano

To jaki polecasz termostat po średni pomysł jeździć bez. Przed remontem miał wyjęty i było ok . Może w tym tkwi diabeł... Wyślij mi link jaki ten termostat założyć i założę .posprawdzam węże gumowe wyplukam układ i wg ... Wiem że pod Poznaniem jest firmą co robi chłodnice wspawuje nowe ule i wg ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v