Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam zamiar kupić ciągnik na dofinansowanie unijne o mocy około 80-90 km zastanawiam się pomiędzy MF i DF a dokładnie agroplus do 5 lat. Mam pytanie jak jest ze zutrzyciem paliwa w tych markach i czy jak we wniosku brat napisał ze ciągnik o mocy 80km to można kupić o mocy 90km? mam do wydania około 130 tys zł.

Opublikowano

Witam.Ja mam case 4230 i jestem bardzo zadowolony z tej maszyny. Ciągam nim agregat 3,70 unii i daje radę i plug kvernelanda 4x35.za traktor zapłaciłem 58000 tyś ale mój jest z turkiem. za 40000 do 50000 spokojnie można kupić takiego z 96 roku

Opublikowano

ja bym nie polecala zetora - z doswiadczenia wiem ze pala o wiele wiecej paliwa niz np ursus.moim zdaniem sa o wiele mniej wytrzymale ale to tylko moje zdanie. ja bym polecala ursusa 914. naprawde nie mozna narzekac na te ciagniki.a srednia spalania takim ciagnikiem od 8 do 10 litrow zalezy przy jakiej maszynie pracuje.

Opublikowano

Ja mam zamiar kupic ciągnik, który miał zamontowanego wcześniej tura, on ma 85KM (zetor 8540) i nie wiem czy ciągnik o tak niskiej mocy nie jest przeciążany w turze :( i czy te ciągniki dają rade?

Opublikowano

zależy w jakim turze bo może być tur o udźwigu 1000kg i 2000kg oraz ciągnik może w turze robić 100-200 godzin w lekkich pracach jak również po 500 godzin np przy oborniku czy żwir ładować

Opublikowano

tur jest nie duży, ale stan ciągnika pracującego z turem nie zależy tylko od ciągnika i tura ale też istotna jest sprawa użytkowania. w tym ciągniku to obejrzyj przedni most czy nie ma luzów, najlepiej podnieść przód i to sprawdzić, oraz połączenia silnika i skrzyni, oraz tylnego mostu czy nie były ruszane i czy ze śrubami nie był nic kombinowane

Opublikowano

Ruszane nie były, ale mają byc ruszane bo handlarze mają go "sprawdzic" dla mnie jeśli bym go brał, coś jest ze sprzęgłem bo lekko chodzi i biegi trzeszczą chyba wysprzęglik, ale oni to zrobią. Mają odjąc tura i go przejrzec. A nie zansz się przypadkiem na cenach? Czy 53tys na 98 rok dobrze wyposażony to dużo? I nie wiesz przypadkiem czym się różni stary zetorowski most od carraro? :(

Opublikowano

Myślałem nad tym zetorkiem tylko po pierwsze oni chcą wziąśc w rozliczeniu mojego 7211, a po drugie 8540 to max, a lepszy by był nawet 7540 bo mi jest potrzebny jak najmniejszy, bo mam dużo takiej pracy na pół pusto (przyczepa czy rozrzutnik dwuosiowy). Nie wiem czy warto brac 98rok za 53tys, ale wyposażenie ma ładne (haki, radio, obciążniki, półbiegi, grammer, opony 38 nowe). Nie wiem co robic, a z drugiej strony strach bo od tura, ma 6tys mtg to tak ani dużo ani mało, wiec nie wiem... :(

Opublikowano

najlepiej to kupic case ih lub new hollenda lub ursusa bo np ja nie lubie zetorów ja mam case international 844xl co ma 81 km i sie super spisuje radze kupic case ih albo case international dla rolnika do 70-80 bydlaków dobry bedzie case JX 95 abo case MX 120

Opublikowano

Myślałem nad tym zetorkiem tylko po pierwsze oni chcą wziąśc w rozliczeniu mojego 7211, a po drugie 8540 to max, a lepszy by był nawet 7540 bo mi jest potrzebny jak najmniejszy, bo mam dużo takiej pracy na pół pusto (przyczepa czy rozrzutnik dwuosiowy). Nie wiem czy warto brac 98rok za 53tys, ale wyposażenie ma ładne (haki, radio, obciążniki, półbiegi, grammer, opony 38 nowe). Nie wiem co robic, a z drugiej strony strach bo od tura, ma 6tys mtg to tak ani dużo ani mało, wiec nie wiem... :(

 

6000 motogodzin w 11 lat z turem? Możliwe że cofnięty przebieg bo ciągniki z turami robią nieraz więcej godzin chociaż zależy od typu produkcji, u nas tur robi mało. 6000 to nie jest jeszcze duży przebieg, mamy w forterze 2004 rok 5200 i nic się z ciągnikiem nie dzieje, nie ma żadnych oznak zużycia silnika czy skrzyni a ładunki wozi porządne Agrofoto.pl Forum -> Galeria -> Wyświetlanie obiektu -> Zetor Forterra 10641 + przyczepy - strona 2

Opublikowano

6000 mth. No wiesz zależy w jakich warunkach ten ciągnik zrobił ten przebieg, co robił, jak dbano o niego, wymiana oleji filtrów. My tego przestrzegamy - czyszczenie suchego filtra powietrza jak się kurzy, wymiana oleju i filtrów oleju co 300 mth ( olej fuchs titan taki jak do nh), wymiana oleju w skrzyni ( niektórzy wogle tego nie robią w ciągnikach), wszelkie naprawy drobne na bieżąco robione. Sąsiad ma 10540 i zadowolony z niego, a on mu nie żałuje obciążenia, pracował z dużą kopaczką do ziemniaków, ale u niego nie dbają pracownicy o sprzęt i coś tam naprawiał w silniku. Ale on już robił silnik w 7341 z 2002 roku, w nh 165 z roku 2000-2002, ogólnie kaci u niego pracują. Ale 10540 u niego to najsolidniejszy ciągnik.

Co do mostów - zwykły stary most to taki jaki był w zetorach 8045, 8145, 12145 itp.

Carraro to taki nowy most nazywany czasem lekkim mostem chociaż waży chyba więcej od starego, wygląda on tak jak w nowych proximach i forterrach. Niby carraro ma większą nośność? nie wiem dokładnie ale oba mosty były spotykane równoległe w tych samych latach produkcji.

Opublikowano

tak jak kolega wyżej pisze te 6000mth to nie jest duży przebieg i po takim przebiegu ciągnik o którego dbano i odpowiednio serwisowano może pracować nie gorzej od nowego

Opublikowano

Słowem - jak dbasz tak masz. Chociaż nie do końca. Bo można trafić na wadliwy egzemplarz.

W drugim ciągniku - 70 konny nh z 2002 roku mamy 5700 mth i też ciągnik nie ma oznak zużycia, silnik chodzi jak żyleta, pali na dotyk, mocy ma dużo ostatnio ciągnąłem nim przyczepę trzyosiową 17 t ładunku + 7 sama przyczepa bo w zetorze przełącznik od świateł padł, to szedł dobrze, nie dymił. Nic się absolutnie z ciągnikiem nie dzieje , oprócz drobiazgów tam błotniki połamane z tyłu z przodu farba gdzieś odchodzi na masce ale od strony mechanicznej nic się nie dzieje.

Co innego trzeci ciągnik - nh 175 5200 mth - tam co chwila cos padnie jakis kabel, jakiś czujnik i parę innych awarii.

Z kolei nh 155 ma coś 4000 mth i ma o wiele mniej awari niz 175 a traktowane tak samo, więc widać to że zależy jaki egzemplarz się trafi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v