Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do sprzedaży ciągników przy małych przebiegach to można przyjąć jeszcze jeden wariant którego nie widzę tutaj - po prostu ktoś złożył wniosek na PROW, kupił ciągnik licząc że dostanie zwrot a jego wniosek przepadł ze względów proceduralnych (np brak potwierdzonej kopii dowodu osobistego). A jak najłatwiej spłacić ciągnik gdy nie ma sie tych 50-60% zwrotu z ARiMR?

Po prostu go sprzedać a wtedy sprzedaje się prawie nowy ciągnik z małym przebiegiem.

 

Zresztą pojeździjcie troche i pogadajcie z handlowcami - troszkę ludzi się nacięło na PROWie i maszyny wróciły do sprzedawców z bardzo małymi przebiegami (wzięte w leasing do czasu wykupu za kasę z PROWu).

Opublikowano

Ja słyszałem ze valtra to dobre ciągniki ekonomiczne i mało awaryjne

 

A ja słyszalem że Fenty są całkiem nienajgorszeblink.gif

 

Początkowych forumowiczów spotykają kary za tego typu konkrety.

Poza tym rozwiń trochę kwestię kredytowo/leasingową skoro już się za nią zabrałeś.

Sytuacja z kredytami preferencyjnymi w Waszych bankach nieco się unormowała i trza po prostu ich dobrze przycisnąć i podpytać (nie każdy bank ma "chęci" do działania przy preferencyjnych).

 

Jeśli natomiast to nie przejdzie to pozostaje zwykły kredyt komercyjny, a tu oprocentowanie jest nieco wyższe niż w leasingu.

 

Oczywiście wsjo zależy od banku i grupy leasingowej, ale uśredniając jest mniej więcej tak.

Opublikowano

kredyt a leasing, opłacalność obu form finansowania zależy w dużej mierze od rodzaju kredytu oraz na jakich zasadach opodatkowania jest inwestor(kupujący dane dobro) bo przyjmując że jest kredyt komercyjny na ok 7,5-8% oraz leasing na 4-5% to leasing wypada o wiele korzystniej w przypadku gdy podatnik jest na zasadach ogólnych ze względu na korzyści podatkowe wynikające z istoty leasingu

Opublikowano

Dziękuję za sprostowanie,

patrząc z perspektywy przedsiębiorcy to jednak leasing wychodzi o tyle przyjemnie, że można sobie od każdej raty odpisać i Vat i dochodówkę. Z kolei, przy kredycie odliczasz raz od całości zaraz po zakupie.

Na jeden pies wychodzi, kwestia jak komu wygodniej.

Opublikowano

wygodniej nie wygodniej, biorąc pod uwagę lewasing zazwyczaj jest mniej formalności i wymogów, bo mając już np kredyt preferencyjny 2 już nie dostaniemy i zostaje nam albo kredyt komercyjny albo leasing, zazwyczaj w przypadku leasingi jest mniejszy wkład własny, czasem wcale nie potrzeba wkładu własnego,z punktu widzenia przedsiębiorcy mając np kilka maszyn w leasingu nie musi się martwić o amortyzację ich, nie ma ich u siebie wpisanych do majątku trwałego, a raty leasingow wpisuje w całości w koszty

 

tak czy inaczej opłacalność leasingu zależy od indywidualnych potrzeb

Opublikowano

Miałem wiele polskich rzeczy, łatwa dostępnśc części zamiennych to tylko 1 plus. Ja wole dac za częśc drożej, dłużej poszukac, ale za to jeździc w pełnym komforcie i wieloma innymi pożytecznymi rzeczami. :D

Opublikowano

@Dawid777 ma racje a tak mnej więcej to ile masz ha ornej jak taki ciągnik ? :D pozdrawiam :D

EDIT:20 ha i taki wielki ciągnik chcesz ? weź kup sobie Zetora 7441/8441 z turem też dobry ;)wystarczał by Ci i to niemiał by co robić hah :D :D :)

Opublikowano

kur.... już głupi jestem sam nie wiem co wybrać jeden mówi większy drugi mowi mniejszy... jeden mówi belarus drugi zetor trzeci mf i tak wkoło boje się pchać w zetora bo krążą opinie że bardzo lubią paliwo w mf nażekają na hydraulikę a belarus to tak jak alfa właściciele sobie chwalą ale szybciej sprzeają niż kupują.... wołam o pomoc mam 40tys potrzebuje ciągnik na 20h uwzględnić trzeba to że połowa z tego strasznie ciężka ziemia ile koni doradzacie jaka stajnia no i lepsza marka używana czy gorsza ale nowa

Opublikowano

Na te 20 ha to pomyśl nad jakimś Ursusem 914, albo Zetorem 8145, może więcej spalą od zachodnich, ale dużo ziem nie masz to powinien Ci w zupełności styknąc, wiadome części tanie i w każdym ''kiosku'' dostaniesz :blink: Nawet z Chińskiej stajni nie dostaniesz nowego za 40 tyś, więc zostaje używany...

Opublikowano

Masz rację że one chleją, ale masz tylko 20 ha, wybór należy do Ciebie

A co do tego MF-a no zadbany nawet jest, a jaka jest w nim skrzynia biegów? Bo w niektórych chyba są felerne co?, głowy nie daje uciąć, ale taki jeden koleś miał jakiegoś MF-a i dość sporo włożył w skrzynie biegów, co nie znaczy że wszystkie są felerne oczywiście, jak się nie myle to był 3080, ale nie jestem pewien... Niech wypowiedzą się posiadacze tych ciągników, albo popytaj ich jak im służą...

Opublikowano

A ten MF ma mechaniczną skrzynie?

To chyba lepszy będzie jednak ten MF niż jakaś renia, znajomy ma 1014 skrzynia mechaniczna i sprawuje mu się bardzo dobrze, no w tym roku akurat tarcze od sprzegła wymieniał...

Opublikowano

Ja polecam jakiegoś MTZ czy Pronarka. Niedrogie, łatwe do naprawy, bez skomplikowanej elektroniki. Moim zdaniem zachodni jak najbardziej, tyle że najlepiej nowy.

Opublikowano

myśle też nad belarusem 820 w ful obcji wychodzi jakieś 60-70tys tylko ile takim bedę musiał robić żeby zwrócił się... chyba zostanę przy tym mf jakoś jestem do nich przekonany...

Opublikowano

Witam. Ja mam dwa MFy 3060 i 4235. 3060 mam już 4,5 roku i jak narazie bez żadnych awarii, nakrciłem nim 1300mth, obecnie ma 5700mth.4235 kupilem rok temu,ma3600mth z czego 400 u mnie i rownież bez awarii. Jestem bardzo zadowolony z tych ciągników :unsure: Jeśli sie boisz MFa z serii 3000 to proponuję MF 390,390T itp. prosta i trwała konstrukcja bez elektroniki. Użytkownicy chwalą sobie te ciągniki. Dużo części pasuje od postlicencyjnych ursusów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v