Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ciągnik przestał podnosić, ręcznie jak wciskam zawory to działa, zmieniłem wtyczki na zaworach i wtedy jak biorę przycisk do dołu to podnosi tak więc mechanicznie jest Ok. Rozebrałem wtyczkę i tam kable są całe i ładne. Wyciągnąłem kabel z pod kabiny aż do kanału za kołem, kanał też odkręciłem jednak nie chciał bym rozpruwać całej instalacji, mam pytanie czy ktoś rozbierał tą wtyczkę do EHR tą grubą, są tam śrubki jednak bałem się odkręcać bo nie wiem czy te wszystkie kable wtedy się nie powysuwają? Jest tam ich bardzo dużo i wtedy to bym sobie nie poradził. Rozbierał to ktoś? Ewentualnie czy ktoś wie które piny w tej wtyczce są od cewki do podnoszenia? Ewentualnie jak wykluczyć uszkodzenie panelu sterowania albo sterownika? Jak biorę przełącznik do dołu to dioda świeci mocno i podnośnik opuszcza, jak biorę do góry to na sekundę zapalą się dwie po czym ta do dołu dioda gaśnie a ta do góry świeci tylko tak jakby słabiej? Ktoś pomoże wykluczyć ehr i podpowie z tą wtyczką? Nie chciał bym psuć na darmo instalacji i pakować się zbędnie w koszty z tym ehr.

Opublikowano

Jak migną kontrolki, to bym sorawdził kostke pod panelem EHR  Taka chyba biała 6 pinowa. Tam są dwa zasilania  do EHR. Poruszać kostką, 

Wyciągnąć panel do góry na bok i wtedy poruszać kablami, patrzeć czy kontrolki będą zapalać się i gasnąć. 

Opublikowano

Schematy elektryczny do ehr w tym ciągniku bez problemu znajdziesz w necie  ,  na jego podstawie sprawdzisz to co chcesz . Jeśli masz jakieś  własne pozytywne doświadczenia z elektryką to możesz też zajrzeć do wnętrza sterownika , jeśli to tylko ścieżka to po wykluczeniu zwarcia w instalacji  naprawisz ją sam . 

Opublikowano
19 godzin temu, Rowan napisał:

Raczej problem w stwrowniku. Jeśli chcesz, to możemy naprawić. 

Jak sprawdzić czy to na pewno sterownik ? I jakie koszty za naprawę?

16 godzin temu, Piotr12 napisał:

Sprawdz bezpiecznik na akumulatorze

 

Bezpieczniki dobre, prąd dochodzi bo świeci się i do dołu działa.

8 godzin temu, mirro napisał:

Jak migną kontrolki, to bym sorawdził kostke pod panelem EHR  Taka chyba biała 6 pinowa. Tam są dwa zasilania  do EHR. Poruszać kostką, 

Wyciągnąć panel do góry na bok i wtedy poruszać kablami, patrzeć czy kontrolki będą zapalać się i gasnąć. 

Ogólnie wyciągałem to wszystko, rozbierałem kostki i czyściłem ale dalej nic.

5 godzin temu, peugeot napisał:

Schematy elektryczny do ehr w tym ciągniku bez problemu znajdziesz w necie  ,  na jego podstawie sprawdzisz to co chcesz . Jeśli masz jakieś  własne pozytywne doświadczenia z elektryką to możesz też zajrzeć do wnętrza sterownika , jeśli to tylko ścieżka to po wykluczeniu zwarcia w instalacji  naprawisz ją sam . 

Znalazłem schemat ale mało dokładny, przydał by się taki dokładny z którego pinu idzie do kostki cewki, ale tam idą dwa kable jutro przelecę miernikiem wszystkie piny we wtyczce i sprawdzę czy jest przejście, tak myślę że warto zobaczyć czy te co dochodzą do cewki to razem nie maja zwarcia, jutro sprawdzę.

Ogólnie pierdoły jakieś to bardzo często sam lutuję, dorabiałem czasami proste płytki, ze ścieżką bym sobie poradził ale chciał bym najpierw wykluczyć instalacje.

Mam możliwość podłączenia swojego ehr do innego ciągnika 3060 tylko tam jest inny panel przełącznik od sterowania dół/góra jest po prawej stronie panelu, a w moim jest po lewej stronie. Czy to będzie pasować czy musi być taki sam?

Opublikowano

Rozebrałem sterownik, okazało się że 3 ścieżki są przepalone, zlutowałem przepalone ścieżki przewodem, poskładałem i nadal nie działa. Rozebrałem sterownik od nowa i okazało się że te trzy przewody którymi zlutowałem ścieżki się spaliły. To oznacza że jest problem z instalacją i psuje sterownik ? Czy raczej coś w sterowniku się zwiera?

mf sterownik.jpg

Opublikowano

Rozebrałem całą instalacje od cewek aż do wtyczki i wygląda ładnie, wizualnie oraz miernikiem  bez rozbierania sprawdziłem kable od sterowania na błotniku i też wygląda dobrze, polutowałem od nowa przewody w miejsce spalonych ścieżek i bez plastikowej obudowy podłączyłem wszystko, świeci się ciągle dioda od opuszczania, nie próbowałem robić żadnych zadań sterowaniem żeby znowu się nie spaliły te lutowane ścieżki. Czy któryś czujnik może powodować że prąd ciągle idzie na cewkę do opuszczania?  Czy raczej oddać gdzieś panel ze sterownikiem do sprawdzenia i naprawy ? Bo sam nie będę raczej w stanie zdiagnozować co się zepsuło w sterowniku lub panelu. Dodam że przełącznik od podnoszenia i opuszczania sprawdziłem miernikiem i jest dobry.

Opublikowano
Dnia 21.01.2023 o 11:18, peugeot napisał:

Zwarcie sprawdzisz bez wylutowania  z układu . 

Byłem z tą płytką w pobliskim zakładzie gdzie naprawiają elektronikę i stwierdzili że mosfety są dobre, mówiąc że widzą zwarcie w układzie ale nie wiedzą co jest przyczyną. Sam przy pomocy internetów próbowałem to zweryfikować jednak średnio umiem stwierdzić po odczycie czy tak ma być czy inaczej. Natomiast przy ustawieniu miernika na diodę(zwarcie) w 3 mosfecie od lewej są zwarte zewnętrzne nóżki (miernik piszczy) i w ostatnim mosfecie są zwarte dwie nóżki pierwsza i środkowa ( miernik piszczy)  Czy to oznacza że te mosfety są uszkodzone? Zaznaczyłem to na zdjęciu z tego ostatniego mosfetu jedna ścieżka idzie do momentu gdzie się przepala. Ewentualnie jak to poprawnie zmierzyć?

mosfet zwarcie 1.jpg

mosfet zwarcie 2.jpg

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak mierzysz ale jeśli masz wątpliwości to wylutuj i wtedy sprawdź czy są zwarte i czy na płytce też to zwarcie ustąpiło . 

Przed pomiarem odczytaj oznaczenie na elemencie i wygoogluj co to jest , bo tam są chyba też inne elementy niż tylko mosfety .  

Pamiętam że kiedyś wymieniałem jakiegoś mosfeta  BUZ 11 CZY BUZ 10 . 

Coś mi się kojarzy ( nie wiem czy to była  ta płytka )  że  przekaźnik może zwierać piny przy tych elementach , parę lat już minęło ale warto to sprawdzić i w czasie  pomiaru podłożyć papierek pod jego styki  . 

Edytowane przez peugeot
  • Like 1
Opublikowano
9 godzin temu, peugeot napisał:

Nie wiem jak mierzysz ale jeśli masz wątpliwości to wylutuj i wtedy sprawdź czy są zwarte i czy na płytce też to zwarcie ustąpiło . 

Przed pomiarem odczytaj oznaczenie na elemencie i wygoogluj co to jest , bo tam są chyba też inne elementy niż tylko mosfety .  

Pamiętam że kiedyś wymieniałem jakiegoś mosfeta  BUZ 11 CZY BUZ 10 . 

Coś mi się kojarzy ( nie wiem czy to była  ta płytka )  że  przekaźnik może zwierać piny przy tych elementach , parę lat już minęło ale warto to sprawdzić i w czasie  pomiaru podłożyć papierek pod jego styki  . 

Tam nie ma czasem oprócz mosfetu diody od źródła do drenu? W końcu to obciążenie indukcyjne i taka powinna się znajdować. 

Opublikowano

Z tego co widzę te ścieżki kręcą się w okolicach dużej diody która wygląda na taką  z alternatora samochodowego , tylko że jest  jedna .  

Ja najpierw  sprawdził bym  elementy związane z przepalonymi ścieżkami  , później ( z włączoną w szereg z zasilaniem dużą żarówką ) sterownik bez obciążenia ze strony instalacji no i na końcu całość . Wtedy będzie wiadomo co może robić zwarcie . 

 

Opublikowano
1 minutę temu, peugeot napisał:

Z tego co widzę te ścieżki kręcą się w okolicach dużej diody która wygląda na taką  z alternatora samochodowego , tylko że jest  jedna .  

Ja najpierw  sprawdził bym  elementy związane z przepalonymi ścieżkami  , później ( z włączoną w szereg z zasilaniem dużą żarówką ) sterownik bez obciążenia ze strony instalacji no i na końcu całość . Wtedy będzie wiadomo co może robić zwarcie . 

 

Możliwe że sama w sobie cewka jest zwarta wtedy przydało by się zmierzyć prąd jaki pobiera cewka. To rzadki przypadek uszkodzenia ale miałem i taki w życiu. 

JA z tych zdjęć to nic nie widzę. Przydało by się podświetlić płytę od strony elementów i wtedy zrobić zdjęcie ścieżek. To jest dla mnie mało wyraźne. Stary się już robię .... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v