Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
22 minuty temu, jacek1296 napisał:

Idąc tokiem twojego rozumowania na drogach nie powinno być ani jednego samochodu. Mandat za przekroczenie prędkości jak najbardziej, zabranie dr brak podstaw.

 

 

§  44.  [Pojazd w rozumieniu przepisów rozdziału]
Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.
§  45.  [Wymagania wobec ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami]
1. 
Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby:
1)
wystające części, które mogą naruszać stateczność pojazdu lub zagrażać bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, mogły być na czas jazdy zdemontowane lub złożone; § 39 stosuje się odpowiednio;
2)
poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu silnikowego z odległości 0,5 m nie przekraczał 104 dB (A);
3)
maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5.
2. 
Do pojazdów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 1 i 7, § 8 ust. 4 pkt 2 i 3 oraz ust. 5, § 9 ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, pkt 7 lit. a-d, pkt 9 i 12, § 11 ust. 1 pkt 18 oraz § 41.
3. 
Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu:
1)
pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego z maszyną zawieszaną i przyczepy specjalnej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m;
1a)
przyczepy ciężarowej rolniczej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m, jeżeli jest wyposażona w opony specjalne, a przekroczenie szerokości 2,55 m może wynikać jedynie z szerokości zamontowanych opon specjalnych;
2)
pojazdu z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli:
a)
dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie przekracza 16 t,
b)
nacisk gąsienicy między skrajnymi krążkami bieżnymi nie przekracza 40 kN (4 t) na 1 m; przy mechanizmie półgąsienicowym lub przy zastosowaniu dwóch gąsienic, jedna za drugą, nacisk ten nie może przekraczać 60 kN (6 t), pod warunkiem że odległość pomiędzy środkami powierzchni styku z jezdnią pierwszej gąsienicy lub kół przedniej osi a środkami powierzchni styku z jezdnią drugiej gąsienicy wynosi co najmniej 3 m,
c)
gąsienice nie mają ostrych krawędzi mogących uszkodzić nawierzchnię drogi,
d)

prędkość maksymalna jest konstrukcyjnie ograniczona do 10 km/h; przepisu nie stosuje się do pojazdu na gąsienicach gumowych lub z innego tworzywa o odpowiedniej elastyczności, jednak bez elementów metalowych mogących uszkodzić nawierzchnię drogi.

 

To, że ciągnik ma homologację na 40km/h +max 3km/h nie oznacza, że można się nim legalnie poruszać po polskich drogach z taką prędkością

Ciągnik osiagający większą prędkość niz dopuszczalna z homologacji max 43km/h przekracza wymagania hmologacyjne i powinien być poddany badaniom przed ponownym dopuszczeniem do ruchu lub przeróbkom, doprowadzającym do zdolności z homologacją, tak samo jak ciągniki z wyciętym DPF czy SCR

Opublikowano
10 minut temu, jacek1296 napisał:

B+ E nie ma ograniczeń tonażu dla ciągnika i przyczep. Czyli możesz spokojnie popylać ciągnikiem np. 300km+naczepa od tira.

 

Pokaż przepis...

 

9 minut temu, Tomasz0611 napisał:

BE jest wyższa niż T, mając BE możesz jeździć wszystkim co się łapie na T...

Bzdura...

Opublikowano

Na jakiej więc podstawie ciągniki, które " nie spełniają polskich norm" są legalnie sprzedawane?

7 minut temu, jahooo napisał:

 

 

§  44.  [Pojazd w rozumieniu przepisów rozdziału]
Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to ciągnik rolniczy, leśny i pojazd wolnobieżny oraz przyczepę przeznaczoną do łączenia z tymi pojazdami.
§  45.  [Wymagania wobec ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego oraz przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami]
1. 
Ciągnik rolniczy, pojazd wolnobieżny oraz przyczepa przeznaczona do łączenia z tymi pojazdami są zbudowane, wyposażone i utrzymane tak, aby:
1)
wystające części, które mogą naruszać stateczność pojazdu lub zagrażać bezpieczeństwu innych uczestników ruchu, mogły być na czas jazdy zdemontowane lub złożone; § 39 stosuje się odpowiednio;
2)
poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu silnikowego z odległości 0,5 m nie przekraczał 104 dB (A);
3)
maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o więcej niż 3 km/h wartości 40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5.
2. 
Do pojazdów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 1 i 7, § 8 ust. 4 pkt 2 i 3 oraz ust. 5, § 9 ust. 1 pkt 2, 3, 5, 6, pkt 7 lit. a-d, pkt 9 i 12, § 11 ust. 1 pkt 18 oraz § 41.
3. 
Dopuszczalne jest uczestniczenie w ruchu:
1)
pojazdu wolnobieżnego, ciągnika rolniczego z maszyną zawieszaną i przyczepy specjalnej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m;
1a)
przyczepy ciężarowej rolniczej o szerokości nieprzekraczającej 3,00 m, jeżeli jest wyposażona w opony specjalne, a przekroczenie szerokości 2,55 m może wynikać jedynie z szerokości zamontowanych opon specjalnych;
2)
pojazdu z gąsienicowym układem jezdnym, jeżeli:
a)
dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie przekracza 16 t,
b)
nacisk gąsienicy między skrajnymi krążkami bieżnymi nie przekracza 40 kN (4 t) na 1 m; przy mechanizmie półgąsienicowym lub przy zastosowaniu dwóch gąsienic, jedna za drugą, nacisk ten nie może przekraczać 60 kN (6 t), pod warunkiem że odległość pomiędzy środkami powierzchni styku z jezdnią pierwszej gąsienicy lub kół przedniej osi a środkami powierzchni styku z jezdnią drugiej gąsienicy wynosi co najmniej 3 m,
c)
gąsienice nie mają ostrych krawędzi mogących uszkodzić nawierzchnię drogi,
d)

prędkość maksymalna jest konstrukcyjnie ograniczona do 10 km/h; przepisu nie stosuje się do pojazdu na gąsienicach gumowych lub z innego tworzywa o odpowiedniej elastyczności, jednak bez elementów metalowych mogących uszkodzić nawierzchnię drogi.

 

To, że ciągnik ma homologację na 40km/h +max 3km/h nie oznacza, że można się nim legalnie poruszać po polskich drogach z taką prędkością

Ciągnik osiagający większą prędkość niz dopuszczalna z homologacji max 43km/h przekracza wymagania hmologacyjne i powinien być poddany badaniom przed ponownym dopuszczeniem do ruchu lub przeróbkom, doprowadzającym do zdolności z homologacją, tak samo jak ciągniki z wyciętym DPF czy SCR

 

Opublikowano
1 minutę temu, jacek1296 napisał:

Na jakiej więc podstawie ciągniki, które " nie spełniają polskich norm" są legalnie sprzedawane?

 

albo nikt ich nie bada w ramach homologacji, ponieważ jest przedkłądana homologacja z innego kraju

drugi przypadek - ciągnik jest homologowany, po czym w serwisie za kasę zdejmuje się ograniczenia

w każdym razie przekroczenie norm homologacyjnych jest w pełni podstawą do zatrzymania DR przez policjanta

  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, Qwazi napisał:

Pokaż przepis...

 

Bzdura...

Pierwszy z brzegu artykuł w google:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjMgYDnuqqCAxW1PxAIHezhDowQFnoECBwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.auto-swiat.pl%2Fporady%2Fprawo-jazdy%2Fna-co-pozwala-prawo-jazdy-kategorii-be%2Fe2nf6h6&usg=AOvVaw0KFggfZy3TpCQtJU6cchEL&opi=89978449

Brat policjant potwierdza.

Przed chwilą, jahooo napisał:

albo nikt ich nie bada w ramach homologacji, ponieważ jest przedkłądana homologacja z innego kraju

drugi przypadek - ciągnik jest homologowany, po czym w serwisie za kasę zdejmuje się ograniczenia

w każdym razie przekroczenie norm homologacyjnych jest w pełni podstawą do zatrzymania DR przez policjanta

Nie mówię o zdejmowaniu ograniczeń, tylko legalnej sprzedaży nowego ciągnika rolniczego z salonu z prędkością powyżej 43km/h. Jeżeli nikt nie bada, tylko "przekłada homologację z innego kraju" tzn. że homologacja powyżej 43km/h z innego kraju jest u nas legalna?

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Bogdan_ja napisał:

Z tego co ja doczytałem teraz to b+e daje z automatu T ...🤔

Bo tak jest, nawet egzaminator mi na egzaminie to potwierdził, na B+E można jeździć ciągnikiem z przyczepami o maksymalnej masie całkowitej takiej, jaka jest wbita w dowód rejestracyjny ciągnika. I to nie ważne czy dopiszą T w prawie jazdy czy nie.

Edytowane przez Tomasz0611
Opublikowano
10 minut temu, jacek1296 napisał:

Nie mówię o zdejmowaniu ograniczeń, tylko legalnej sprzedaży nowego ciągnika rolniczego z salonu z prędkością powyżej 43km/h. Jeżeli nikt nie bada, tylko "przekłada homologację z innego kraju" tzn. że homologacja powyżej 43km/h z innego kraju jest u nas legalna?

W sumie to i samochody jeżdżą szybciej niż gdziekolwiek w Polsce jest  to dozwolone.

Opublikowano
11 minut temu, jacek1296 napisał:

Art. 6. - [Kategorie prawa jazdy] - Kierujący pojazdami.

 Pełna treść

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.622 t.j.

Akt obowiązujący

Wersja od: 29 września 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.

Art.  6.  [Kategorie prawa jazdy]

1. 

 Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

1) 

kategorii AM:

a) 

motorowerem,

b) 

czterokołowcem lekkim;

2) 

kategorii A1:

a) 

motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,

b) 

motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

3) 

kategorii A2:

a) 

motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

b) 

motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

4) 

kategorii A:

a) 

motocyklem,

b) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

5) 

kategorii B1:

a) 

czterokołowcem,

b) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

6) 

kategorii B:

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

d) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

7) 

kategorii C1:

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

😎

kategorii 😄

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

9) 

kategorii D1:

a) 

autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nieprzekraczającej 8 m,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

10) 

kategorii 😧

a) 

autobusem,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

11) 

kategorii T:

a) 

ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami),

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

12) 

kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t;

13) 

kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii C1 i przyczepy;

14) 

kategorii D1+E - zespołem pojazdów składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii D1 i przyczepy;

15) 

kategorii B i C1+E, B i D1+E, B i C+E lub B i D+E - zespołem pojazdów określonym w prawie jazdy kategorii B+E;

16) 

kategorii C+E i D - zespołem pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii D+E.

 

Co brat policjant na to? 

Opublikowano
2 minuty temu, Qwazi napisał:

Art. 6. - [Kategorie prawa jazdy] - Kierujący pojazdami.

 Pełna treść

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.622 t.j.

Akt obowiązujący

Wersja od: 29 września 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.

Art.  6.  [Kategorie prawa jazdy]

1. 

 Prawo jazdy stwierdza posiadanie uprawnienia do kierowania:

1) 

kategorii AM:

a) 

motorowerem,

b) 

czterokołowcem lekkim;

2) 

kategorii A1:

a) 

motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,1 kW/kg,

b) 

motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

3) 

kategorii A2:

a) 

motocyklem o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającym 0,2 kW/kg, przy czym nie może on powstać w wyniku wprowadzenia zmian w pojeździe o mocy przekraczającej dwukrotność mocy tego motocykla,

b) 

motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

4) 

kategorii A:

a) 

motocyklem,

b) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

5) 

kategorii B1:

a) 

czterokołowcem,

b) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

6) 

kategorii B:

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy innej niż lekka, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 4250 kg, z zastrzeżeniem ust. 2,

d) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

7) 

kategorii C1:

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nieprzekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

😎

kategorii 😄

a) 

pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

9) 

kategorii D1:

a) 

autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, o długości nieprzekraczającej 8 m,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

10) 

kategorii 😧

a) 

autobusem,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z pojazdu, o którym mowa w lit. a, oraz z przyczepy lekkiej,

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

11) 

kategorii T:

a) 

ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,

b) 

zespołem pojazdów złożonym z ciągnika rolniczego z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym z przyczepą (przyczepami),

c) 

pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM;

12) 

kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w prawie jazdy kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą (przyczepami), przy czym w zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 t;

13) 

kategorii C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii C1 i przyczepy;

14) 

kategorii D1+E - zespołem pojazdów składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w prawie jazdy kategorii D1 i przyczepy;

15) 

kategorii B i C1+E, B i D1+E, B i C+E lub B i D+E - zespołem pojazdów określonym w prawie jazdy kategorii B+E;

16) 

kategorii C+E i D - zespołem pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii D+E.

 

Co brat policjant na to? 

Za przeproszeniem ten twój cytat jest gówno warty, bo przy kategorii B nie ma nic o ciągniku rolniczym xD

Opublikowano

Wszystko będzie pięknie do pierwszego wypadku

A kategoria T z tego co wiem, daje uprawnienia namaszyny wolnobieżne , w tym zprzyczepami

a B+E daje uprawnienia na ciągnik z przyczepami tylko w obrębie naszego kraju, na wolnobieżne też, za granicą chcą T

wbijanie T po egzaminie na B+E to tylko wymysł niektórych starostw, bo nie ma to oparcia w przepisach

a co do homologacji - za pieniądze w naszym kraju można wszystko, poza tym nie widziałem homologacji na oczy, ale założę się, że stoi w niej jak byk 40km/h

Opublikowano
2 minuty temu, Tomasz0611 napisał:

Za przeproszeniem ten twój cytat jest gówno warty, bo przy kategorii B nie ma nic o ciągniku rolniczym xD

Zmuszasz mnie do wysiłku

3. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawo jazdy:

1) kategorii B, C1, C, D1 i D uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym, pojazdem wolnobieżnym oraz zespołem złożonym z tego pojazdu i przyczepy lekkiej;

Opublikowano
59 minut temu, MonteChristo napisał:

Ma któryś przydomową oczyszczalnię ścieków, warto w to inwestować?

w starej chałupie z 15 lat i w nowej 8 i żadnych problemów i w zasadzie kosztów. 

Opublikowano (edytowane)

No jest, tylko że to jest przepis ogólny w stosunku do tego, który wytłusciłem. A w takim przypadku stosuje się przepisy szczególny...i Ty to już pisaleś i ja też...

Wyguglaj sobie jak się stosuje przepis, kiedy jest inny, który jest bardziej szxzegółowy...

Edytowane przez Qwazi
  • Haha 1
Opublikowano
4 minuty temu, Qwazi napisał:

No jest, tylko że to jest przepis ogólny w stosunku do tego, który wytłusciłem. A w takim przypadku stosuje się przepisy szczególny...i Ty tu już pisaleś i ja też...

Wyguglaj sobie jak się stosuje przepis, kiedy jest inny, który jest bardziej szxzegółowy...

Nie brnij. 

Opublikowano
2 minuty temu, Tomasz0611 napisał:

Rzadko przyznaje Bogdanowi rację, ale teraz tak jest.

No to już sobie przestaje pierdaczyć, a Wy se jeździjta, jak tam se chceta🤷...

1 minutę temu, jacek1296 napisał:

Nie brnij. 

Już ciach bajera z mojej strony...wiecie lepiej...

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez superfarmer02
      Kontynuacja
      https://www.agrofoto.pl/forum/topic/301685-znalezione-na-allegro-olx-i-nie-tylko-2024/
    • Przez Qwazi
      W ostatnich godzinach kończącego się 2024 roku rozpoczynamy temat pogody rolniczej i innych luźnych wątków w nowym 2025 roku. Niech nie będzie gorszy niż ten, który się kończy. Najlepszego w Nowym Roku😊
      Zapraszam stałą ekipę oraz tych wszystkich, którzy zechcą tu zajrzeć...
    • Przez Zetor5340
      Witam.
      Wiem,że wiekszość z was mieszka na wsi, nie trudno się domyśleć..heh, ale chciałbym się dowiedziec jakie macie zdanie o życiu na wsi i życiu w mieście.Ja osobiście to mieszkam w miasteczku, ale i tak wolę życie wiejskie, cisza,spokój, świeże powietrze itd...w mieście wiadomo,spaliny,hałas,tłok, ruch, korki itd...Piszcie wady i zalety życia na wsi jak i w mieście, myślę,że chociaż pare osób mieszka w mieście lub choć tak jak ja w jakimś małym miasteczku.Piszcie także jak wam się żyje na wsi a jak w mieście.Jeśli chodzi o mnie to już mam dość miasta i chętnie bym osiadł w jakimś "zaciszu", w przeciwieństwie do mojego wujka ,który już całe życie przeżył na wsi i nie to ,że chciałby sie na stałe wyprowadzić do miasta ale jak mówi, chce zobaczyc trochę świata..heh :rolleyes: i nie dziwię mu się.Za dużo to on nie widzi, jak jest praca to się robi ale jak trochę wolnego to się pojeżdzi tu i tam ale wiadomo nie za daleko, bo bydło czeka..heh
      Piszcie jak jest u was...
    • Przez valeTudo
      Jak w temacie Bylo juz o ciagnikach, dziewczynach, chlopakach,alko  itp... teraz pora pochwalic sie jak dbacie o kondycje jakie sporty uprawiacie, zaczynam
      -SW
      -treningi interwalowe
      -silownia
    • Przez shiftlk19
      Witam chciałąm się z wami podzielić poradą .... na forum są też kobiety, które dbają o siebie po kuracji antybiotykowej miałam bardzo duży problem, włosy leciały mi garściami. Od kilku tygodni  stosuję peodukty które Mnie polecla  fryzjerka która cierpi na niedoczynność tarczycy ... kazała suplementować    siarkę organiczną w skrócie nazywana MSM ponieważ Siarka wpływa na wzrost włosów, przyspieszając go, jednocześnie hamując ich nadmierne wypadanie oraz  szampon konopny z biotyną i ekstraktem skrzypu polnego od Pharmazis i wysłała po niego do Konopnej Farmacji u nas w Poznaniu tam też dostałam ta siarke bez dodatków chemiczych które moga nam zaszkodzić  !!  że do poznania  bo mieszkam pod Wągrowcem mam 60 km i mi wcale nie po drodze zamówiłam te produkty z ich strony  https://konopiafarmacja.pl/mydla-i-szampony-konopne/276-szampon-do-wlosow-z-biotyna-z-ekstraktem-skrzypu-polnego-i-konopi-400ml.html Szampon bogaty jest w niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy A, B1, B2, B6, C i E, kwas fitynowy, D-pantenol i prowitaminę B5, przeznaczony do zapobiegania nadmiernemu wypadaniu włosów. Szampon przyspieszył wzrost włosów!
      włosy zaczeły mi szybciej rosnąć . Efekty są dla mnie bardzo zadowalające :))) Przestały mi wypadać włosy o jakieś 70% już po 2 tygodniach a rosły nowe po 4 tygodniach Mam mnóswto małych włosków i rośnie mi "nowa" grzywka Sama przetestowałam i moge polecić wszystkim którzy chca poprawić kondycję włosów i troszkę je zagęścić. Ale zaznaczam, że efekt jest jak się jest WYTRWAŁYM I SYSTEMATYCZNYM ! Dlaczego? Dlatego, że włosy sa martwe i cokolwiek stosując poprawiamy te "nowe włosy" :)) Więc cierpliwości
       


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v