Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

do liczby 28 dochodzi, ta liczba od km/h , sorki, a żeby obroty policzyć to trzeba by się troche naliczyc, przy okazji by sie myliło..

Nie mogłem się powstrzymać od śmiechu po przeczytaniu tego postu :lol:

Opublikowano

Witam wszystkich chciałem się zapytać czy w c-330 skazówka obrotomierza może dojść do 28tyś, bo u mnie dochodzi do 24tyś.Pozdrawiam

post-36329-0-61386900-1312875053_thumb.jpg

 

 

 

Oczywiście że się da. Wystarczy zdjąć plombę przy pompie tak by pedał gazu dało się wcześniej wcisnąć. Ale to nie zdrowo dla silnika.

Opublikowano

witam

czy ktoś ma pełny opis zamontowania ślimaka licznika od c-360 do pompy od c-328 bo capek skończył 50 latek i na zime przy okazji remontu przydałby sie wstawić licznik

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ślimak do pompy? nic nie kumam. :blink:

Opublikowano

tyle co doczytałem to że taki ślimak od 60 podczepia sie pod wałek pompy tylko że coś trzeba dorobić i przerobić i było by fajnie jak ktoś może by dał zdjęcia takich przeróbek

Opublikowano

A rozumiem. W 60-ce licznik bierze naped od wałka rozrządu a on robi tyle samo obrotów co pompa wtryskowa. Musisz ten ślimak po prostu jakoś zamocować do pokrywki na kole ząbatym pompy i połączyć go z pompą.

Opublikowano

jak dobrze mi sie zdaje to po odkręceniu nakrętki śruby pod pompką ukaże kręcący wałek tylko jak to połączyć żeby nie było bicia i sie to wszystko trzymało kupy??

ktoś pisał o jakimś sprzęgle żeby dorobić, ale zdjęcia bardzo by pomogły albo jakiś filmik na youtube

ogólnie to nie znalazłem kompletnej przeróbki tylko szczątkowe informacje i zero zdjęć

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie obroty są takie wysokie. To obrotonierz tak pokazuje. Mi wskazówka robiła pełny obrót, a jak chodziła na wolnych to pokazywało ok 2000 obr/nim. Pozbierz zegar i wyczyśc oś na której jest okrągły magnes i to blaszane kółko a następnie wpuśc kropkę oleju. Pomoże.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wyczyśc zegar w środku. Pozbierz i wyczyśc. Godziny dobrze lecą tylko wskazówka szaleje. Godziny nie są zależne od wskazówki. A stara linka pewnie sie ślizgała na tych końcówkach i dlatego były małe obroty

Opublikowano

mialem nie pisac, no ale bardzo mnie zaciekawilo jak to mth niezaleznie so nabijane

moze mi kolega to wyjasni bo przez cale zycie myslalem ze ta linka napedza wskazowke, a wskazowka licznik, ale widze ze u niektrych jest jakis dodatkowy kabelek czy linka ktora nabija mth :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Linka połączona jest bezpośrednio z takim walkiem który zakończony jest okrągłym magnesem a przed nim jest osadzony ślimak. Na walku licznika mh jest ślimaczyca czy ślimacznica, wiecie o co mi chodzi. Tak wiec przez przekładnie ślimakowa mamy połączoną linke z licznikiem mh. I to nie moze mieć poślizgu a wiec oszukiwać. A co do wskazówki to jak juz wcześniej wspomniałem na końcu walka od linki jest okrągły magnes. Na osi wskazówki jest malutka sprężyna taka jak w zegarkach i blaszane kółko o szerokości mniej więcej 1 cm. Gdy wszystko jest złożone magnes obraca sie w tym blaszanym kółku, ale dlatego że kółko ma minimalnie większą średnce, magnes nie ma możliwości ocierania sie o to kółko. W chwili uruchomienia silnika magnes zaczyna wirować. Razem z magnesem wiruje pole magnetyczne, które zaczyna obracać to kółko połączone ze wskazówką. Gdy magnes obraca sie powoli, wytwarza niewielką siłę, wiec wskazówka zostaje utrzymana przez sprężyne przykładowo na wartości 500obr. Ale gdy zwiększyny obroty silnika, a tym samym magnesu zwiększy sie siła obrotu pierścienia i sprężyna zostanie bardziej rozciągnięta wskazując obroty 1000. Tutaj nie mamy bezpośredniego połączenia elementów tak wiec jakieś zanieczyszczenia mogą powodować zwiększenie siły potrzebnej do wychylenia wskazówki i mamy gotową niedokładnośc wskazania. Mam nadzieję że coś z tego zrozumieliście. Mam gdzieś stary obrotonierz, jak mi najdzie na oczy to go rozłoże i dam zdjęcia. A jeszcze rada dla szanownego kolegi izydora. Jak sie nie ma pojęcia jak coś działa to sie nie poprawia innych...

Edytowane przez mlodymechanik
Opublikowano

Ja spotkałem się z problemem typu że linka była zwichrowana-krzywa czy tam wytarta i obrotomierz szalał, nawet gdy poruszało się pancerzem linki na pracującym silniku to inaczej pokazywał, po zakupie nowej linki z pancerzem problem zniknął B)

Opublikowano

Witam mam pytanie do wszystkich forumowiczów donośnie linki obrotomierza.od długiego czasu nie działa mi obrotomierz ukręciła sie linka napędzająca moje pytanie brzmi czy da sie wymienić linke bez rozpoławiania ciągnika prosze o szybką odpowiedz :)

post-45553-0-71904700-1335857900_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v