Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Opublikowano
5 minut temu, Celownik07 napisał:

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

Opublikowano

Prawdopodobnie " ten typ tak ma " . Nie jest to odosobniony przypadek, w ciągnikach tak bywa - na wolnych  obrotach jest słabe ładowania dlatego kontrolka się świeci . Jak wyżej wspomniano , w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy. Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Opublikowano
1 godzinę temu, krzys111 napisał:

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

hmm - zarówka standardowa bez udziwnień (nie pamietam ile one maja wat). Pasek dobrze napięty

23 minuty temu, andrzej78 napisał:

 w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy.

Wejdzie tam do gniazda wieksza zarówka?

 

24 minuty temu, andrzej78 napisał:

 Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Na światłach mijania (krótkich) czy drogowych (długich)? czy obojętnie?

 

Dodam że na prądnicy z regulatorem napięcia tego problemu nie było

Opublikowano

Z ta wymianą żarówki to tak na próbę , bo większa moc to więcej ciepła i potrafi wytopić plastiki we skaźniku.

Przy teście ładowania można włączyć maksymalną ilość świateł. Ogólnie nie przejmowałbym się ty tak bardzo , pod warunkiem ,że alternator daje radę przy włączonym oświetleniu.

Opublikowano
5 godzin temu, robert1226 napisał:

Od czego masz ten alternator może koło za duże i za wolno kręci się alternator .

Żarówka czy mniejsza czy większą to i tak nie powinna świeciec to nie powinno być temperatury.

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, krzys111 napisał:

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Nie ma oryginalnego alternatora zwłaszcza do 30-tki i 60-tki, tam oryginalna to była prądnica.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, witejus napisał:

Do diesla produkują osobne alternatory?🤣

Co się dziwisz ?  Świece też są inne  😁

Edytowane przez Andrz_
Opublikowano

Że ludzie nabierają się na takie oferty, 260zl za alternator, ja kilka lat temu jak miałem c330 kupiłem na złomie alternator polski almost, z jakiegoś auta i wszystko dobrze działało. Ale cóż czasami najpierw trzeba zapytać a nie od razu wydawać tyle kasy.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co zbytnio polemizować , nowe to nowe, dedykowane do danego pojazdu , montujemy i wszystko pasuje bez kombinacji. Ze złomu niekoniecznie też będzie super bo to przecież wiekowe  oraz istnieje ryzyko , że z częściami będzie problem 

Być może jakość użytych materiałów powoduje że technicznie nie jest tak jak powinno być, ale funkcję swoją spełnia.

 

 

 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Każdy robi jak uważa, ja też nie jestem za tym żeby na na pewnych rzeczach oszczędzać ale  w tym przypadku wolałbym stare kupić i ewentualnie zregenerować. części są dostępne. Regulator napięcia i łożyska raczej da się dokupić do każdego alternatora a co więcej może się tam zepsuć? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v