Celownik07

Alternator C-360 swieci lampka ładowania

Polecane posty

Celownik07    302

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys111    73
5 minut temu, Celownik07 napisał:

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Prawdopodobnie " ten typ tak ma " . Nie jest to odosobniony przypadek, w ciągnikach tak bywa - na wolnych  obrotach jest słabe ładowania dlatego kontrolka się świeci . Jak wyżej wspomniano , w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy. Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Celownik07    302
1 godzinę temu, krzys111 napisał:

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

hmm - zarówka standardowa bez udziwnień (nie pamietam ile one maja wat). Pasek dobrze napięty

23 minuty temu, andrzej78 napisał:

 w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy.

Wejdzie tam do gniazda wieksza zarówka?

 

24 minuty temu, andrzej78 napisał:

 Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Na światłach mijania (krótkich) czy drogowych (długich)? czy obojętnie?

 

Dodam że na prądnicy z regulatorem napięcia tego problemu nie było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Z ta wymianą żarówki to tak na próbę , bo większa moc to więcej ciepła i potrafi wytopić plastiki we skaźniku.

Przy teście ładowania można włączyć maksymalną ilość świateł. Ogólnie nie przejmowałbym się ty tak bardzo , pod warunkiem ,że alternator daje radę przy włączonym oświetleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1090

altek zapewne z benzyny, więc nic dziwnego że na niskich obrotach zanika ładowanie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1194

Od czego masz ten alternator może koło za duże i za wolno kręci się alternator .

Żarówka czy mniejsza czy większą to i tak nie powinna świeciec to nie powinno być temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    508

Za małe obroty alternatora , możesz dopasować mniejsze koło pasowe na alternatorze i powinno pomóc 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzys111    73
5 godzin temu, robert1226 napisał:

Od czego masz ten alternator może koło za duże i za wolno kręci się alternator .

Żarówka czy mniejsza czy większą to i tak nie powinna świeciec to nie powinno być temperatury.

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Celownik07    302

hmmm... to gdzie ta wyższość alternatora nad prądnicą?

4 minuty temu, krzys111 napisał:

 Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    1194

Chłopie kupiłeś chyba najgorsze dziadostwo też kiedyś go kupiłem to mi dwa miesiące wytrzymał , jak dałem do mechanika to mówi że tamsa zwoje aluminiowe nie miedziane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    7938
1 godzinę temu, Celownik07 napisał:

to gdzie ta wyższość alternatora nad prądnicą?

Że też jeszcze tacy się uchowali🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    2611
1 godzinę temu, krzys111 napisał:

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Nie ma oryginalnego alternatora zwłaszcza do 30-tki i 60-tki, tam oryginalna to była prądnica.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    7938
6 godzin temu, izydor6280 napisał:

altek zapewne z benzyny, więc nic dziwnego że na niskich obrotach zanika ładowanie

Do diesla produkują osobne alternatory?🤣

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    430
1 godzinę temu, witejus napisał:

Do diesla produkują osobne alternatory?🤣

Co się dziwisz ?  Świece też są inne  😁

Edytowano przez Andrz_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati17    13

Że ludzie nabierają się na takie oferty, 260zl za alternator, ja kilka lat temu jak miałem c330 kupiłem na złomie alternator polski almost, z jakiegoś auta i wszystko dobrze działało. Ale cóż czasami najpierw trzeba zapytać a nie od razu wydawać tyle kasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    409

Nie ma co zbytnio polemizować , nowe to nowe, dedykowane do danego pojazdu , montujemy i wszystko pasuje bez kombinacji. Ze złomu niekoniecznie też będzie super bo to przecież wiekowe  oraz istnieje ryzyko , że z częściami będzie problem 

Być może jakość użytych materiałów powoduje że technicznie nie jest tak jak powinno być, ale funkcję swoją spełnia.

 

 

 

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    430

Taa nowe dedyk do 360   🤣 może jeszcze krajowa produkcja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mati17    13

Każdy robi jak uważa, ja też nie jestem za tym żeby na na pewnych rzeczach oszczędzać ale  w tym przypadku wolałbym stare kupić i ewentualnie zregenerować. części są dostępne. Regulator napięcia i łożyska raczej da się dokupić do każdego alternatora a co więcej może się tam zepsuć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    116

Jak kupować używkę to najlepiej od małych miejskich samochodów bo one raczej mają niewielkie przebiegi to i duża szansa na niezużyty altek 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
       
      Wczoraj rano chcąc odpalić ciagnik klikam guzik i zamiast kręcić słysze tylko cykanie rozrusznika, akumulatory naładowane, stał 2 dni, zawsze odpałał bez problemu a teraz taki problem. 
      Proszę o porady i pomoc jak przywrócić go do życia:)
    • Przez Przemekk001
      witam mam problem z falującym obrotami na liczniku w czym może być problem? silnik utrzymuje ten sam dźwięk a wskazówka faluje
    • Przez mikrus
      Witam, problemem jest "chyba " wskaźnik temp cieczy c 360 3p, gdyż podłączony na sucho pod akumulator unosi wskazówkę o jakieś 5 mm. Po podłączeniu czujnika temperatury i rozgrzaniu traktora dochodzi na czerwone pole i w....a oczy. Czy u was też tak zachowuje się wskaźnik? Czy może kupiłem badziewie? Dodam, że wymieniłem termostat i czujnik na nowe.
    • Przez Rafał2222
      Witam. Licznik chwilę chodził ale już się wyrobił. Gdy pukam w szkiełko to cyferki same się przestawiają. Teraz muszę wymienić licznik i jak to jest przy prądniczcę mam 3 piny, mgr, masę, i  obroty silnika. Mój licznik ma 4 piny a teraz wszędzie tylko można kupić licznik na 3 piny. I teraz jak to podpiąć trzeba coś przerabiać? Prądniczka nowa. Zetor 5011. Pytam w sklepie ale nikt mi odpowiedzi takiej pewnej nie dał a jak by nie patrzeć to koszt około 600zł. 
    • Przez Rafał2222
      Witam. Problem mam z ładowaniem mam pod 13 i ciągle świeci kontrolka ładowania raz mocniej raz słabiej i tutaj mam problem otóż chcemy to ogarnąć i żeby to miało ręce i nogi. Jeżeli alternator ma regulator napięcia to mi już ten regulator napięcia który jest już w instalacji ciągnika już nie jest potrzebny? Czy mogę go ominąć, czy może być i nie będzie kolidować z tym w alternatorze?  
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj