Skocz do zawartości

Alternator C-360 swieci lampka ładowania


Celownik07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Celownik07 napisał:

Witam,

Mam problem z nowym alternatorem (wbudowany regulator napięcia). Podpiąłem go tak jak powinno być zgodnie ze schematem i gdy ciagnik mam na wysprzęgleniu, bądź dany jest mały gaz ręczny świeci się lampka- brak ładowania, gdy jadę tego problemu nie ma chyba że zwolnię i wezmę na luz - wtedy znowu mryga lampka. myślałem że problem z umasieniem więc masę poprowadziłem bezpośrednio z alternatora do akumulatora dodatkowym kablem lecz problem nie znika. ładowanie na mierniku pokazuje normalne 14,5V. Co może być tego przyczyną?

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie " ten typ tak ma " . Nie jest to odosobniony przypadek, w ciągnikach tak bywa - na wolnych  obrotach jest słabe ładowania dlatego kontrolka się świeci . Jak wyżej wspomniano , w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy. Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzys111 napisał:

Zobacz jaką masz żarówkę w kontrolce od ładowania, ile wat, sprawdź czy pasek nie ślizga się

hmm - zarówka standardowa bez udziwnień (nie pamietam ile one maja wat). Pasek dobrze napięty

23 minuty temu, andrzej78 napisał:

 w pewnym stopniu może pomóc zastosowanie żarówki o większej mocy.

Wejdzie tam do gniazda wieksza zarówka?

 

24 minuty temu, andrzej78 napisał:

 Ważne aby przy zapalonych światłach alternator ładował napięciem ok 14,4 V , w średnim i wysokim zakresie obrotów.

Na światłach mijania (krótkich) czy drogowych (długich)? czy obojętnie?

 

Dodam że na prądnicy z regulatorem napięcia tego problemu nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta wymianą żarówki to tak na próbę , bo większa moc to więcej ciepła i potrafi wytopić plastiki we skaźniku.

Przy teście ładowania można włączyć maksymalną ilość świateł. Ogólnie nie przejmowałbym się ty tak bardzo , pod warunkiem ,że alternator daje radę przy włączonym oświetleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, robert1226 napisał:

Od czego masz ten alternator może koło za duże i za wolno kręci się alternator .

Żarówka czy mniejsza czy większą to i tak nie powinna świeciec to nie powinno być temperatury.

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzys111 napisał:

U mnie w 4514 kontrolka gasła dopiero przy 1500 obrotów, założyłem większej mocy żarówkę gaśnie przy 800 obrotów. Gdzieś czytałem ze alternator zaczyna ładować właśnie od 800 obrotów. Założyłem do c330 niby oryginalny alternator a też dzieją się cuda, kontrolka raz się zapala, to znowu miga tak wiec jeśli ładuje nie przejmował bym się. Powodzenia 

Nie ma oryginalnego alternatora zwłaszcza do 30-tki i 60-tki, tam oryginalna to była prądnica.

Edytowane przez Desperado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że ludzie nabierają się na takie oferty, 260zl za alternator, ja kilka lat temu jak miałem c330 kupiłem na złomie alternator polski almost, z jakiegoś auta i wszystko dobrze działało. Ale cóż czasami najpierw trzeba zapytać a nie od razu wydawać tyle kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co zbytnio polemizować , nowe to nowe, dedykowane do danego pojazdu , montujemy i wszystko pasuje bez kombinacji. Ze złomu niekoniecznie też będzie super bo to przecież wiekowe  oraz istnieje ryzyko , że z częściami będzie problem 

Być może jakość użytych materiałów powoduje że technicznie nie jest tak jak powinno być, ale funkcję swoją spełnia.

 

 

 

Edytowane przez andrzej78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy robi jak uważa, ja też nie jestem za tym żeby na na pewnych rzeczach oszczędzać ale  w tym przypadku wolałbym stare kupić i ewentualnie zregenerować. części są dostępne. Regulator napięcia i łożyska raczej da się dokupić do każdego alternatora a co więcej może się tam zepsuć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez patrykwil
      Witam.jak podpiąć taki alternator w c360

       

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v