Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.
W moim MF silnik Perkins 3p jest dość intensywnie odczuwalne drżenie skrzyni biegów. Dzieje się to na wolnych i wysokich obrotach, na wkręcaniu się na obroty ustaje, co to może być za przyczyna?

Opublikowano (edytowane)

Rączki były wsadzone do koła zamachowego, nowa tarcza

Do tego ciągnąć/ pchajac  koło pasowe wyczuwalny jest luz oraz stuk, dzieje sie tak na kole zamachowym czy to moze byc to? 

Zużyte pół pierscienie były by winne?

Edytowane przez Bonex157
Opublikowano

W którą stronę jest ten luz? Szarpiąc w osi wału, czy obracając za koło pasowe?

( Przy ekstremum może być pęknięty wał korbowy- dwa silnik 3p widziałem już chodzące, zapalające z pękniętym wałem korbowym....)

To jest ten ciągnik, co miał benzyniaka i wymieniano silnik na 3p? To tam był problem z otworami, wysokością koła zamachowego i odległością tarczy sprzęgła od wałka sprzęgłowego? 

Może przy zsuwaniu na siłę coś się ugięło.  

Opublikowano
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

W którą stronę jest ten luz? Szarpiąc w osi wału, czy obracając za koło pasowe?

Szarpiąc w osi wału

( Przy ekstremum może być pęknięty wał korbowy- dwa silnik 3p widziałem już chodzące, zapalające z pękniętym wałem korbowym....)

Oby nie, silnik pali na dotknięcie, ale nie zaglądałem do środka

To jest ten ciągnik, co miał benzyniaka i wymieniano silnik na 3p? To tam był problem z otworami, wysokością koła zamachowego i odległością tarczy sprzęgła od wałka sprzęgłowego? 

Tak.

Problem był z dwoma otworami na rozrusznik, ale już sobie poradziłem, wszystkie otwory w okoł pasują, są też kołki ustalające które pasują

Może przy zsuwaniu na siłę coś się ugięło.  Zjeżdżając silnik do kupy musiałem troszkę silnik podnieść i ładnie weszło, nic na siłę

 

Opublikowano
10 minut temu, Bonex157 napisał:

Nikt nie wie?

Myślisz że to forum wróżbitów?rozjedź silnik , sprawdź sprzęgło czy wszystko w porządku, zdejm misę , sprawdź czy wał nie pęknięty a nie czekaj nie wiadomo na co.Lub weź kumatego mechanika.

Opublikowano (edytowane)

Wał raczej cały, ale poglądać chociaż z wierzchu można, bo lepiej chuchać na zimne, nim coś wyleci z hukiem z bloku.

Wcześniej na silniku benzynowym wszystko pracowało dobrze?

Może to nowy zakup i oprócz uszkodzonego benzyniaka, żywot poprostu kończy też skrzynia?

Albo ciągnik stał długo i zardzewiały łożyska, czy coś innego w skrzyni?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Tak, wcześniej wszystko ze skrzynia było ok, ciagnik w moim posiadaniu od kilku, kilku lat. 

Dlatego zadaje te pytania, ruszając łyżką koło zamachowe w ta i tamta odgłos jest taki podobny jak gdy silnik jest odpalony

Edytowane przez Bonex157

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v