Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam jumza ze wspomaganiem na orbitrol jakiś czas temu przestało ono działać jako,że orbitrol i siłownik mają dwa lata postawiłem na awarie pompy. Po wymianie sytuacja się pogorszyła przestał działać podnośnik a koła wcale nie reagują na ruchy kierownicą przy próbie odpowietrzania powietrze cały czas wydostaje sie z odpowietrznika (wylorzystuje odpowietrznik przy siłowniku podnośnika) pompę założyłem 14l i kierunek jest zgodny z tym ze starej pompy

Opublikowano (edytowane)

Wygląda na jakąś nieszczelność na ssaniu, bo pompy na podnośnik i od wspomagania są osobno, ale mają wspólne doprowadzenie oleju. Chyba, że coś mocno pozmieniano.

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Wszystko zostało w oryginale przy pompach. Zmieniono tylko serwo na orbitrol i siłownik. Ze zbiornika oleju wychodzi rura zasilająca i przy pompach rozgałęzia się na dwie pompy dodam,że problem z podnośnikiem zaczął się po spuszczeniu oleju i zalaniu zbiornika jeszcze raz

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, kamil2222 napisał:

Gdzie ich szukać?🤔

Jest filtr na górze zbiornika pod tą dużą sześciokątną  pokrywą. Zawór też mi się zaciął to było niskie cisnienie w hydraulicy, po rozebraniu przeczyszczeniu problem ustał.

spacer.png

Edytowane przez Mariuszjat
Opublikowano

Wyczyściłem filtr był zasyfiony ale to nie pomogło. Sprawdziłem przepływ oleju do pomp i tu zdziwienie bo oleju brak😲 . Sprawdziłem stan oleju w silniku a tam cały bagnet zalany, wykręciłem nową pompę a tam uszczelniacz wypchnięty. Zawiozłem pompę na gwarancję facet powiedział, że były takie przypadki uszczelniacz podwinięty przy montażu. Teraz kolejne pytanie a mianowicie liczyć ,że nowa pompa była wadliwa czy szukać czegoś co blokuje przepływ jeśli szukać to gdzie? Schemat połączenia jest prosty pompa orbitrol siłownik powrót do zbiornika po drodze nie ma żadnych zaworów czy dławików.

Opublikowano

A kierunek pompy napewno był dobry? Bo mała pompa ma chyba odwrotny kierunek niż T25, a w ładowarce rolniczej któreś pompy chodzą odwrotnie niż MTZ, ale nie wiem, czy przy silniku, czy z tyłu. 

Są też uniwersalne pompy, ale niektóre są całkowicie uniwersalne, a w części trzeba je rozkręcić i wybrać kierunek pracy ustawiając wkład. 

Pamięta kolega oznaczenia tej pompy?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie nie pamiętam ale na starej i na nowej było ruskie L poza tym na nowej była strzałka gdzie ma wchodzić zasilanie i to też się zgadzało. Jedna różnica to taka ,że stara pompa miała 10l a ta ma 14l

Edytowane przez kamil2222
Opublikowano

Ze względu na opieszałość producenta pompy trochę to trwało ale problem został rozwiązany kolega alchemik miał rację mimo tych samych oznaczeń kierunek pompy był niewłaściwy w jumzie pompa od wspomagania jest prawa a od T25 jest lewa. Po czterech tygodniach producent zadecydował ,że mam dostać nową pompę gdy ją odebrałem  dokładniej obejrzałem starą i nową pompę widać było różnicę(wyjście oleju pompy było na wejściu oleju w ciągniku). Dzięki uprzejmości pana ze sklepu który zamówił mi prawą pompę obyło się bez dodatkowych kosztów. Dziękuje wszystkim za pomoc i zamykam temat. A strzałka  ⬆️ na pompie pokazuje kierunek przepływu oleju mi sprzedający powiedział, że jest to wejście oleju pompy co dodatkowo wprowadziło mnie w błąd😏

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v