Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam opryskiwacz sterowanie belki hydraulicznie ze sterownika. Dwa przewody hydrauliczne. Mam dwie pary wyjść hydraulicznych. Czy można podłączyć hydraulikę opryskiwacza tak żeby w ciągniku cały czas była włączona hydraulika i nie obciążała pompy, gdy  nie steruje opryskiwaczem?

Opublikowano (edytowane)

a niby jak by to miało wyglądać? chcesz by w przewodach cały czas płynął olej żeby można było sterować belką ale jednocześnie żeby pompa nie pracowała? być może było by to możliwe gdybyś miał pompę typu LS, tam w teorii sterownik wykrywa zapotrzebowanie na olej i zwiększa wydatek pompy w razie konieczności, przy pompie ze stały wydatkiem nie ma takiej możliwości, żeby było sterowanie pompa cały czas musi ganiać olej, w prawdzie idzie on przelewem przez rozdzielacz w opryskiwaczu ale samo takie pompowanie generuje obciążenie, nie da się inaczej

w niektórych ciągnikach jest jeszcze możliwość zmniejszenia przepływu oleju na stałe (by spowolnić działanie siłowników podłączonych do danego wyjścia) być może to by było jakieś rozwiązanie o ile masz taką możliwość

można się jeszcze bawić w dołożenie własnej hydrauliki do opryskiwacza

Edytowane przez yaro_1
Opublikowano

Bo jak bym teraz te przewody nie podłączył to przy włączonej hydraulice słychać jak pompa hydrauliczna obciąża ciagnik. I muszę wyłączac hydraulike, gdy skończę rozkładać czy składać belkę opryskiwacza

Opublikowano

a nie masz instrukcji do ciągnika? tam powinno być opisane jak działają wyjścia hydrauliki oraz czy w przypadku jak twój trzeba dokładać wolny spływ, ja nie pomogę w tym temacie bo nie mam NH, być może dołożenie wolnego spływu coś pomoże bo olej na powrocie trafi prosto do skrzyni a nie będzie wracał przez rozdzielacz

Opublikowano

Żeby mi ktoś jeszcze podpowiedział gdzie ten wolny spływ wpiac to było by dobrze. Chyba, że faktycznie jakoś źle podpinam te przewody. Może ktoś tu jeszcze będzie się orientowal jak to jest w tym ciągniku

Opublikowano

Myślę że większość opryskiwaczy ma 2 przewody hydrauliczne, czy oby na pewno dobrze to podpiąłeś? przecież jak skończysz rozkładać to puszczasz wajchę od hydrauliki i olej nie idzie na rozdzielacz więc nie ma obciążenia.

Opublikowano

A po ci załączona hydraulika jak już rozlozysz belkę? Masz jakiś distance Control? Czy cały czas chcesz korygować przechył belki? Bo po mojemu jak rozlozysz belkę to wyłączasz hydraulikę i git...

Opublikowano

Cały czas potrzebuje korygować belke. To jest opryskiwacz do truskawek, więc jest bardzo dużo uwroci. Jakis Płot, słup więc chce mieć możliwość w każdej chwili sterować belka.

Opublikowano

Tak jak koledzy piszą, zniwelować obciążenie pompy może wolny spływ choć niekoniecznie bo po prostu rozdzielacz opryskiwacza może tworzyć taki opór, a ograniczenie przepływu może pomóc ale z kolei ruchy belki będą powolne i ospałe.

Opublikowano

Spróbuję z tym wolnym spływem. Chociaż w tych modelach new holland jest bardzo mało miejsca gdzie korek od wlewu oleju. Złączka tam nie Wchodzi. Może nypel się tam najpierw zmieści.

Opublikowano

Możesz podłączyć wolny spływ do korka tylko musisz zakuć kawałek węża żeby dalo się tam wkręcić. Ja mam zrobiony wolny spływ w dwóch NH TD. 

Opublikowano

Korek wlewu oleju ma akurat typowy gwint dla hydrauliki, niestety nie znam średnicy i skoku dokładnie, ale nypel  na klucz 27 pasuje idealnie, ja mam zespawane dwa takie nyple i do tego kawałek węża hydraulicznego i szybkozłącze  

Opublikowano

Zespawales dwa nyple żeby dało się wkręcić chyba? Tam ogólnie mało miejsca jest. Jak byś miał możliwość to wrzuciłbyś fotkę jak to wygląda

Opublikowano (edytowane)

Jeden nypel się dało wkręcić ale nie dało się wkręcić na nypel węża bo zaczepiał o zaczep a dwa jak podniosły to dało się wkręcić. Zdjęcie zrobię jutro jak nie zapomnę.

Edytowane przez ursuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v